Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Här peppas det, del 9

sMiniluvan skrev 2011-05-22 12:02:17 följande:
    Ja det är ju inte helt kul med sjuka barn, men visst kan de små varma fötterna vara sköna Själv har jag två dunderförkylda barn varav ett sover hos oss några timmar på morgonen och det är också en liten värmedyna. Mysigt, då jag är så frusen av mig.
    normalt sätt så svettas jag i hjäl när han ligger nära mig, han blir jättevarm på nätterna och jag svettas som en bäver. :P 

Och nej, ingen Böna i sikte. *suck* 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-05-24 11:55:48 följande:
    Hoppas det är ok att jag berättar det Jakeline, men Jakline har alltså äntligen blivet tvåbarns mamma! Kön, namn och hur det gick får hon själv berätta Stort GRATTIS igen tjejen!!! Baby {#emotions_dlg.flower} Skål
    såklart! it's all over facebook! :P hehe

jorå Lilla Aylinn anlände världen i morse straxt efter 8 efter 12 h på förlossningen. Allt har gått jättebra, är så klart supertrött men överlycklig! Vi valde att åka hem redan idag iom Éomer och att ingen av oss sovit sen i gårnatt. Skönare att sova hemma då faktiskt.
    skruttan väger 3360g och är 51 cm lång

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Miniluvan skrev 2011-05-24 21:11:19 följande:

Grattis Jakeline! Så söt, med tummen i mun Hjärta.

Förstår att du är trött, jobbigt med en lång och utdragen förlossning. Hoppas ni får vila upp er och njuta av lilltösen. Kram

fast värkarbetet gick iaf bättre den här gången och jag öppnade mig fortare, så på så sätt var det bra. Men sist tog de ju hål på hinnorna tidigare än den här gången. Nu ville de inte göra det för tidigit för att inte belasta livmodern för tidigt då jag blev snittad förra gången. Så trots mina tankar innan blev det eda till slut miss i nassen och sedan fick vi vila, slumra i någon timme så tog de hål på hinnorna sedan. Man var rätt trött då kan jag lova. nackdelen med att åka in på kvällen.. :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-05-24 21:21:31 följande:
    Hon ser ut att vara riktigt söt Vad ska hon heta mer än Aylinn? Hur kom ni på namnet?
    har faktiskt en facebook vän som heter Aylin och jag fastnade för det. Men vi kom överrens om att lägga till ett n. I andra namn blir det Amanda efter min gammelfarmor. Så det blev en tripple-A bebis. :P 
    Cornelia13 skrev 2011-05-24 21:56:52 följande:

Slänger in ett Grattis här också, kan ju inte få nog av sånt!! Låter som en helt ok förlossning ändå, man ska ju vara trött, det är ju liksom meningen eller? En annan var ju tvungen att stanna på BB och spendera 3 dygn ihop med en mamma som var väldigt ung och högljud, hade verkligen hemlängtan!

MiAmore: Hur går det för dig??

hihi jo det är sant, men sist åkte vi in på morgonen efter en nästan hel natts sömn... :P Lite skillnad i ork om vi säger så. Jag är nöjd med förlossningen.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • jakeline
    Cornelia13 skrev 2011-05-27 21:09:12 följande:

MiAmore: Ja men visst är det, bäst du passar på att njuta nu, för sen saknar man det ju

Hur var det med Milo?

Jakeline: Hur var det nu man skulle uttala namnet, har för mig att jag uttalade det fel Det är ju hursom fint

som det stavas, Ajlinn
  • jakeline
    Miniluvan skrev 2011-05-28 00:12:29 följande:

Jakeline: Jo jag vet det där med att åka in sent. Vi åkte in vid två tiden på natten med Matteo. Som tur var så gick det väldigt snabbt andra gången så 4,12 var han ute. Det gick så snabbt att jag inte riktigt hann med. Det jag hann med var smärtan då jag inte hann få någon smärtlindring förutom lustgas.

