Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Här peppas det, del 9

MiAmore skrev 2011-05-03 08:57:01 följande:
    hihi, ja jag tror att han "fattar" det på ett helt annat sätt denna gången
    det är ju alltid lite overkligti början. :P jag kom ut, grusig i ögonen, och frågade hur måna streck han såg... :p
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-05-05 14:44:11 följande:
    Jag jättetrött och vill mest bara sova idag. Har varit på sjukhuset hela förmiddagen med sonen, och det tog ordentligt på mina krafter. Han har fått operera bort polyperna och tömt vätska från öronen. Kan inte minnas att jag var så här trött med sonen
    hur gick det då? hoppas att det gick bra! Jag var också tröttare med denna. Men det är ju mycket för att man redan har en hemma som pockar uppmärksamhet.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-05-05 14:57:06 följande:
    Jodå, det gick bra. det var själva uppvaket som tog längst tid. Operationen tog bara en halvtimme.
    Jo man har klart mer runt omkring sig denna gången, plus att jag jobbar mer denna gången. Med Milo var jag ju bara timmis och jobbade i snitt 3-4 dagar i veckan. Nu är jag fast anställd och jobbar 85%. Det är så fort jag varit iväg på något som jag sedan när jag kommit hem blir så där sjukt trött, och det kan jag inte minnas att jag blev med Milo
    det är ju lite så i början också. Sen glömmer man SÅ lätt hur det var förra gången. :P 
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-05-05 15:52:31 följande:
    haha, sant Hur mår du själv nu?
    jo jag är rätt glad över att det är sista arbetsdagen på läänge i morgon. Men är ändå vid gott mod. Fick tag i en fin syskonvagn igår också för en billig penning. så nu är bönan välkommen när den känner för det. Eller, ja, jag ska packa bb-väskan också...
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-05-06 09:33:10 följande:
    Då är det din första lediga dag idag då? Hur känns det?
    Ja jag såg det i din blogg Den ser fin ut
    nej min sista jobbdag idag. men det känns verkligen jätteskönt. Slippa ha tider att passa och så där. Bara njuta av Éomer ett tag innan det sätter igång.  
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-05-06 15:35:01 följande:
    Jag ska ALDRIG mer köpa graviditetstestet Preg.. FY vad rädd jag blev tidigare idag. Jag var i stan i förmiddags och var bla inne på apoteket. Då kunde jag inte låta bli att köpa ett graviditetstest. Valde då alltså Preg. Det billigaste testet dem hade, men det skulle vara 99% säkert och jag är ju på Bim+3 idag. Testar mig med det när jag kommer hem. NEGATIVT?! What da... Skäms  Blev verkligen jätterädd och ledsen, och ringde till mvc och sa som det var. Ringde sedan maken och berättade för honom, och han blev så klart också rädd och nervös. Sådan tur är var dem snälla och förstående, så jag fick komma in direkt och göra ett graviditetstest där. Testet där var POSITIVT!!! Skrattande  Så då kunde jag pusta ut igen. Tittade på testet igen nu för en stund sedan, och NU syns där ett svagt svagt streck. Ringde så klart min man så fort jag kommit ifrån mvc, och han blev så klart också väldigt lättad och glad. *ler* Nu ska jag inte ta fler graviditets test!! *ler* Åtminstone inte av det märket...
    haha SLUTA testa dig nu! :P
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-05-06 15:56:15 följande:
    haha, ja ja jag SKA Men jag har fortfarande så svårt för att fatta att jag äntligen är gravid, så jag ville ha det bekräftat en gång till *ler*
    jag testade mig två gånger den här gången.  
  • jakeline
    Miniluvan skrev 2011-05-19 20:07:39 följande:
    Jakeline: Hur går det? Ingen bebis än? Kommer kanske på utsatt datum. Antar att du börjar känna att det är dags för lilla bönan att komma ut nu?
    nä ingen bebis. inga känningar direkt heller. Lite tryck nedåt kanske om jag ska överanalysera :P jo jag är sååå redo att bli tvåbarnsmor nu. iom att jag hade första datumet den 13 känns det lite som om man går på övertid redan, trots att man inte gör det. Man får hoppas att bönan brås på sin bror och är punktlig.
  • jakeline
    Miniluvan skrev 2011-05-19 20:25:19 följande:
    Jakeline: Vet precis vad du menar. Jag var så trött på det att jag nästan började lipa hos bm sista besöket. Hon tyckte nog lite synd om mig så hon gjorde en hinnsvepning och två dagar senare var Matteo ute. Så istället för att komma den 21:e kom han den 19:de. Håller tummarna att bebben tittar ut snart. Inte kul att behöva gå över.
    vad snällt av henne. Min trodde ju att bönan skulle kika ut som idag när jag var där i måndags, men det var ju bara baserat på att E kom på sin dag. Skulle gärna ge mig ut på en promenad eller dylikt men jag har liksom ingen ork. Är sjukt rastlös och kommer mig inte för att ta mig till någonting trots detta... Har ätit ananas som ska ha lite igångsättande effekt, försökt färdknäppa, men det är ju inte lätt när man känner sig som en strandad val och inte kan ligga i någon direkt skön ställning... gah! 

Inte nog med detta så har jag en tvååring hemma som testar mitt tålamod hela tiden. Inte direkt trots, men liksom vart gränserna går och allmänt busig. På tisdag börjar han gå 15 h på dagis i alla fall så det kanske hjälper en del. :P vi har varit på öppnis rätt mycket de här två veckorna och det har ju avlastat massor, emn det är inte alltid man orkar vara där nere heller...

Oh well, bönan kikar väl ut när den är redo helt enkelt.  
  • jakeline

Trodde det skulle sätta igång inatt, när sonen hade febertopp och yrade som värst. Jag hade relativt täta sammandragningar, men så somnade jag i från dem. JÄkla böna och retas! Bra iofs när sonen är sjuk iom att vi nte vill smitta ner barnvaktens barn. :P Kan informera om att en tvåårings feberheta kropp är perfekt som värmedyna om man inte orkar gå upp och värma en vetekudde. Hans små fötter låg mot mitt ryggslut och lindrade... :P 

Jaja, snart så. Bönan tränar lite inför sin stora debut. :P 

Svar på tråden Här peppas det, del 9