Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Här peppas det, del 9

MiAmore skrev 2011-01-05 14:09:52 följande:
    Jo jag vet.. Och när jag tittade på min chart så såg jag att min temp låg på 36,4-36,5 innan äl, och efter äl har den legat på 36,6->. Hade för mig att den låg på 36,6 INNAN äl. Och som du sa ska man ju ha minst 4h sammanhängande sömn för att det ska gå o lita på. Så känner mig lite positivare igen nu

PS. Har du fått mina senaste sms? DS
    och som sagt det är tidigt att testa än om du inte ens har bim förrän i slutet av veckan. 

Jag har fått dem, men glömt att svara.. har ju inte varit hemma och har haft kasst med mottagning, och nrä jag fått det har jag glömt av det...  Skäms
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-01-05 14:18:15 följande:
    Ja nej jag vet.. Så jag ger inte upp hoppet ännu Förra månaden sjönk tempen redan 4-5 dagar innan Bim, och nu är jag på Bim-2/3 och den är fortfarande hög (ovanligt hög, tom.). Så jag hoppas ju att det ska betyda något positivt. *ler*

Ok.. hehe. Började nästan undra om du tröttnat på mina sms *ler*
    haha nej då, men ibland känns det svårt att veta vad man ska svara... Jag ska bättra mig!  
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline

Grattis till Milo på tvåårsdagen! Tycker du ska ta en paus helt. Från FL och syskonverkstad. Inte tempa, inte köra med ältest. bara vara. jag tror att du behöver det

• jakeline
    MiAmore skrev 2011-01-07 16:22:33 följande:
    Milo lyckades skicka inlägget innan jag var färdig *ler*

Är bara inne en snabb runda.
    Ja kanske hade jag behövt en paus från det helt o hållet från detta med verkstad. Problemet är att nu är min man verkligen på G sas! Han är helt inne på nu att vi SKA få till det tre dagar på raken runt äl varje månad tills vi får vårt plus. Så det känns lite snopet nu när han är så på G att säga "det är bra att du verkligen är på G nu, men nu vill jag ta en paus ett tag".. *ler*
    men låt honom göra det då. På hans villkor. Han får förföra dig utan att du säger till att nu är det dags. Tror du kommer må så mycket bättre. Helt ärligt. Berätta för honom hur du mår och hur stressad du känner dig, jag är säker på att han förstår. Även om man pausar kan man fortfarande sexa på runt de dagarna utan att veta exakt när de dagarna är, eller hur? 
  • jakeline

Eller så tar du en paus från FL HELT. Inte bara efter ÄL utan hela månaden Och försöker att inte tänka för mycket på äl, tempning och annat under tiden. Det är värt ett försök. 

• jakeline

Här har vi kalasat för Éomer idag igen. :P Sista gången nu. Han fick massor av fint av sina vänner. :) 

På måndag är det dags att gå tillbaka till jobbet efter två veckors semester. Känns jätteknasigt, men det lär gå bra tänker jag. :P  

• jakeline

Du får göra precis som du vill. Men jag skulle inte tempa mig ALLS om jag var du. eftersom du blri stressad av det. Sexa på regelbundet istället. Jag tror inte att det spelar någon roll hur ofta eller hur sällan ni har sex, snarare att ni har sex och ni njuter av det utan att känna tvånget att ni MÅSTE sexa tre dagar på raken. jag har inte gjort det någon av gångerna jag blev gravid i alla fall.

• jakeline
    Tekla78 skrev 2011-01-11 20:56:22 följande:
    Håller med föregående talare Ingen tempning och inget graviditetstest förrän någon dag innan BIM, senast.

Vår läkare, när vi påbörjade utredning innan vi fick Ludvig, sa att vi inte skulle ÄL-testa och helt enkelt ha sex 2-3 gånger i veckan hela tiden från mens till några dagar innan mens för att ha störst chans. (min notering: spermierna kan ju leva upp till 7 dagar så det kanske är laddningen precis efter mens som gör att det tar sig liksom.)
    det låter ju som en väldans sund inställning. regelbundet sex är alltid bäst säger jag.
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-01-13 14:53:57 följande:
    Jag har bestämt mig för att vi kör med äl-tester denna månaden också eftersom att jag redan köpt hem tester. Men nästa månad ska jag köra utan. Ja, om vi nu inte skulle lyckas denna månaden klart
    Hur lång tid tog det för er denna gången Jakeline?
    det beror å hur man räknar. Skyddade oss inte sen i december förra året, men började väl itne seriöst försöka förrän i somras och jag blev gravid i aug/sept. 
Svar på tråden Här peppas det, del 9