Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Här peppas det, del 9

MiAmore skrev 2010-10-13 12:30:55 följande:
    Nej jag försöker att inte oroa mig redan, men denna månaden ville jag SÅ mycket att det skulle ha tagit sig, och då är det lätt att alla dem negativa tankarna kommer. Obestämd
    Sådana trådar minns jag att jag också hamnade i när jag var gravid med Milo. Håller med det att det är jobbigt. Jag var också ganska lugn o sansad när jag var gravid
    Jag försöker sprida positivitet och glädje... Det är en del som tom väljer att göra kub bara för att få se ett litet liv och det tycker jag är lite väl onödigt. Men men... förhoppningsvis kommer det lugna ner sig vad det lider, det är ju kul att ha några att följa i alla fall.

Hoppas du kan se det positiva med att var enbarnsförälder ett tag till så du orkar ladda om.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-10-13 14:05:34 följande:
    Ja jag har läst det, om folk som gör kub tester bara för att. Det är en sak om man är i en sådan ålder så att läkaren rekomenderar det, men inte bara för att.

Ja jag ska försöka komma igång med träningen igen o komma i lite bättre form. Är man i bättre form fysiskt tror jag (inbillar jag mig) att det är lättare både att ladda om och att bli gravid
    om inte annat så får du mer energi och ork.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-10-13 14:14:27 följande:
    Ja precis Och det behövs kan jag säga. Är trött konstant
    då är ju zumba väldans bra!
  • jakeline
    Åttan skrev 2010-10-13 14:43:06 följande:
    Hemkommen från BM..  blodtrycket högt för första ggr under hela graviditeten..  magen vuxit ytterligare en cm så bebis lägger på sig fortfarande.. undra hur stor bebis kommer att vara.. Fick tid imorgon bitti kl 8:00 för bedömning å min bm trodde att jag skulle bli igångsatt.. ..  hur det blir visar sig imorgon ..
    men det va rju skönt att höra! då är det inte alls långt kvar! Weehoo!
  • jakeline

Miniluvan, låter underbart! :) Hur var det att resa med en sådan liten? jag får panikkänslor av att tänka på att bara resa med Éomer... :P 

Haha... magbild i galleriet... Börjar bli en tjockis redan.  

• jakeline
    MiAmore skrev 2010-10-23 10:21:47 följande:
    Miniluvan: Ja jag har kikat på dina bilder och det ser helt underbart ut! Tänk att din Matteo redan är två månader.. Vad fort det gått

Jakeline: Jag försökte kika på din magbild, men sidan bara laddar och laddar och laddar.. Får prova igen lite senare.

Själv ska jag börja köra med äl-testandet idag. Har en dov mensvärk idag och har haft känningar i brösten i ett par dagar, och mina flytningar har varit rikliga i ett par dagar. Så som det känns nu kommer jag troligtvis få äl inom några få dagar. Hoppas att den dyker upp på månd eller tisd. Dels så är min man hemma då (åker till Tyskland med jobb på onsd o kommer inte hem förens på fred kväll), och dels så skulle det innebära att min cykel denna månad kommer landa på 28-29 dagar, vilket vore skönt eftersom att den varit så lång som 31-33 dagar hittills, tom 35 dagar förra månaden. Vore skönt med en normallång cykel för en gångs skull. *ler* Det är väl dessutom lättare att bli gravid om man har en normal cykel på 27-29 dagar?

ligger i bloggen också jagochbonan.blogspot.com

jag tror egentligen inte att det spelar någon större roll hur lång eller kort cykel man har. 

ikväll ska jag iväg på tjejmiddag. Vi blir två gravidos och två icke. :P
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-10-23 10:54:36 följande:
    Söt din mage är redan.. hihi

Nej det spelar kanske ingen roll? Det var bara något jag fått för mig. Jag äl-testade mig nu för en stund sedan iaf. Något starkare streck idag än i torsdags, men fortfarande neg.

Hoppas du får en rolig tjejkväll. Lite kul med 50/50
    fast enda anledningen den ser så fin ut är väl att jag har mammabrallor på mig. utan ser den mest fet ut... :P 

Det är kul att ha någon att vara gravid med som finns nära. Hon är några veckor efter mig, men inte så farligt.  
  • jakeline
    Cornelia13 skrev 2010-10-23 14:24:28 följande:

Bjussar på en magbild från idag, gick in i v 26 idag
    jag längtar efter min riktiga tjockismage! Fast när jag väl är där kommer den så kalrt vara i vägen! :P 
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-10-27 13:17:33 följande:
    Fick ett starkt utslag på äl-testet idag! Det kom fram efter bara 30 sek. *ler* Räknar med att jag har äl imorgon eller på fred, så bim runt den 11-12/11. (men jag hade väldigt ont i äggstockarna hela kvällen igår, så det KAN även ha varit så att jag hade äl redan igår även om jag inte fick utslag på äl-testet då. Men det kan ju även ha varit ägget som börjat lossna, men inte lossnat helt, sas. *svammel* ) Vi fick till det igår kväll, och så fort jag kommit hem från jobb på fred ska jag väcka guben och hoppa på honom. Sedan är det bara att hoppas på det bästa.
    Skrattande Sweet
Svar på tråden Här peppas det, del 9