Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Här peppas det, del 9

MiAmore skrev 2011-04-20 12:06:05 följande:
    Äl var troligtvis igår. Pos äl test både i måndags o igår, o igår hade jag dessutom jätteont vid äggstockarna hela dagen. Har fått till det torsd, lörd, månd o igår. Nu ska det väl ändå vara vår tur?
    det hoppas jag! 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-04-20 12:12:10 följande:
    Ska på en undersökning den 3 maj som hade varit skönt att slippa. Så håll tummarna extra hårt nu!
    alltid!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-04-24 14:31:45 följande:
    Känns som att ingen läser det jag skriver för tillfället (värmen antar jag), men iaf.. Jag fattar inte hur jag ska kunna hålla mig ifrån att testa enda tills på sönd eller månd. Känner mig jättekonstig i magen. Det drar och spänner vid livmodern, och igårkväll kände jag mig jättesvullen om "tjejmagen".
    du får hålla dig helt enkelt. :P dumt att testa för tidigt och bli besviken. 
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2011-04-25 22:31:53 följande:
    MiAmore, läser vartenda ord, men ibland är det svårt att veta vad man ska svara på frågor som man inte har en aning om. Dessutom läser jag oftast inläggen i telefonen och då är det ibland knöligt att svara. Håller tummarna för en utebliven undersökning i alla fall.

Helt ärligt (och hoppas du inte blir arg på mig nu) så är det lite tröttsamt att läsa om ÄL/BIM/tempningar/flytningar etc. Skulle mycket hellre läsa något om Milo och hans framfart

Vi har hur som helst haft en underbar påsk. Såååå fint väder och mycket utomhusvistelse. Till råga på allt hann vi med att fixa hemma idag också! Vi har köpt en balanscykel "(vanlig" cykel fast utan trampor) till Ludvig, men då det blev så många nya intryck för honom på landet i helgen tänker vi att det är bättre att vänta till nästa helg.
    Éomer har äntligen fått hem sin trehjuling han. :P Den har varit hos farfar, då den varit för stor. han är SÅÅÅ nöjd och cyklar runt i lägenheten. Vågar helt ärligt inte ha den ute förrän vi fixat lås till den... Sen får han ta den till dagis. Plus att han pratar mest hela tiden. Långa meningar som man kanske förstår hälften av och när man inte förstår så blir han skitsur... :P Enda problemet nu är att han säger "em e de" om sig själv. Alltså har vi frågat "vem är det" om bilder på honom för många gånger... Han lyssnar ju till Éomer, men han säger det inte om sig själv... haha... knasigt det kan bli... Men nu pekar vi och säger Éomer istället och hoppas på att det löser sig av sig självt om ett tag. :P 
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-04-26 09:16:42 följande:
    Åtminstone jag är här på Fl för att kunna skriva av mig, få o ge pepping om försöken till syskon. Visst kan jag prata om annat också, men det är detta som rör sig i mitt huvud nu o som jag känner att jag behöver skriva av mig om. Ber om ursäkt för att jag tröttar ut er med mina tankar o min oro
    Det är klart att du ska få skriva av dig! förresten, har du ingen blogg längre? Läser gärna om både syskonförsök och Milos framsteg jag.  
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-04-26 10:00:31 följande:
    Som vanligt när man skriver fr mobilen försvinner mer än halva texten > Jag bloggar om försöken till syskon o tankarna o känslorna kring det, men har inte vågat publicera det eftersom jag inte vill riskera att det ska komma ut till släkt o vänner ännu
    okej jag förstår. jag tänker på och lider med dig ska du veta, även om jag inte alltid kommenterar det du skriver. Det är ju inte helt lätt att veta vad man ska skriva. Men du finns i mina tankar i alla fall. Och som sagt, jag läser gärna om Milos framsteg också! och viktväktandet!  
  • jakeline
    Cornelia13 skrev 2011-04-27 10:16:39 följande:
    Hej på er tjejer!

Var ett tag sen nu (igen) dagarna går av sig själv tycker jag fast vi inte gör så mycket egentligen har startat en blogg som jag tänkte va modig och ge er adressen till
    jagochlivetsresa.blogspot.com/ första gången jag lämnar ut mig på detta vis, så var snälla mot mig nu

Härligt att höra om era små som mer och mer blir sociala varelser jag förundras så mycket ibland över när Stella kommer och säger saker, det rör sig så mycket i dessa små huvuden så det är verkligen svårt att hänga med. Minde har ju också börjat att så smått prata ett ord hon använder flitigt är Oom vilket i princip betyder smaka/kan jag få. Hon älskar att smaka på allt och då menar jag allt, maken kom på henne häromdan med att stå och doppa nappen i en vattenpöl och när hon ertappandes är hon smart nog och säga -Mmmm

Håller mina tummar för er Tekla och MiAmore!

Kram
    Åh vad kul! har lagt till dig på min läslista! Ska bli kul att följa dig!  
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-04-28 09:21:58 följande:
    Minus
    även om det står att de är känsligare så kan det ändå vara tidigt ännu. Bättre att vänta till efter bim om mensen inte kommer. 
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-05-03 08:29:11 följande:
    Min man väckte mig i morse och sa "älskling, du behöver gå på toa.." Jag fattade trots att jag var trött o lite yrvaken, rätt fort vad han menade med det. *ler* Han ville att jag skulle testa mig med det digitala testet innan han körde till jobb den sötnosen. Hjärta  Och, självklart visade det "gravid". Då gav han mig en stor kram och log och sa "ok, man får väl börja tro på det nu då". *skrattar o ler*

Tekla: Tack Håller tummarna för dig! När var det du hade bim?
    Jo op kommer säkert gå bra, men det är ju så klart nervöst ändå
    vad härligt!
Svar på tråden Här peppas det, del 9