Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Här peppas det, del 9

Tekla78 skrev 2011-06-13 21:31:17 följande:
    Jakeline, tänk när vi fick Ludvig gick vi inte ut på flera dagar och bara bebis-bubblade oss hemma. Annat lär det bli med nr 2 MiAmore, håller med Jakeline. Skönt att du slipper konstant illamående, men jobbigt med kräkningar. Har det börjat synas mycket? Ego, har ÄL i dagarna och tycker för tillfället att det är rätt trevligt att försöka
    haha ja, men då var det ju så kallt också, så man ville inte gå ut. Visst, det är skönt att bara vara hemma också, men E blir verkligen ett monster och vägrar sova/vila på dagen. är så glad att han iaf får gå på dagis tre dagar i veckan. Han behöver verkligen det. 

E vill inte somna i sin säng. Vi har tom fixat en tv till honom och ställt in gamla xboxen så att han kan kolla på film när han ska sova, men han vill sitta med oss i soffan istället och somna där.

Härligt med äl! hoppas det är er tur igen!  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • jakeline

jag kände också av fogarna relativt tidigt, men sedan gick det över till sluttampen. Tunga lyft ska man väl i regel vara lite försiktig med i början, plus att tänka på att lyfta rätt.

Här väntar jag på att kroppen ska bli så pass återhämtad att man kan börja träna igen. Misstänker att jag får vänta till efter efterkontrollen som är den 14e juli. Känns inte helt okej i de nedre regionerna. Har dock inget att jämföra med heller. :P är lätt otålig om man säger så. Men vi kniper på och hoppas på det bästa helt enkelt. Avslaget är i princip borta och det är så skönt.  

Tänk att skruttan blir en månad på fredag... vart tog tiden vägen liksom?  

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-07-04 14:47:09 följande:
    Jag fick tyvärr inte höra hjärtljuden på inskrivningen Hon sa att det var för tidigt. Jag fick ju höra det på inskrvningen med Milo, och då var jag bara i v.9 tror jag det var. Det var svårt att hitta och vi lyckades bara höra det i ett par korta sekunder, men iaf.. Men, jag orkade inte "bråka" om det. Fick iaf tid till rul Ska dit den 11 aug. En halv evighet tills dess känns det som *ler*
    det är ytterst sällan man får lyssna så tidigt. De brukar väl ha en gräns på 14 v eller så. Det är ju svårt att hitta bebisen när den är så liten så för att inte skapa oro så brukar man vänta. 
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2011-07-04 22:23:17 följande:
    Glad sommar!
    Mi Amore, Hur var kompisarnas reaktioner? Hade de misstänkt något? Ja, det är lång tid att vänta till 11/8 när man längtar...

Min sambo har gett mig en utmaning. Han tröttnade på mina klagomål att kläderna inte satt bra, så han frågade mig vad jag skulle väga om jag skulle trivas med vikten. När jag berättat det sa han - om du väger det den 31 augusti ska jag köpa en ny garderob till dig. Jaaa, med personal shopper? sa jag. Ja, 10 000 att handla för hos en personal shopper Då gäller det ju att man håller den vikten också, haha. Vi får väl se om jag blir på tjocken innan dess, nästan så att man hoppas på att det dröjer ett halvår eller så, hihi :)
    sweet! man får mycket för de pengarna! Här försvinner ju pengarna fortare än de kommer in på kontot känns det som. Även om vi nu har lite extra, så snålar man ju. Inte lätt att vara på semester och föräldraledig alla gånger. Speciellt inte somom det känns som om det bara är vi som handlar trots två andra vuxna i hushållet just nu... Samma som alla somrar hos farfi. *morr* 
  • jakeline

här rullar det på i rasande takt. Hinner knappt med själv. :P maken har två veckor ledigt kvar och vi har varit hos svärfar i tre veckor nu. Åker väl hemåt på fredag är det tänkt. 

Lillan växer och frodas. Idag lfyte hon ordentlig tpå nacken för första gången. Man blir så löjligt stolt! läs mer här: jagochbonan.blogspot.com

Storebror är fortfarande rätt stökig och vihar dagliga fighter om hur han inte lyssnar på oss, sparkas och slåss och när man bara ber honom lyssna skriker han tillbaka så där apahögt att man knappt vet vart man ska ta vägen. Det slutar ofta med att han åker ner i resesängen där han får skrika av sig några minuter. Sen är han lugn och kan lyssna utan att skrika som en galning. Helt sjukt. Det är inte helt lätt att handskas med utan att bli förbannat och irrationell själv. Vi jobbar hårt med att få honom blöjfri nu. Det går framåt, men inte med stormsteg. det gäller att hålla stenkoll på hans signaler för att slippa en massa olyckor.  