MiAmore; Ja njut för du saknar det sen. Jag saknar lite att vara gravid ibland. Dock vill jag inte ha fler barn nu. Kanske beror det på all sömnbrist och bråkiga barn, särskilt ett som har sin 2 årstrots nu. Samtidigt har vi nog bestämt oss för att 2 barn räcker. Grattis till 8 v.

jag krystade med bara lustgas för de ville inte fylla på eda:n för det skulle sakta ner allt igen. Men det kändes som om det funkade bättre än på de vanliga värkarna av någon konstig anledning... :P kanske för man vet att det snart är över och bebisen faktiskt är på g ut.  

Här blir det inte heller några fler barn. Nu har jag gjort ett kejsarsnitt och en vaginal förlossning. det räcker... :P hehe. Fast man ska väl aldrig säga aldrig. Man glömmer ju så lätt hur ont det gör och riktar in sig på det fina man får efterråt.  
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2011-05-30 20:10:52 följande:
    Grattis till den fantastiskt fina tjejen med det vackra namnet! Alltid lika intressant att läsa om förlossningar, helt olika varje gång. Hoppas E är bättre från förkylningen. L hade ögoninflammation förra veckan och vattkoppor denna:-/ Hoppas det blir relativt lindrigt, men tydligen var L prickig över hela kroppen nu (i morse hade han någon enstaka, har inte kommit hem än då jag varit hos frissan i 3!!! timmar)
    jag tror han börjar bli lite bättre nu... :P fast han hostar en del, men det ä rju det som försvinner sist också. Här har vi inte lyckats få vattkopppor ännu! Ah, vill ha det överstökat, fast nu kan vi vänta till hösten eller så så Aylinn kan få det också. :P 
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-06-02 09:31:55 följande:

Tröttheten och illamåendet sitter fortfarande i för mig, så jag har tyvärr fortfarande noll ork att sitta framför familjeliv och läsa igenom och svara på inlägg. Så därför kikar jag bara in lite då o då och uppdaterar läget här. Lovar att vara lite mer aktiv och svara på era inlägg så fort orken infinner sig igen.
    Jag gick in i v.9 i tisdags och är alltså fortfarande väldigt trött och mår fortfarande illa konstant och spyr varje morgon. Känns som att illamåendet har börjat lätta något lite, men det är fortfarande väldigt jobbigt och är "där" mest hela tiden. Magen börjar bli allt svårare att dölja, framför allt fram mot eftermiddagen. Dem flesta på jobbet vet nu efter en händelse på jobb i måndags, så det är skönt att inte behöva försöka dölja magen på jobbet längre iaf. *ler* Föräldrar och syskon fick veta på morsdag. Resten av släkten och vännerna kommer vi vänta med att berätta nyheten till midsommar då jag går in i v.12.
    Nu hoppas jag bara att denna trötthet och illamående ska släppa snart så att man kan börja känna sig som en människa igen och börja kunna njuta av graviditeten.

jag mådde också konstant illa i början den här gången. inte så jag behövde kräkas riktigt, men det där molande hela tiden i bakgrunden. Så drygt och uttröttande. Och trött som aldrig förr. 
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-06-13 15:42:39 följande:
    Jag fick utskrivet Lergigan comp för några dagar sedan, och sedan dess har jag inte mått illa mer. SÅÅ skönt! Dock så spyr jag fortfarande om morgnarna, och tröttheten sitter fortfarande i.
    Hur är det med er andra annars? När har ni semester? Vi har semester v.29, så nästan 5 v kvar. 5 långa veckor då jag känner mig i rätt stort behov av semester redan nu *gäspar*
    vad skönt ändå, men trist att du fortfarande kräks. Här är vi fortfarande i bebisbubblan, plus att man försöker vara ute så mycket som möjligt så storebror inte blir så dryg och oregerlig. :P 

Så idag har vi varit på stranden en sväng, men det var så blåsigt så det var inte så mysigt att stanna länge...  
Svar på tråden Här peppas det, del 9