Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Här peppas det, del 9

Första gången på länge som jag behövt "bläddra" för att läsa vad ni skrivit :) Kul med aktivitet, även om jag själv är dålig på att skriva.

Vi har fått upp lite Elfa-hyllor och skrivbord i klädkammaren där vi ska ha datorn (istället för mitt i köket där den står nu :-O)

Jeskan, Första inköpen gjorda alltså. Nothing can stop you now Vi väntade sjukt länge med våra första. Kände mig nästan skyldig när jag köpte en liten mössa i v 20 eller liknande, hehe. Jobbigt med stök i huset. Vet hur det känns då vi renoverade och tänkte renovering i vår gamla lägenhet från 2003-2009!!! Visserligen med uppehåll då vi bodde i Prag, men ändå. Slipdamm känner jag till alltför väl.

LuddeLus busar och skojar som bara den. Han vet vad han inte får och tittar på oss innan han gör bus (typ tar fjärrkontroll eller telefon) tills vi tittar innan han faktiskt gör själva buset. Nu har han fått för sig att inte vilja sova också. Snackar och snackar. Man försöker ignorera, men det är svårt när man inte kan hålla sig för skratt eller när man blir irriterad.

• Tekla78

Ludvig slänger sig på golvet så fort något inte går hans väg, så det är nog åldern. Klängig är han på eftermiddagarna, men till kvällen går det oftast över (när han ska sova...).

Grattis till v 14! Visst är det skönt när det går framåt? Jag köpte massor av sådana där "vecka för vecka" för att riktigt gotta mig i vad som händer inne i magen. Ursäkta om jag frågar, men hur är det mellan dig och din sambo nuförtiden?

Jakeline, inga tips. Mitt är som ogräs och måste tunnas varje gång!

Vi håller på och pular härhemma och bygger ihop lite mer kök och packar upp någon kartong då och då. Sakta men säkert gör vi oss av med flyttkartongerna...

• Tekla78

Alltså en massa "vecka för vecka" tidningar och bilagor :) Så man kunde hänga med hur bebisen utvecklades.

Vi trivs jättebra! Det är lite frustrerande att alla kartonger inte flyger upp av sig själva ;) men så snart vi fått upp köket, vi köpt sideboarden och garderoberna kommer platsbrist inte längre vara ett problem. Nu är väl vårt största problem att finansiera alla inköp. Dessutom är det service på bilen, urkoppling av airbag och bilbarnsstol. Sen är det inflyttningsfest (har nog inte delat med mig av min hemlis) och ringar och eventuellt fotografering...

Livet är inte lätt alltid... Men ni tar er igenom detta också ska ni se. Martin hade jättesvårt att inse (hur mycket han än försökte) att jag var gravid. Tror det var någon gång i slutet när han själv kunde se och känna sparkar som han började dalta lite med mig. Han försökte sätta sig in, men det är nog ganska svårt som kille tror jag (även om jag tycker man kan ställa det kravet ändå). Sen är det allt det där med graviditetshormonerna... Ibland vill man bara vara besviken på något och då är det lätt att hitta något att vara besviken på sambon på liksom.

• Tekla78

Yohooo! Grattis :)

Miniluvan skrev 2010-04-03 19:04:32 följande:
    Halvvägs!!! 140 dagar kvar.
  • Tekla78
    Åttan skrev 2010-04-06 00:15:53 följande:
    Ja jag tror nog att vi tar oss igenom detta.. eller jag vet det rättare sagt...  vi har ju gått igenom så mycket tillsammans redan så det har ju stärkt oss.. Ååå ringar å ev fotografering...  är det giftemål på gång? GRATTIS så fall..
    Jodå, den 24:e smäller det och jag blir Mrs Widö Bara lite drygt två veckor kvar och vi har inte fixat något till innan! Men ska det bli av måste det ske diskret... Konstigt bara att meddela jobbet och alla kompisar eftersom vi inte sagt något innan.

MiAmore, spännande... Vet hur det är detdär med att egentligen inte vilja men samtidigt hoppas.

Åh, chefen var inne med sin lilla 5-dagars bebis idag!!! Fick alldeles ont i magen så liten var den :)

Hur mår ni preggosar? Allt bra med er med graviditetssymptom och annat? Cravings?
  • Tekla78

MiAmore, Skönt ändå så kan ni förbereda er bättre mentalt när det väl är dags.

Jeskan, skönt att det inte är värre än så. Hoppas foglossningen och illamåendet håller sig i schack.

Har ingen aning om vad vi ska ha på oss. Något fint bara tror jag. Vi har bokat ceremoni i stadshuset och Ludvig ska vara med, men den är ju över på 5 minuter, hihi. Det blir bara vi tre och inlånade vittnen från Stadshuset. Sen ska vi ju ha inflyttningsfest för kompisarna då vi ska meddela folk, inte ens släkten får vara med.

Miniluvan, uffa, jobbigt med Bastian feber o din förkylning. Själv har jag börjat få dunderont i halsen. Kom plötsligt under eftermiddagen och kvällen. Annars brukar det väl komma under natten tycker jag.

• Tekla78

Tack, tack. Om en vecka är jag gift om allt vill sig väl Då heter jag Widö i efternamn istället för Vigsteinsdottir. Känns riktigt skumt eftersom vi knappt ens pratar om det så hemligt är det, hehe.

Cornelia, är det syskonförsök på G eller vill du bara få ordning på menscykeln?

MiAmore, hur har det gått med tjänsten?

• Tekla78

Hej, hej. Säger som MiAmore, har inte varit på FL på evigheter igen... eller jag hoppar in och kikar lite då och då, men skumläser orkar oftast inte skriva. I helgen har vi "inflyttningsfest" för våra närmaste vänner med mat och dricka. Det kuliga i kråksången är att ingen av dem vet att vi gift oss (Därför får ingen skriva nååågot på facebook än!)

Vi gifte oss som sagt 24/4, så det är ett tag sedan. Vi åkte in till stadshuset alla tre och hade faktiskt inte klätt upp oss särskilt mycket. Vi hade jeans båda två, han hade skjorta under sin tröja och jag lite extra smycken :) Cermonin var faktiskt ganska högtidlig och mysig. Sen gick vi omkring lite och såg ut över Stockholm efteråt. Åkte hem och tog det lugnt och njöt av stunden. Framåt kvällen kom Ms syster och tog hand om Ludvig så att vi fick gå ut och äta ihop. En fantastisk middag med förrätt, huvudrätt, efterrätt och tillhörande dricka + en öl i baren efteråt. Vi hade hur mysigt och kul som helst!

Kvällen efter var Ms föräldrar inbjudna på middag då vi berättade. De blev superglada över att vi gift oss för de har tjatat på M ett tag eftersom det är bättre då vi har barn. Sen tog det väl ca 1 vecka innan alla andra i familj/släkt fick veta. Ser jättemycket fram emot lördagen då vi får berätta för alla våra vänner :)

• Tekla78

Ja, nu när du säger det så tycker jag mig komma ihåg att jag hade håll om jag gick lite för snabbt. När jag frågade om det sa barnmorskan att det förmodligen var just håll.

Svar på tråden Här peppas det, del 9