• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • MiAmore

Nu har vi bestämt datum för syskonstart! Efter mensen i september slänger vi kondomerna och försöker på allvar! Pratade innan om att vi skulle sluta skydda oss i sept, men inte börja försöka aktivt förens i okt. Men nu har vi alltså bestämt oss för att inte bara sluta med kondomerna efter mensen i sept, utan vi ska verkligen börja försöka aktivt då! Känns konstigt och underbart på samma gång. *glad*

♥Milo 090107♥ www.linaofredrik.babyblogg.se
  • Miniluvan
    MiAmore skrev 2010-07-06 13:17:31 följande:
    Nu har vi bestämt datum för syskonstart! Efter mensen i september slänger vi kondomerna och försöker på allvar! Pratade innan om att vi skulle sluta skydda oss i sept, men inte börja försöka aktivt förens i okt. Men nu har vi alltså bestämt oss för att inte bara sluta med kondomerna efter mensen i sept, utan vi ska verkligen börja försöka aktivt då! Känns konstigt och underbart på samma gång. *glad*
    Grattis!
    ♥ Bastian 090615 ♥
  • jakeline

Vad kul Miamore! Det där med att försöka aktivt är inte helt lätt har jag märkt... speciellt inte om man försöker att köra lite spontant. :P men men det blir när det blir. Är rätt säker på att det inte blev något den här gången heller, men konstigare saker har ju hänt. BIM i helgen...

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-07-06 17:24:15 följande:
    Vad kul Miamore! Det där med att försöka aktivt är inte helt lätt har jag märkt... speciellt inte om man försöker att köra lite spontant. :P men men det blir när det blir. Är rätt säker på att det inte blev något den här gången heller, men konstigare saker har ju hänt. BIM i helgen...
    Ja det känns skönt och läskigt på samma gång
    hehe, ja fast spontant och aktivt vet jag inte om det är riktigt samma sak.. *flinar* Inte för mig, iaf. Lycka till i helgen då! Tänk.. Snart dags att tänka på "bim" o sådant igen... *s*
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-07-06 17:57:30 följande:
    Ja det känns skönt och läskigt på samma gång
    hehe, ja fast spontant och aktivt vet jag inte om det är riktigt samma sak.. *flinar* Inte för mig, iaf. Lycka till i helgen då! Tänk.. Snart dags att tänka på "bim" o sådant igen... *s*
    alltså vi försöker ju aktivt bli gravida, men utan att räkna dagar och sådant, alltså spontant :P haha... hur det nu går i hop. Just nu är det bara för varmt och kletigt för att ens tänka på att hålla om varandra... ick. :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-07-06 18:06:44 följande:
    alltså vi försöker ju aktivt bli gravida, men utan att räkna dagar och sådant, alltså spontant :P haha... hur det nu går i hop. Just nu är det bara för varmt och kletigt för att ens tänka på att hålla om varandra... ick. :P
    Ni får väl mysa i duschen eller nåt
  • Miniluvan

Ja då har man varit hos bm igår, allt var bra, sf 33 och blodtrycket lite lågt men ok, 100/60.

♥ Bastian 090615 ♥
Svar på tråden Här peppas det, del 9