-
Ja innan sexade vi ju på när andan föll på. Men i slutet så kände jag efter mer på ÄL-tecken och räknade väl lite mer än tidigare. Men ändå liksom inte så där som förra gången.MiAmore skrev 2011-01-17 10:52:32 följande:Då gick det ju jättefort, från det att ni började försöka seriöst.
Med seriöst, menar du då att ni då räknade ut när äl borde vara o hade sex mer regelbundet då, och att ni innan ni försökte seriöst, INTE gjorde det. Eller hur menar du? -
*fniss* låter bra det.MiAmore skrev 2011-01-17 12:33:04 följande:Ok.. Jo det är så vi kommer göra from. nu också. Fungerar bättre nu när vi har gått o blivet kåtbockar båda två... haha
-
Jag förstår att du är besviken, jag skulle också ha blivit det. Tycker det är dålig stil av henne att inte ge dig någon förklaring heller. Hon kanske har en jättebra förklaring till varför det har blivit den andra tjejen och inte du. Fattar inte varför folk inte kan vara raka och ärliga mot varandra.
Blir en besvikelse på en annan för dig, förstår jag.
Här har man legat med magsjuka i natt. Men mår nu bättre. Klarar 48 hs regeln så jag kan jobba på måndag iaf. Var ju hemma med E i torsdags och då vart det ramaskri för de inte har någon att skicka som backup då vår ena kollega ligger på sjukan och har gjort en GBPop i veckan. Både jag och maken har bytts av i badrummet i natt. Inte lika aggressiv sjuka som förra julen då vi vart dåliga hela bunten i af. Och det tackar jag för! Gravid och magsjuk är fasiken ingen hit...
-
jo vi mår bättre nu. Kommer att kunna jobba på måndag iaf.MiAmore skrev 2011-01-29 17:05:55 följande:Ja hade hon bara gett en förklaring hade jag kunnat acceptera det. Klart att jag blivet lite ledsen ändå, men jag hade iaf kunnat acceptera det. Som du sa, det kan hända att hon har en jättebra anledning till att hon valt M, men varför kan hon inte vara rakryggad o ärlig att tala om det för mig?
Tråkigt med magsjuka. Milo hade också magsjuka förra veckan, men han kräkte bara en gång sådan tur är, och "*peppar peppar*", vi har ännu så länge inte blivet smittade. Hoppas ni mår bättre nu? -
Tycker jag att du gör helt rätt i! Fokuser på något annat, man vet ju aldrig, det kanske funkar liksom! :P Hoppas Viktväktarna fungerar för dig ! och JÄTTELYCKA TILL!MiAmore skrev 2011-02-03 17:01:23 följande:Min mens kommer troligtvis även denna månaden..
Tempen går stadigt neråt, och jag sitter här nu med en ganska bra mensvärk. Är så sjukt trött på detta nu.
Känner mig misslyckad.
Vet att jag inte är det, men jag känner mig så. Så nu ska jag verkligen satsa ordentligt på att strunta i allt detta med att räkna ut när äl bör vara, tempa mig och äl-testa mig, och bara köra på. Och ist bruka allvar med att bli av med dem där 10-13 extra kilona jag bär omkring på. Gick med i viktväktarna i onsdags, ska gå på mitt första möte på onsd. Ska även försöka (igen..
