Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Här peppas det, del 9

MiAmore skrev 2011-04-07 13:05:01 följande:
    Ja man behöver ha en morot för att nå sitt mål
    Hur är allt med dig nu annars? Inte allt för långt kvar till bf för dig nu ju Antar att du börjat känna dig rejält tung nu? Tycker du att det är lättare eller svårare att vara gravid denna gången? Min svägerska som ska ha sitt andra ungefär samtidigt som dig, tycker att det är jobbigare denna gången. Hon upplever sig som mycket tröttare och har mer ont
    Tung till och från. Det beror nog mest på hur trött jag är. hur trött jag är beror på hur Éomer sover på nätterna... :P Allt hänger ilksom ihop känns det som. Tycker nog att efter de första veckornas illamående så har jag nog haft färre krämpor den här gången än sist. inte lika mycket foglossning tex, men det kan ju ha att göra med att man vet hur man ska bete sig. nästan ingen halsbränna som jag vet att jag hade problem med sist. Jag mådde ju bra sist också. jag har inte gått upp lika mycket som sist, just nu ligger jag på 3 kg plus sen inskrivningen. det känns ju helt okej i v 34. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-04-07 14:41:37 följande:

Låter som att du mår bättre denna gången känns det som? Skönt isf. Men visst hade du också börjat gå ner i vikt innan du blev gravid, och vägde något/några kilon mindre när du blev gravid nu, än med Éomer? Kanske det påverkat? Hoppas det blir likadant för mig isf. Ännu så längre väger jag ju ca 7kg mindre än jag gjorde när jag blev gravid med Milo, och lär hinna gå ner åtminstone 2kg till, innan jag blir gravid

det handlade iofs bara om ett kilos skillnad i inskrivningsvikt. Jag gick ju upp en del precis innan också. Sen tror jag att jag kanske äter mindre "fet" mat nu än förra gången. Vi lagar mer mat tack vare Éomer. FÖrut var det lätt att det blev korv och pommes lite titt som tätt och annat enkelt. Sen rör man sig mer när man redan har en skrutt som man får springa efter och underhålla ute och så vidare. gratis träning liksom. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-04-07 14:57:08 följande:
    Ok
    Jo det är nog mycket som kommer vara annorlunda under andra graviditeten.
    ja precis. ingen graviditet är ju den andra lik
  • jakeline
    Cornelia13 skrev 2011-04-11 13:52:19 följande:

Nu börjar det verkligen närma sig Jakeline! Snart är maj här!! Åh sköna Maj...

Japp jobbar knappt en månad till. Sen får bebis gärna titta ut när den känner för det.  
  • jakeline

nu är det tre av de jag vet som skulle ha i maj som fått. Mannens kusse fick tvillingar förra veckan, det blev akutsnitt en månad pga HF... men de var stora för sin ålder, den minsta vägde 2,5 och den större över tre så tänk om de fått vart inne ett tag längre... :P jättetvillingar. :P De två andra är här på FL båda med HF. Är glad att jag sluppit. 

BM imorgon och tre veckor kvar att jobba. Nedräkning på hög nivå! :P FInns magbilder i galleriet och i bloggen.  

• jakeline
    MiAmore skrev 2011-04-17 19:41:12 följande:
    Oj, måste kännas som att det är jättenära nu, när så många som skulle ha fått i maj redan fått?
    fast det gör ju inte det... känns som om jag varit gravid i evigheter och fortfarande har evigheter kvar... även om jag vet att jag inte har det... 
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-04-17 19:48:44 följande:
    hehe.. Ok *ler*
    Själv väntar man på Äl. Bör äga rum runt tisd. Äter Glandin denna månaden, och dem 3-4 sista dagarna har det känts i magen precis så som jag minns att det kändes i magen när jag åt dem månaden jag blev gravid med Milo. Hoppas det betyder något bra
    håller tummarna!  
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-04-18 10:30:08 följande:
    Jag behöver ert råd tjejor!! Utefter en 28 dagars cykel bör jag ha äl imorgon. Fick pos äl-test nu precis. Vet att det betyder att äl äger rum någon gång inom 24-48h. Så det skulle kunna stämma isf att äl sker imorgon. Frågan är, vilket tror ni är bäst. Att försöka få till det idag eller imorgon? Tror tyvärr inte min man kommer orka (eller ha lust) att ha sex både idag och imorgon. Så det är liksom antingen idag eller imorgon som gäller. Vad tycker ni?
    Kör i kväll coh i övermorgon då... då har ni ju säkrat rätt bra, tycker iaf jag. 
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-04-18 11:02:08 följande:
    TROR att vi väntar tills imorgon. Igår var testet så neg det kan bli så.. Vi fick till det både o torsdags och i lördags, så vi har ju dessutom täckt upp det ganska bra redan..SVÅRT beslut, vill ju så gärna att det ska ta sig nu..
    Vi har som sagt kör på var annan dag sedan i torsdags, så jag är rädd att maken inte orkar köra på var annan dag mycket längre. Känns lite som att få till det är idag eller imorgon och sen inte köra på mer på några dagar, för mannens del, som gäller nu
    ok då skulle jag nog också köra imorogn, och sedan kanske vänta någon dag och sedan igen. :P hoppas sååå att det är er tur nu! det är ni värda! 
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-04-18 11:19:17 följande:
    Tror vi kör på det ja
    TACK för att du hoppas o vill för oss Hjärta
    så klart!
Svar på tråden Här peppas det, del 9