Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Här peppas det, del 9

MiAmore skrev 2010-11-24 16:27:28 följande:
    Inget ont som inte för något gott med sig

EGO: Tänkte höra med er vad ni tror. Jag testade mig med ett äl-test från billigatester för en stund sedan. Det kom upp en ganska smal strimma som var (ungefär) lika stark som kontrollstrecket. Men resten av teststrecket var väldigt svagt. Har inga direkta äl-känningar mer än "mensvärk" till o från. Min fråga är vad ni tror om detta? Tror ni att detta innebär att jag kommer ha äl inom en 3-4 dagar eller kanske tidigare eller kanske senare? Vad tror ni? Utefter min senaste cykel bör jag ha äl på sönd.
    jag säger humpa på regelbundet från nu då, kanske varannandag och det funkar för er. Jaghar ju aldrig provat äl-tester så det vågar jag inte svara på.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2010-11-24 21:48:14 följande:
    MiAmore, jag har inte heller någon pejl på ÄL-tester tyvärr. Skulle ha rekommenderat samma som Jakeline, men men... Du kanske ska testa en sån där clearblue? Är inte de mer exakta?

Jakeline, tråkigt för er! Hoppas det löser er till slut ändå. Tänk om det för något yberpositivt med sig som att det blir billigare om ni är de enda spekulanterna och inte har råd. Hur mycket är utgångspriset nu igen?

Härhemma har vi kräksjukan, eller iaf sonen än så länge. Jag och maken har hypokondri ;)

Vi Föräldrar har kommit ut för dem som prenumererar. Kommer 28:e november i butik. Där är vi med :)
    nu ligger det på 1,75m. men jag räknar med att det är kört tyvärr. Lika bra.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2010-12-02 21:51:06 följande:
    Trött, utvecklinsprång, på väg att bli sjuk, dålig dag... jag vet inte. Han bröt liksom ihop för minsta lilla hela kvällen. Sen blev han rasande när han skulle lägga sig. Men nu sover han gott.
    så där bli Éomer också. Just nu blir han arg för ALLT, så fort man säger ifrån ligger han på golvet och sparkar och skriker. Tror det är trotsåldern i samband med att vi försöker få honom att använda napp så lite som möjligt.

En annan ny grej är att han drar av sig byxor OCH blöja lite titt som tätt... sitter och inspekterar innehåll och snopp. jättebra om han gjort nummer två...
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-12-04 13:14:28 följande:
    Ja det är mycket som rör sig i deras små hjärnor o kroppar. Inte konstigt dem inte alltid vet hur dem ska få ut allt.

Jakeline: hehe, mindre rolig o bra idé han fått för sig *ler*
    jo den kan man gärna vara utan... Där får man för man väljer up and go... :P

ny magbild finns i galleriet!
  • jakeline
    Miniluvan skrev 2010-12-06 00:03:09 följande:
    Oj vad tiden går snabbt. Jättefin mage! Hoppas allt är bra med dig och alla här inne. Är lite dålig på att hänga med nu för tiden. Det var mer jobb än jag anade med två småttingar och en flytt tätt inpå. Sorry. Men jag försöker titta in och läsa i alla fall.

Kram på er alla.
    ja det rullar på nu! härligt värre ju!

Kan tänka mig att det är mycket jobb med två så små! jag vågar inte ens gissa på hur det ska gå.. men Éomer går iaf på dagis och jag tror att det underlättar iaf de tre dagarna han går... :P
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2010-12-09 20:48:25 följande:
    MiAmore, det var spännande (men som sagt, det har ju varit spännande förr). Vi har nog ungefär samma BIM denna månad eftersom jag har runt 26 dagar och jag har för mig att jag fick mens på en onsdag sist. Hade en "dagdröm" när jag nattade Ludvig i slutet på sommaren då det kändes som om min mamma ville säga något. Fick liksom en känsla av att jag skulle vara nygravid och lyssna på luciasånger ;) Fy vad roligt/läskigt om det skulle vara så och vad besviken jag blir om det inte är så, haha!

I tisdags hade jag värk i ryggen och molande mage. Inbillade mig att det var annorlunda än annars. Men sedan hade jag ju druckit dagen innan eftersom vi var på julfest med jobbet, så det kan lika gärna ha varit någon form av obalans i kroppen pga det. Nåja, den som lever får se...

Jakeline, härligt med mage! Har ni kollat något mer på hus eller blev ni så nerslagna sist?
    känns inte som om det är någon idé när vi inte får hjälp med säkerhet på topplånet.
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-12-10 12:36:07 följande:
    EGO: Jag ger inte upp hoppet riktigt ännu *ler* Har inte känt mig mensig mer sedan i morse. Vet att man kan få en rätt ordentlig dipp i tempen precis innan bim, så jag hoppas ju att det är det detta var, ska tempa mig igen imorgon bitti. Är den fortfarande nere på normal temp imorgon är det nog bara att inse att hoppet är helt ute för denna månaden, men idag tänker jag försöka hålla hoppet uppe *ler*
    men du får inte stirra dig blind på tempen heller. Det är ju det som är problemet med att man tar till "hjälpmedel" man blir för "besatt". bara för att tempen dök betyder det egentligen ingenting...
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-12-12 20:57:58 följande:
    Så var mensen här. *suckar* Är SÅ jäkla trött på detta nu. Vet att vi bara försökt i fem månader och att det inte är så länge, men jag ser framför mig att vi kommer få försöka lika länge denna gången som med sonen. Dessutom är det extra jobbigt när man ser vännernas och svägerskans mage växa o bli större och större.
    prova att ligga lågt med hårdförsökandet ett tag då... strunta i tempning och testnign med älstickor... bara spontansexa. :P
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-12-12 21:31:28 följande:
    Får nog göra det kanske ja.. *ler*
    så blir du inte lika stressad heller, tror jag i alla flal... Njut av jul och nyår! Drick lite sprit åt mig! :P
Svar på tråden Här peppas det, del 9