) att hålla mig härifrån så mycket jag bara kan enda tills vi får vårt plus. Önska mig lycka till, och LYCKA TILL ni andra! Jag försvinner inte helt, men ska som sagt verkligen försöka hålla mig härifrån så mycket som möjligt. KRAM på er! -
Hoppas så att det snart tar sig för er. Fokusera lite på annat ett tag, njut av 30årsdagen och varandra. jag tänker på er! *kram*MiAmore skrev 2011-02-05 16:59:48 följande:Mensen kom idag, två dagar innan beräknat. Så helt plötsligt hamnade min lutealfas på 12 dagar st för vanliga 13-14. Positivt är att min cykel börjat bli 28 dagar lång allt oftare nu (2 av 3 cykler den sista tiden). Och så kan jag nu dricka alkohol på min egen 30 års dag *ler* Låter ganska positiv just nu kanske, men är sjukt less på detta nu

-
jo jag mår riktigt bra. Har haft lite problem med blodsockerfall på eftermiddagarna, så nu har jag bunkrat upp med hårdbröd och mjukost så man kan ta sig ett ordentligt mellanmål istället för bara frukt osm inte riktigt hjälper. Ska höra lite med BM om det. Vet att jag hade det sist också men då var det inga problem. Är lite nojjig med grav.diabetes liksom. :P Éomer verkar förstå att det finns någon i min mage, men om han förstår att denne någon ska komma ut till oss vet jag inte. :P hahaTekla78 skrev 2011-02-05 22:37:40 följande:MiAmore, hellre tidig än sen om den ändå ska komma tänker jag. Men skit att den kom ju.
Lycka till med viktväktarna och kul med 30-årsfest!
Cornelia, hur går det med bebis? Har den fastnat i magen?
Undrar just hur det går för Jeskan?
Jakeline, hur mår du i graviditeten? Verkar det som om Éomer förstår att det är en liten i din mage? -
vad härligt att höra!MiAmore skrev 2011-02-15 16:53:35 följande:Hej tjejer! Ville bara kika in för att berätta hur skönt jag tycker det är att inte längre fokusera på att bli gravid. Sedan jag gick med i viktväktarna har mitt fokus varit helt på att räkna pro-points och att träna, så jag har för första gången sedan bebisverkstaden började knappt någon koll varken på när jag har äl eller bim, och det känns jätteskönt!
Och vågen visar redan -1kg; på en vecka!
*hejja mig!*
Hoppas allt är bra med er här inne? -
vi hjälps åt... :P han vill så gärna göra själv att han blir sur om man vill göra det åt honom. Så då gör vi det tillsammans istället.Tekla78 skrev 2011-02-15 20:58:49 följande:MiAmore, härligt! Vad bra att det ger resultat på en gång också!
Här är allt bara fint! Ludde är härlig och jobbig på samma gång. Varje dag märker man någon liten nyans i talet. Jag reste med jobbet onsdag till fredag och när jag kom hem hade han lärt sig genetiv, dvs. Mammas, Pappas, Karins etc. Lite roligt är det att det används lite för flitigt ibland så det blir minas och Ludvig Mammas :)
Det allra värsta trotset har nog passerat, men jag räknar kallt med att det kommer igen. Eftersom Ludvig är så mån om att "göra själv" just nu kan man oftast luras med att säga: ska pappa göra istället. Men man får passa sig så att man inte överanvänder det eftersom det nog kan slå tillbaks.
Skönt i alla fall att Ludvig inte blev lika mammig som sist när jag reste. Han tyckte det var superjobbigt när jag var borta, men när jag kom hem var allt som vanligt igen. Denna gången hade jag förberett honom mycket och pratat massor om det med honom, vilket jag missade att göra sist.
HÄr har vi också märkt utveckling av talet. Det går fort fram ibland... :P inte treordsmeningar så där ännu, men ofta tvåords och man ska gärna räkna in honom. Een åå eee! -
problemet är att det han vill göra själv, typ dela på äpplen och så vill jag helst inte att han gör ännu.. vassa knivar och små fingrar är ingen bra kombo. :P Men bre mackan och så han han fått börja göra. :- )Tekla78 skrev 2011-02-15 21:24:35 följande:Hehe, räkna in, ja. Här är det "ärdiga gå!" Klara färdiga gå :)
Det brukar börja med att Ludvig får prova själv annars blir han förbannad. Sen får mamma hjälpa.
Just nu låter det "bumpa umpa lallelallela" hemma... :P Gissa låten. :P