• jakeline
    Tekla78 skrev 2011-07-18 09:40:32 följande:
    Jodå, det där med sparkas och slåss känner jag till. Vi blir jättearga när det händer och han blir ännu argare och sedan ledsen så man tycker synd om honom samtidigt som man är arg. Dåligt samvete får man, men man måste ju bli arg för att visa att det inte är ok. Sen kramas vi såklart och allt blir frid och fröjd igen, men det är svårt när fighterna kommer och jag kan tänka mig att det inte blir lättare med en 2-månaders...

Ludvig både kissade och bajsade i pottan igår! Så det är små framsteg här också, men han är nog inte alls redo för kallingar ännu. Han känner sig bekvämare med blöja än utan, så vi väntar nog till hösten. De säger att det går ganska snabbt när de väl börjar på storbarnsavdelningen och blir inspirerade av de andra barnen.
    skönt att höra att man inte är ensam om det iaf... även om det är trist. Jag tycker att det är jättejobbigt att behvöa skälla och gorma, men man måste ju. 

E väljer själv om han vill ha kalling eller blöja. Oftast vill han ju ha kallingar och har han blöja så går han inte på toa. moment 22 lite grann. :P Men men, det kommer väl. Han vill vara duktig som kompisen Hanna-Li som varit blöjfri några månader. 
  • jakeline

Éomer slänger sig på golvet och gråter stora krokodiltårar nä rhan inte får som han vill. :P Han har dessutom blivit rädd för höga ljud sen de höll på med båtmotor här hos svärfar. Allt som låter är läskigt och han springer runt med händerna för öronen. :-s Åskan har nog varit värst hittills.  

• jakeline
    MiAmore skrev 2011-07-21 10:05:22 följande:
    Milo är hittills inte rädd för något särskilt vad vi märkt. Men sedan har han också alltid varit en väldigt tålig liten kille som tål det mesta.

Måste vara väldigt jobbigt som förälder när syskonen är avundsjuka på varandra. Måste vara svårt att veta hur man ska hantera det och vad man ska göra. Man försöker ju så klart behandla dem så lika som bara möjligt, men i en viss ålder spelar det nog tyvärr ingen roll hur lika man behandlar dem
    det har kommit mycket rädslor på sistone, vet inte vart de kommer ifrån... Helt plötsligt var det läskigt att ha mörkt i rummet när man ska sova?! Hallå? vi har haft så hela tiden. jag vet inte jag... åskan har han inte brytt sig om tidigare heller, men det räcker väl med att något säger att något är läskigt och sedan är det kört känns det som. Han är väldigt mottaglig och härmas väldigt mycket just nu. Så fula ord får man INTE säga... :P
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2011-08-09 10:07:20 följande:
    Hej Jeskan, kul att höra hur du har det och att ni har det bra. Så sött när de bara har några få tänder i munnen :)

Tack för tummarna. Med all sannolikhet går det inte så bra för mig... syndafloden har börjat så nu sitter jag i telefonkö till MVC. Hoppas det hela är över i helgen då jag ska på ett bröllop jag längtat till hela sommaren.
    hoppas så att det ändå är okej.. men om det nu är mf så hoppas jag att det går över fort. Kram!
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2011-08-11 21:53:23 följande:
    MiAmore, härligt att allt var så bra på RUL! Underbart att få se den lilla krabaten. Ska ni göra fler UL för att vara säkra på könet? Har hört om två personer i min närhet som fick ena könet "bestämt" och så var det tvärtom. I ena fallet hade bebisen ett syskon som hade väldigt svårt att tro att bebisen som kom verkligen var syskonet eftersom det hade fel kön!

Jo, det var missfall. Allt har gått bra. Jag mår fysiskt prima (det blev som en lite kraftigare mens bara) och psykiskt mår jag bra. Tror däremot inte att jag kommer att må så bra vid nästa graviditet, men så länge jag har en "konstaterad situation" som jag inte kan göra något åt känns det rätt lugnt. Jag blir gravid igen är jag övertygad om. Hade en stark dröm förra året om att jag nattade L och var nygravid samtidigt som jag hörde lucia-/julsånger, så vem vet, kanske blir det en sensommarbebis 2012...

Det var några saker som var jobbigare än andra denna gången.
    Dels hade jag ångest över att det skulle bli ett lika tufft / dramatiskt MF som förra gången med smärta och skrapning och sjukhus etc. Dels kände jag mig paranoid och dum när min kropp kände en sak och alla sjuksköterskor hävdade att allt var så normalt och ok. En oro om att inte få göra VUL och tro att jag skulle behöva gå till typ v. 12-13 med växande mage och inte veta vad jag skulle säga till omgivningen. Nu var jag i vecka 6, så jag hade ju knappt hunnit vänja mig vid tanken. Så nu vet ni ungefär hur jag känner. Kommer nog att behöva stöd i början av nästa graviditet... Men det är ju därför ni är här, eller hur?!
    såklart v är!  

jeskan--> ja tiden den går... :P  
Svar på tråden Här peppas det, del 9