Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

Tekla: Det var faktiskt min man som tyckte att jag skulle köra med äl-tester denna gången. Som han sa "du känner ju uppenbarligen inte din kropp så bra som du tror". hehe Men jag berättar inte för honom när och att jag fått positivt på testet förens efteråt, så blir det inte fullt lika mycket "ha sex endast för att jag jag äl" för hans del.

Jag gjorde ett äl-test igår också, och det visade fortfarande positivt, dock ej lika starkt positivt som onsdagens test. Idag har jag bara lite småkänningar i äggstockarna, inte direkt ont. Har dock en "molande mensvärk" till och från, och tidigare idag kändes det som att det "brände till" i ena äggstocken. Så jag misstänker att ägget släppt idag. Min man kommer hem ikväll, gissa vem som kommer bli "påhoppad" då... *flinar: Så efter idag är det bara den lååånga väntan på Bim. Ska försöka bruka allvar med att hålla mig härifrån from imorgon, så att jag förhoppningsvis inte blir fullt lika skengravid denna månaden. *ler*

Jakeline: Måste kännas skönt att ha gått ut med det på allvar på jobb nu, så att du kan slappna av mer i vetskapen att dem håller på att ordna en vikarie för dig?
  • MiAmore
    Åttan skrev 2010-10-29 14:30:09 följande:
    Jo det fungerar rätt så bra..  vi ammar ju rätt så ofta å mycket. men det är väl så ibörjan, vissa dagar får jag ingenting gjort.  Som igår tex.. då ville han bara ligga vid bröstet hela tiden, han ammade lite å så somna han å släppte bröstet å så la jag ner honom å så vakna han.. så höll vi på hela natten nästan å hela dagen så det var lite frustrerande..  
    Det är sånna stunder el när det krånglar mycket med ammningen, när Casper inte vill ta bröstet som han ska som jag kan känna att tårarna kommer..  men annars så tycker jag inte att jag har drabbas av någon blues..  kan känna att jag är känsligare än vad jag varit..  men det hör väl till med ammningen å hormonerna oxå antar ja.
    Skönt att höra att det verkar fungera. Men det är absolut inget ovanligt eller konstigt att amningen strular i mellanåt och att man då känner sig sjukt frustrerad
  • MiAmore
    Jakeline: Ja det förstår jag. Jag misstänker att min mage också kommer komma och synas fortare denna gången om man betänker hur min mage svullnar upp så fort jag både har äl och mens. Kanske tur att det börjar bli kallt nu, så har man en ursäkt att ha stora o bylsiga tröjor ;-p
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2010-10-29 22:07:09 följande:
    Kan meddela att min mage kom nästan med en gång när jag blev gravid med M.

Jeskan;: Tycker det strular sig med amningen hela tiden sen vi kom hem från semestern. Inte det att han äter dåligt men jag får mjölkstockning hela tiden på höger tutte. Det är ju den som är den braiga tutten, vänstran är rätt kass, producerar inte så mycket. Jobbigt!
    uj.. hehe.. Ja det förvånar mig inte om min gör det med..
  • MiAmore

Hej tjejer! Nu har jag lyckats hålla mig härifrån i en hel vecka. Är jag inte duktig? Tänkte hålla mig härifrån en vecka till, men tänkte kika in och uppdatera er (och mig själv) om läget. Är på Bim-6 idag. Har dem vanliga symptomen; molande värk/"mensvärk" i mellanåt, och rikliga flytningar. Har två symptom som jag INTE hade förra månaden dock; ont i/vid ligamenten (nästan hela tiden) och ICKE ömma bröst... Håll tummarna för att dem två sistnämna är något positivt.

Jättefin vagn Miniluvan! Den ser stor och bra ut

• MiAmore

Jag satt precis och läste igenom bloggen jag skrev här på Fl när vi försökte med sonen. Jag har nästan alla symptom denna månaden, som jag hade den månaden jag plussade med sonen.. Tror ni man hoppas nu eller??!! *skrattar o ler smått* Kyss

• MiAmore
    Cornelia13 skrev 2010-11-06 12:06:42 följande:
    Hihi, härligt! Håller mina tummar för att spåkulan min kommer ha rätt
    hihi, tack, det hoppas jag med
    Vet ni om tempen i örat och i munnen brukar vara lika hög? Jag testade mig mitt på dagen ett par gånger den månaden jag blev gravid med Milo, då med en muntermometer. Den visade då 37,2-37,3. Morgonen efter låg den då alltid på 36,8-37,0. Min normaltemp är runt 36,5-36,7. Jag testade mig med en örontermometer nu för en stund sedan (batteriet i munterm. är slut), och den visade 37,2.. Åh vad jag hoppas!!
  • MiAmore

Måste få beklaga mig lite. När vi försökte bli gravida med sonen fick vi efter att vi försökt i några månader reda på först att två kompisar var gravida (och att dem blivet gravida i princip direkt, på 1-3:e försöket), och sedan att min mans syster var gravid (också på första försöket). Det kändes som ett hån mot mig/oss. Det var ju så klart inte det från deras sida, dem visste inte ens att vi försökte och att vi försökt ett tag, men det kändes så eftersom att vi börjat försöka flera månader innan dem, och ändå blev dem gravida före oss. Blev självklart jätte glad för deras skull, men det gjorde SÅ ont i hjärtat när dem berättade det. Nu är det samma visa igen. Samma kompisar som är gravida igen och min mans syster är gravid igen. *suckar* Och här har vi försökt i fyra månader utan resultat. Jag vet att fyra månader är inte så länge och hoppet är inte ute för denna månaden ännu, men jag kan inte påstå att jag känner mig speciellt positiv o glad just nu.

Svar på tråden Här peppas det, del 9