• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • MiAmore

Jag vet inte vad det är som gjort det, men dem 2-3 sista dagarna har jag faktiskt börjat längta efter syskon igen. För bara några dagar sedan kände jag att jag absolut inte hade någon brådska med att skaffa syskon till Milo. Det har jag väl fortfarande inte, men nu har längtan börjat infinna sig igen. Har börjat känna så smått att jag nog är redo att bli två barns mamma inom kort trots allt. *ler* Så nu kan det gott bli mitten av aug så jag kan få besked på hur det blir efter mitt vikariat, så att vi kan bestämma startdatum för syskonverkstad.

• Miniluvan
    MiAmore skrev 2010-05-28 16:51:41 följande:
    Jag vet inte vad det är som gjort det, men dem 2-3 sista dagarna har jag faktiskt börjat längta efter syskon igen. För bara några dagar sedan kände jag att jag absolut inte hade någon brådska med att skaffa syskon till Milo. Det har jag väl fortfarande inte, men nu har längtan börjat infinna sig igen. Har börjat känna så smått att jag nog är redo att bli två barns mamma inom kort trots allt. *ler* Så nu kan det gott bli mitten av aug så jag kan få besked på hur det blir efter mitt vikariat, så att vi kan bestämma startdatum för syskonverkstad.
    Kul!
    ♥ Bastian 090615 ♥
  • Miniluvan

Igår satte Bastian eld på lägenheten! Han når upp till spisen och kan sätta på plattorna. Jag såg inte att han gjort det och vi hade ställt en plastgrej från kylen som skulle lagas på spisen. Dåligt ställe att ha som avlastningsyta, aldrig mer!!! Jag är i vardagsrummet med min kompis och hennes dotter och Bastian när jag hör ett "Foff" från köket och ser stora eldflammor slå upp. Jag skriker på mannen och rusar in i köket och vi slänger på handdukar och häller vatten över dem. Som tur är lyckas vi släcka elden fort men det är rök i hela lägenheten. Jag lyckas stänga in fåglarna i arbetsrummet men ser inte att fönstret är lite öppet så en fågel lyckas smita ( inte nog med att min favvofågel dog i torsdags av hög ålder). Nu har en saneringsfirma varit här och ställt in fläktar som ska ta bort röklukten och på måndag kommer de och sanerar lägenheten från all småsot som flugit runt och satt sig i hela lägenheten. Dessutom ringde min svägerska strax efter och skällde ut mig efter noter. Allt om hur kall, hemsk och överbeskyddande jag är. Jättekul dag!

Ja jag är i alla fall glad att ingen kom till skada och skadorna inte var allt för stora. Tråkigt bara eftersom vi ska examensfest för mannen på lördag och jag hoppas verkligen att de hinner få lägenheten fin innan dess.

Hur har er helg varit? {#lang_emotions_sunny}

♥ Bastian 090615 ♥
  • jakeline

Miniluvan: Vi kan stänga av vår spis så att även om skrutt vrider på vreden så blir det inte varmt. Väldigt smart. Jobbigt när man glömmer av det bara... försöker steka korv ovh inget händer liksom. Men vad är det för svägerska du har?! Borde hon inte vara glad för att ingen tog skada?!

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • Cornelia13
    Miniluvan: Nämen fy vilken helg!! Tur ingen blev skadad och ja vad har du för svägerska egenligen, helt sjukt!!
    Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
  • Miniluvan

Tack tjejer!

Ja min syrra mailade henne och sa några väl valda ord....

♥ Bastian 090615 ♥
Svar på tråden Här peppas det, del 9