Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Här peppas det, del 9

MiAmore skrev 2010-12-25 12:19:03 följande:
    På gubens initiativ fick vi faktiskt till det idag också Två dagar på raken, det tillhör inte det vanliga här hemma Har ont som sjutton vid båda äggstockarna och vid livmodern idag, så jag hoppas att ägget ska släppa idag. Släpper det idag innebär det Bim på sonens födelsedag Skrattande
    håller tummarna!  

v 20 för mig idag... halvvägs! :P 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-12-25 14:12:58 följande:
    Håll dem hårt!

Oj, redan halvvägs?! Jisses vad tiden går fort! Tycker att det var nyss du plussade? Drömmer
    nästan i alla fall... 19+0 så egentligen är det ju en vecka kvar. :P men det är baserat på nya datumet... 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Cornelia13 skrev 2010-12-25 23:09:21 följande:
    v. 35 idag och det börjar (som om det inte gjort det innan )kännas tungt, har ju haft släkt här på julstök och imorrn kommer några av mannens släktingar och det känns, så egentligen istället för att sitta här borde jag gå och lägga mig, men det är svårt att sova också, sover helt värdelöst. Nåt man får ta helt enkelt tyvärr, mina fogar och min rygg är helt paj så överlever jag denna vecka är jag glad sen

MiAmore: Mitt tips är att ha sex den där extra gången efter att äl är över, när ägget liksom har släppt, har funkat för mig vad jag vet 2 gånger och varje gång har jag ju vid rul blivit framflyttad nån dag bara, kanske just de ligget var det som gjorde det då Tummarna hålls ju såklart stenhårt!!

Jakeline: Härligt med v 20 fortfarande rörlig
    hihi jag tror fortfarande att bebis tänker titta ut på sitt ursprungliga datum, mao fre 13 maj. Bara för att... :P
  • jakeline

härligt MiAmore!

Här blir det födelsedagsfirande nr 1 i morgon. :) Julafton nr 2 var i går och då fick han en duplo bondgård och blev så glad! Kunde inte öppna förpackningen snabbt nog. Får lite mer julklappar på sitt tredje födelsedagsfirande av morfarn (som jag fortfarande inte är vän med trots att han knappt fattar det själv...) och andra vänner vi byter julklappar med.  

• jakeline
    MiAmore skrev 2010-12-27 13:09:17 följande:
    Nu har jag tom. haft äl enligt fertilityfriend, så nu är äl officiellt över för denna gången och vi har verkligen gjort allt vi kunnat för att lyckas

Mycket födelsedagsfirande för er nu ja Hur är det, är det idag han fyller år?
    nej på onsdag den 29e
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2011-01-02 22:24:15 följande:
    Jakeline, att du orkar med så många bloggar! Jag har fullt sjå med min vanliga (som jag iofs inte satt någon stämpel på, men som helt klart för det mesta utgår från Ludvigs värld)

MiAmore, kul att ni haft det så bra i Danmark! Vi har haft en jättebra julledighet med en bra blandning av slappande och umgänge med släkt och vänner.

Ego: funderade just på när jag har BIM, men sköt tanken ifrån mig då jag inte vill tänka på det egentligen. Men nu vet jag ungefär eftersom MiAmore har på fredag. Borde också ha någon gång då i krokarna ;) Jag mår precis som vanligt och förväntar mig inga mirakel denna månaden Maken säger att vi måste vara avhållssamma kring datumen som innebär jul- eller nyaftonsbarn, dvs om det inte tar sig denna gång eller nästa blir det uppehåll i barnamakandet . Får se om han kan hålla sig till det - tveksam, hehe)

Imorgon upp till jobb efter 1 1/2 veckas ledighet. Ångest... Men jag ska absolut inte klaga, finns de som jobbade under mellandagarna. Har som sagt haft en jättebra jul.
    hehe men de har ju alla olika karaktär så det går bra tycker jag... :P Jag har iofs länge känt att jag skulle behöva ha utlopp för mer mina känslor och tankar och inte Éomers värld liksom. Man är ju inte bara mamma liksom. Samtidigt som jag vill dokumentera Éomer utveckling och bönans. 

Det har verkligen hänt mycket med min tvååring det här jullovet. Massor av nya ord, härmningar, uttryck och idéer... Helt plötsligt exploderade det liksom! Tycker ju han legat efter i pratat ett tag, men nu kör han på treordsmeningar ibland tom!  
  • jakeline
    BM-besök två avklarat! Har gått upp 3 hekto sen inskrivningen! Hur sjutton har jag lyckats med det?! Bebisens hjärtljud låg på 151/min och blodtrycket var bra. Sonen skulle prompt upp på britsen med mig efter vi lyssnat på hjärtljudet... Sötisen. 
Svar på tråden Här peppas det, del 9