• Åttan

Här peppas det, del 9

Tråkväder det var idag då.. snö regnar lite här.. vart ut på en promenad men det var inte alls skönt! Nu sover casper i vagnen å jag passar på att kolla runt lite här å ska göra lite nytta med innan han vaknar tänkte ja!

Prins Casper 101015
  • Åttan

Lite stillastående i tråden förtillfället tror ja..

Prins Casper 101015
  • Åttan
    jakeline skrev 2011-03-08 15:06:53 följande:
    ja det är väl det... Tyvärr. Alla har fullt upp verkar det som :P 
    jo det är väl så...  det har jag med egentligen men orkar inte ta mig för nått..  kommer nog vara så en tid framöver..  vet inte om du har sett på fb?
    Prins Casper 101015
  • Åttan
    jakeline skrev 2011-03-08 15:24:35 följande:
    jag har inte sett exakt vad som hänt... bara att det verkar lite jobbigt nu? 
    jaa... min pappa gick bort i lördags..
    Prins Casper 101015
  • Åttan
    jakeline skrev 2011-03-08 15:30:05 följande:
    Nej fy vad jobbigt!  
    Ja.. å jobbigare kommer det att bli eftersom att jag å min syster är de närmsta anhöriga.. så vi måste reda upp allt...
    Prins Casper 101015
  • Åttan
    Tekla78 skrev 2011-03-08 22:30:36 följande:
    Kram på dig Jeskan! Beklagar sorgen! Får man fråga hur det hände? Låter som om det kom ganska hastigt? Det blir tufft för dig och din syster att behöva ta tag i alla praktiska bitar mitt i allt. Massor av kramar till dig!!!
    Man vet inte riktigt vad det var som han gick bort av.. men vad vi tror så gick han in i socker koma..  Han var alkolist som försökte att bli nykter å just nu så hade han haft ett återfall som varat i ca 2-3 veckor.. dygnet runt..  han hade problem med hjärtat, levern å njurarna å diabetes på det - därav att vi tror att det var socker koma för att han gått in in det 2 ggr tidigare men då fått hjälp utifrån. Nu satt han hemma med en kompis å båda hade "somnat" i varsin soffan- sen när kompisen vaknat så hade han hittat pappa i soffan alldeles blå om läpparna. Vi får reda på mer vad som eg har hänt när obduktionen är klar.
    Prins Casper 101015
  • Åttan
    Tekla78 skrev 2011-03-09 17:54:23 följande:
    Jobbigt för dig. Hoppas att allt går så smidigt som möjligt med allt det praktiska så att ni kan sörja i fred. Hoppas ingen ställer sig på tvären eller ställer till bekymmer på annat sätt, för det räcker med bara sorgen och fixandet.

Själv har jag inget kul besked att komma med. Har hållt hemligt ett tag att jag var gravid då jag inte riktigt vågade skriva om det här. Tyvärr slutar min graviditet på fredag i ett uteblivet missfall/skrapning. Embryot hade slutat växa i v 7 och läkaren hittade inget tickande hjärta, tyvärr. Nu skulle det ha varit v. 13. Vi är jätteledsna, men ändå vid ganska gott mod. Vi har ju en toppenfin son och vi är helt överens om att försöka igen så snart som möjligt. Hoppas min teori stämmer om att det är lättare att bli gravid snart igen om man varit det nyligen.
    Ja vi får hoppas att det går så smidigt som möjligt.. sen blir det inte helt enkelt av att han bodde på Öland å vi uppe i Uppsala.. ca 60 mil emellan..

Nej vad tråkigt!! Förstår att ni är jättelessna..  vad mycket tråkigheter det händer nu..   Hoppas att ni tar er igenom detta så bra som möjligt å att du blir gravid snart igen! EN STOR kram till dig
    Prins Casper 101015
  • Åttan

Sitter här en kort sväng medans Casper sover sin förmiddags vila..  när han har vaknat ska vi göra oss iordning för att åka på en liten shopping runda..  jag ska se om jag hittar en vår mössa åt honom å lite vår kläder- ytterkläder..  tycker att det är så svårt å klä på honom nu när det börjar bli vår.. får ju inte vara för kallt å inte för varmt. Vad tar ni på era små? 

Prins Casper 101015
  • Åttan

Har kommit hem från shoppingen nu och jag köpte en laban vår mössa och en laban fleece overall.. bara den inte blir för varm..  men det tror ja inte.. den var lite fodrad med ett innertyg i bomull men inte alls så tjock som vinter overallerna är! Som sagt var.. tycker det är så svårt! Hoppas han kan ha den nu bara.. tog en 68 för 74 såg såå stor ut.. får testa på han å byta annars!

Prins Casper 101015
  • Åttan
    MiAmore skrev 2011-04-01 08:52:55 följande:
    Har varit iväg på internat med jobb ett par dagar, kom hem igår em. Tyvärr inte med några roliga nyheter. Tempen nere på normal temp i morse och det har känts i kroppen sedan igår att mensen är på väg. Så det är bara att inse att det blir ett 10:onde försök för oss. Hur länge ska man orka kämpa egentligen?? Gråter
    Tills man lyckas.. men orkar mer än vad man tror.. tänk på vad jag fick gå igenom för att få vår älskade prins Casper..
    Prins Casper 101015
Svar på tråden Här peppas det, del 9