Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Här peppas det, del 9

Åttan skrev 2010-03-21 14:38:33 följande:
    osynlig.. borta..
    inte då. jag ser dig klart och tydligt. :P jag är bara lite ego.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • jakeline
    Åttan skrev 2010-03-21 14:57:48 följande:
    Hur infogar man en bild i meddelandet?
    Du måste ha bilden i galleriet, och sedan ska du kunna kopiera och sedan klistra in. jag brukar öppna ett till fönster och dra bilden till inläggsrutan.
  • jakeline
    Åttan skrev 2010-03-21 15:19:14 följande:
    Nej bilden blir inge bra.. men om ni vill kan ni gå in å kolla i mitt galleri på de första bebis sakerna som vi köpt, kanske inte syns så jätte bra pga bilden blir så liten... är en bilbarnsstol, en skötväska, en baby sitter och en laban lekmatta..
    oj, redan? Det var tidigt! :) men mysigt också.
  • jakeline
    Åttan skrev 2010-03-21 15:58:40 följande:
    Ja .. det var M´s syster som skulle sälja det... fick allt för 1000:- så bra pris kan man inte blunda för..
    nej det förstår jag :) precis lagom pris tycker jag. Det riktigt kliar i köptarmen förstår jag. :P

Miamore-->
    jo men nu är det ju inte aug/sept? jag menar ju att ni skulle börja syskonförsök i höst... inte planera barn till agu/sept? eller? har jag missat något?
  • jakeline
    Åttan skrev 2010-03-21 17:04:39 följande:
    Ja det gör det verkligen.. men har inte köpt nått klädesplagg eller så ännu.. blev förvånad att sambon tyckte att vi skulle köpa det då han har sagt att han vill att vi väntar med inköpen..  men det var väl för bra pris helt enkel!
    ja det kan jag förstå. Jag tror jag köpte första kläderna efter v 13 någon gång. :)
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-03-21 18:48:04 följande:
    Våra första planer var att vi skulle börja försöka efter att vi varit i Spanien första veckan i oktober. Men sedan ändrade vi oss och bestämde oss för att börja försöka efter mensen i augusti. Och det var rätt längesedan nu, som vi ändrade oss till det *ler*
    Jo men skrev något om att ligga lågt nu i april och sedan köra på igen om ni inte redan var gravida? Eller missförstod jag?
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-03-21 20:27:15 följande:
    Ja jag menade nästa april, 2011
    aaha... det framgick inte alls... :P det var därför jag blev så förvirrad...
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2010-03-21 21:45:23 följande:
    Första gången på länge som jag behövt "bläddra" för att läsa vad ni skrivit :) Kul med aktivitet, även om jag själv är dålig på att skriva. Vi har fått upp lite Elfa-hyllor och skrivbord i klädkammaren där vi ska ha datorn (istället för mitt i köket där den står nu :-O) Jeskan, Första inköpen gjorda alltså. Nothing can stop you now Vi väntade sjukt länge med våra första. Kände mig nästan skyldig när jag köpte en liten mössa i v 20 eller liknande, hehe. Jobbigt med stök i huset. Vet hur det känns då vi renoverade och tänkte renovering i vår gamla lägenhet från 2003-2009!!! Visserligen med uppehåll då vi bodde i Prag, men ändå. Slipdamm känner jag till alltför väl. LuddeLus busar och skojar som bara den. Han vet vad han inte får och tittar på oss innan han gör bus (typ tar fjärrkontroll eller telefon) tills vi tittar innan han faktiskt gör själva buset. Nu har han fått för sig att inte vilja sova också. Snackar och snackar. Man försöker ignorera, men det är svårt när man inte kan hålla sig för skratt eller när man blir irriterad.
    hhaa Éomer är precis likadan. och sedan när vi säger NEJ! så flinar han och petar en extra gång. Tokdrygt ju. :P Men det är så svårt att vara sträng när man får välrdens busleende till svart... 
  • jakeline
    Cornelia13 skrev 2010-03-22 21:26:30 följande:
    2-års trotsen??....bäva mer för 3-års trotsen
    ha! Éomer har kommit in i en fas då när han inte får som han vill lägger si gpå govlet och skriker. Tycker det är lite tidigt jag... :P Kanske något han snappat upp på dagis? TYp som att hålla för näsan? :P
  • jakeline
    Åttan skrev 2010-03-30 11:32:05 följande:
    V 14 imorgon..
    grattis! :)
    Miniluvan skrev 2010-03-30 22:34:34 följande:
    Usch så jobbigt. Jag har en som piper hela tiden och klänger runt benen, äter gör han inte heller, så då blir det ännu mer pip och gnäll.
    trist... det går säkert över :)

Jag har varit ledig två dagar nu och haft skrutt hemma. Så skönt! :) De har nämligen äntligen kommit sig för att tapetsera om vårt hiskeligt fula sovrum! Yes! nu är det ljust och fint i stället för rödoranget coh fult.

Idag var vi på bvc, skrutt stoltserar nu med 80 cm och väger 11,6. Precis lagom med andra ord!

Kom även iväg till frissan. Så skönt att bli av med det slita tunna skithåret. Nästa gång blir det fanimig kort tror jag... Någon som har något tips på hur man ska få håret tjockare? Jag mottager dem mer än gärna!
Svar på tråden Här peppas det, del 9