• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Miniluvan

Jeskan: Hur går det för dig nu, med förvärkar och allt? Jag har lagt upp en "ny" magbild i galleriet. Den är från v.30 så den är nästan färsk.

♥ Bastian 090615 ♥
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2010-06-24 17:07:16 följande:
    Jeskan: Hur går det för dig nu, med förvärkar och allt? Jag har lagt upp en "ny" magbild i galleriet. Den är från v.30 så den är nästan färsk.
    vad härlig din mage är!
    Hur har du det med foglossning denna gången?
  • Miniluvan
    MiAmore skrev 2010-06-24 19:45:40 följande:
    vad härlig din mage är!
    Hur har du det med foglossning denna gången?
    Usch de har varit riktigt illa. Jag har nu ett foglossningsbälte så jag kan ta mig fram något så när fort... men det går långsamt och är smärtsamt. Magen känns större än sist men bebisen är inte beräknad till mer än Bastian var, jo 100g. Bristningarna är förfärliga men det får man ju ta.
    ♥ Bastian 090615 ♥
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2010-06-24 22:06:14 följande:
    Usch de har varit riktigt illa. Jag har nu ett foglossningsbälte så jag kan ta mig fram något så när fort... men det går långsamt och är smärtsamt. Magen känns större än sist men bebisen är inte beräknad till mer än Bastian var, jo 100g. Bristningarna är förfärliga men det får man ju ta.
    Vad tråkigt Minns att du hade rätt jobbig foglossning med Bastian.
    Jag har hört att man oftast får både mage tidigare, och att den blir större, med andra barnet. Om det stämmer vill jag inte veta hur stor jag kommer vara i slutet med nästa.. Foten i munnen
  • Åttan
    Miniluvan skrev 2010-06-24 17:07:16 följande:
    ♥ Bastian 090615 ♥
    Jo det knallar på här.. är väldigt svettigt å svullet förtillfället.. kroppen har börjat reagera på värmen så jag har fått tagit av mig förlovningsringen å min examensring fick M lov att klippa upp för att jag skulle få av mig.. bara å hoppas att den går att laga. Sammandragningar/förvärkarna känner jag av varje dag men de är inte ond nu som de var när jag jobbade.. nu känns de mer som om magen drar ihop sig å blir hård. Bebben i magen verkar växa som den ska .. var hos BM förra vecka å magmåttet låg på 26, lite över normalkurvan. Vikten har ökat knappa 5 kg så det är inget att " oroa" sig över heller.. men man ska aldrig säga aldrig.. snart så sitter jag väl här å har gått upp 20 kg
    Längtar efter skatten i magen..
  • MiAmore

Hej tjejer! Har inte varit här på hela veckan eftersom att vi har varit på campingsemester i Karlskrona, och kom hem idag. Vi har haft en riktigt mysig vecka med mycket grillning, öl, vin, cykelturer in till centrum mm. Milo ÄLSKAR att åka cykel!   Vi ska på möhippa resp. svensexa imorgon för ett par kompisar som gifter sig nu den 24/7, skulle vi inte det hade vi stannat kvar i Karlskrona ett par dagar till.

Milo har börjat få ett riktigt ordentligt humör, så han är lite av en prövning just nu. Men trots detta kan jag inte låta bli att längta som en tok till september då vi slänger kondomerna... *ler*

Jeskan: Då har du kunnat ha dina ringar på dig rätt länge ändå. Jag tror att jag var i runt v.14 när jag fick ta av mina.. Men, sedan hade jag iofs högt blodtryck så det var väl därför mina leder svullnade upp så fort. Jag gick inte upp mitt förens i slutet, så ropa inte Hej ännu.. *flinar*

♥Milo 090107♥ www.linaofredrik.babyblogg.se
  • Miniluvan

Jag har fortfarande min vigselring på mig. Tror inte jag hade det så länge med Bastian. Denna gången har jag inte svullnat så mycket.... än...

♥ Bastian 090615 ♥
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2010-07-02 23:31:12 följande:
    Jag har fortfarande min vigselring på mig. Tror inte jag hade det så länge med Bastian. Denna gången har jag inte svullnat så mycket.... än...
    Ja det är så olika. Vi pratade om det igår på möhippan faktiskt. Min väninna kunde ha sina ringar på sig under hela graviditeten
    ♥Milo 090107♥ www.linaofredrik.babyblogg.se
Svar på tråden Här peppas det, del 9