Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Här peppas det, del 9

Jag fick reda på i veckan att en tjejkompis är gravid. Hon har länge sagt att hon inte är säker på om hon ens vill ha barn. Men nu har hon träffat en bra man och hon har fyllt 30 så det är nog rätt tid nu. Ska träffa henne imorgon och får förhoppningsvis skvallra lite med henne då.

Jeskan, låter som foglossning på dina beskrivningar. inte för att jag haft det själv, men för att de som haft foglossning brukar beskriva det så.

• Tekla78

Ser ut som ett svagt streck tycker jag nog. Grattis i så fall!

Jag tog ut min p-stav i måndags. Inte för att vi är så sugna på en till just nu, men för att jag inte är sugen på att ha 2-veckorsmens längre. Just nu kör vi avbrutet och häromnatten nästan skrek M ut att han aldrig skulle ha fler barn, men det skulle inte förvåna mig om jag kunde övertyga honom att börja till sommaren. Vill gärna påbörja innan han börjar jobba igen då jag tror att hans simmare inte mår så bra av hans jobb ;)

• Tekla78

Hej tjejer! Jag är tillbaks efter vad som känns paus från cyberspace i några månader. Har endast läst en sida nu, så ursäkta om jag missar att kommentera något viktigt ;)

Cornelia, är du gravid? Grattis! Men vad tråkigt med trafikolyckan! Har också varit dålig på att följa med i nyheterna, men vad tragiskt!

Håller tummarna för er i verkstaden (och även för mig...). Vi har haft några "olyckor" nu på semestern när vi har turnerat mellan släkt och vänner. Det är ju liksom enklast att "städa upp" om man kommer "inne i" om man har snabbisar lite här och var, så har sambon varit sådär så han inte kunnat hålla sig. Jag har velat starta verkstad ett bra tag och tyckte absolut inte att det gjorde något såhär i ÄL-tider

Vi pratade om saken nu när vi kom hem och kom fram till att det är ok för oss båda att sambon inte kommer utanför längre. Sambon är riktigt trött på pappaledighetslivet nu och säger att det säkert färgar honom att inte vara sugen just nu. Samtidigt säger han att eftersom jag gärna vill ha fler barn vill han inte ha för glest emellan, så det är lika bra att köra på nu. Låter väl inte överentusiastiskt kan jag se nu när jag läser vad jag skrivit, men tror att han (som jag) är lite rädd för hela grejen. Det var väl lite samma sak när vi försökte med Ludvig.

• Tekla78

Uffa, jag får sån ångest när jag läser om folk som börjar jobba efter semestern... Jag är halvvägs nu, 2 veckor kvar. Landet och släkt/vänner-touren är över. Vi har fått besök av min 15-åriga lillasyster och hennes väninna och de åker imorgon. Nu är det liksom bara två grejer kvar att bocka av, min och Ludvigs resa till kompisens lantställe och besök av min systerdotter som är 18 år.

Ska väl iofs inte klaga. Haft det superbra i två veckor och får säkert två minst lika bra veckor till!

• Tekla78

tack. visst har man en tendens att bli skenis alltid;) Minsta lilla tecken tänder jag på. Hihi

• Tekla78

Åh, vad jobbigt Miniluvan! Hoppas bebben väljer att komma lite innan BF då. Hur punktlig var Bastian? Jag beräknade fel på ÄL, så om det nu blev något är d bergis en flicka. Hade världens ÄL-känningar nu i helgen. sambon verkar ha fått kalla fötter, jaja... Det tar sig om det vill även om det är frustrerande. På tal om skenis-känningar hade jag t.o.m. symptom innan ÄL, det ni;)

• Tekla78

Det där med verkstad är lurigt.

Jag har granskat mina tuttar i en veckas tid och tyckt att de visst har växt lite. Sen har jag tyckt att de ömmat när Ludvig eller sambon kommit åt dem någon gång. Spänt på ett konstigt sätt... Sambon tyckte jag skulle - Näää!!! Nu skriver jag sambon när jag har haft en make i flera månader!!! men vi är väl iofs sammanboende fortfarande. - hur som helst, Maken tyckte jag skulle ta ett test då jag varit uppe och kissat flera gånger natten innan. Jag anade att det hade med allt kaffe jag druckit att göra, men blev ändå peppad av honom och köpte ett test som jag tog imorse. Negativt såklart.

Nu är det flera dagar för tidigt att göra testet, men jag har ett kvar om mensen låter dröja på sig till efter helgen. Vilket den troligtvis absolut inte gör. Hehe.

Ludvig fick tuppjuck ikväll. Han var så stissig, så stissig. Mitt fel då han fått sitta i vagnen på sightseeing hela eftermiddagen. Har systerdotter från Island på besök. Tar jättelång tid att natta honom nu efter allt resande. Ikväll var inte bättre, typ 1 timme!

• Tekla78

MiAmore, låter spännande *håller tummarna*
    Hehe, min mens var tidig mot alla odds. Annars brukar jag vara sen i väntan på BIM...

• Tekla78

Attans MiAmore och Jakeline!

Själv undrade jag idag för en sekund om jag inte kunde vara gravid trots mens eftersom jag var så illamående och ont i ryggen... Illamåendet följer nog huvudvärken som ett resultat av jobbångest och ryggen, ja, kan väl vara dålig lyftteknik eller något.

• Tekla78
    MiAmore skrev 2010-08-09 18:18:47 följande:
    Tråkigt vännen Men maj bebis låter väl rätt bra va?
    Tekla78 skrev 2010-08-08 14:16:43 följande:
    Attans MiAmore och Jakeline!

Själv undrade jag idag för en sekund om jag inte kunde vara gravid trots mens eftersom jag var så illamående och ont i ryggen... Illamåendet följer nog huvudvärken som ett resultat av jobbångest och ryggen, ja, kan väl vara dålig lyftteknik eller något.
    Vad är det nu du jobbar med, och trivs du inte eftersom att du har ångest?
    Jag jobbar med logistik och säljprognoser. Jobbångest hade jag för att jag haft semester i 4 veckor och skulle tillbaks. 230 mail har nu minskat till ca 20, men är back-up för en kollega i en vecka till. Efter en vecka tillbaka på jobbet känns allt rätt ok igen.

Mörka tankar är inte roligt Jakeline. Hoppas för din skull att det tar sig snart... Själva har vi väl inte oddsen riktigt på vår sida då vi konstaterade förra gången att många av makens simmare ville simma åt fel håll :-S Ännu är jag inte orolig, men om några månader kommer jag nog att vara det.
Svar på tråden Här peppas det, del 9