Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Här peppas det, del 9

MiAmore skrev 2010-11-19 13:48:08 följande:
    Ser jätte fint ut! Hur ligger det?
    det ligger i en hörna...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    jakeline skrev 2010-11-19 13:52:36 följande:
    det ligger i en hörna...
    Nä, men skämtosido. Det ligger ca 400 m från dagis och kanske max en km ifrån där vi bor idag. I ett lugnt villaområde på en tvärgata till "stora vägen" i området.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-11-19 15:34:36 följande:
    Låter perfekt!
    sen är det ju bara att vi ska trivas också och få lån... men det löser sig oftast tänker jag
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-11-19 16:00:12 följande:
    Trivas kommer ni nog göra, eller?
    jo det tror jag. men man vet ju inte förrän man varit där. det är därför vi inte pratat med banken innan. :P
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2010-11-20 15:26:19 följande:
    Jakeline, lycka till! Ser fint ut på bilderna. Sen är det ju alltid jobbigt med budgivning tycker jag. Hoppas det går bra!
    verkar inte vara såå många andra intressenter just nu. Och det var verkligen SÅ fint. Det ligger verkligen perfekt för oss, mittemellan dagis och blivande skolan. Sonen behöver inte gå på några stora vägar senare när han ska till skolan. Vill verkligen ha! Nu blir det till att höra med banken vad de säger. TUr att vi har en personlig bankman i makens bank...
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2010-11-21 21:51:55 följande:
    Jakeline, Keep us posted...

Jag har verkligen haft en produktiv helg. Gick upp tidigt på lördagen och bytte däck på bilen (fick hjälp, svårt när skruvarna sitter så hårt), gick på massage, fikade med maken på café medan Ludvig sov i vagnen, lekte en massa med Ludde, fyllde på luft i däcken, hann kolla en kompis nya lägenhet samt åkte med henne och hälsade på en annan kompis för att äta middag.

Idag röjde jag i lägenheten innan jag o Lus åkte till en lekplats några stationer härifrån, bytte farsdagstofflorna på vägen. Kom hem och damsög. Fikade med makens föräldrar + syster och borrade sedan upp en lampa i sovrummet. Puh, efter läggningen slocknade jag som en gris i soffan ;)

Hur har ni haft det?
    oj... vi har bara varit och tittat på hus sedan legat och drömt... :P

maken ska prata med vår kontakt idag... tummarna är redan blå...
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2010-11-23 21:48:43 följande:
    MiAmore, spackla är inte fy skam heller. Tråkigt, men nödvändigt för att det ska bli fint.

Jakeline, hur har det gått???
    itne så bra. eller jo, vi får lån, men iom att de ändrat reglerna så belånar bara banken 85 % av huset och de övriga 15 % lagfart och pantbrev bör man ha pengar till själv, eller ha någon som kan ställa upp med en säkerthet på. Och min far som vi trodde skulle ställa upp blåvägrar helt plötsligt. För dyrt säger han. men han behöver inte ens ligga ute med pengar, bara ställa upp med lägenheten som säkerhet. vad arg jag är nu!!!

mannen har ansökt om lån på de pengarna vi ebhöver, bara att hoppas på att det går igenom så är det lugnt sedan.
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-11-24 12:46:58 följande:
    Ja jag läste det på din blogg. Jätte trist verkligen. Men är det som borgen typ eller? Många som varnar för det, att man inte ska ställa upp som det, ens för sina barn. Kanske därför?
    han är borgenär för min syster på hennes lägenhet. Det han behöver göra är att "låna ut" sin lägenhet som säkerhet till oss så vi kan ta lån på de resterande 25 %. tydligen belånar de bara 75% i rimbo fick jag höra. Suck suck. VI ska stå som låntagare och han ska bara ställa upp med en säkerhet. Men jag räknar med ett nej och kommer nog inte umgås med min far på ett tag. Det är bara han som äger fastigheter som är värda mer än det beloppet. Alla andra bor i hyresrätt eller billiga lägenheter uppåt landet.
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-11-24 13:43:13 följande:
    Ok. Tråkigt och dåligt av honom. Förstår att du känner dig besviken på honom
    han kanske skulle kunna ställa upp om några år då han ska sälja sin lägenhet och landet... men det hjälper inte oss nu.
  • jakeline

Det känns rätt tungt nu. Men men, det har fått oss iaf att seriöst börja se över vårt sparande, och det är ju alltid något.

Svar på tråden Här peppas det, del 9