-
-
Nej jag kör inte med någon särskild metod nu, håller lite koll på tempen bara
-
Jag har varit härifrån nu i ett par dagar, har jobbat och inte orkat så mycket mer än så. Har varit väldigt trött dem senaste dagarna, typ sedan jag kom hem från internatet med jobb. Önskar att jag kunde säga att det var pga graviditet, men efter tre negativa gravtester och tempen fortfarande är låg kan jag nog tyvärr bara anta att tröttheten beror på förkylning och detta skiftande väder. Mensen har inte kommit ännu, riktigt drygt är det, för att jag har känt mig riktigt ordentligt mensig till och från sedan i lördags.
Men nu är det nya tag som gäller! Ska göra ett nytt försök med Glandin denna månaden. Tog mina 2 första tabletter idag även om mensen inte satt igång ännu. Ska ta 2 om dagen fram tills jag får pos äl-test, då ska jag dra ner det till 1 om dagen fram till bim. Ska även köra med äl-tester. Har inte beställt hem några ännu dock, ska inte göra det förens mensen de fakto är här. Ska försöka hålla mig ifrån tempningen helt denna månaden. Blir mest stressad av det. Jag har av någon anledning kommit av mig med viktväktarna den sista veckan, men nu är det nya tag med detta också! Motionen har jag väl heller inte varit så duktig med den sista veckan. Även detta är det stor skärpning med from nu! Börjar med 45 min rask promenad i em och 1h zumba fitness ikväll. Tar det sig denna gången blir det ett januari barn igen. Och Milo visade sig ju bli ett riktigt bra barn, så det måste ju innebära att januari är en bra månad.. Eller hur?
-
TackCornelia13 skrev 2011-04-06 20:39:01 följande:Tekla: Hihi...själv börjar jag lipa redan innan programmet börjar
MiAmore: Lider med dig vännen, men ett januaribarn är ju inte helt fel
Nej januari barn är inte allt fel faktiskt *ler* Och, nu har jag faktiskt en motivation till att inte vara så fokuserad på att bli gravid. (se hur länge det varar..
) Vi ska på tre bröllop i sommar med start i maj, och jag skulle SÅ gärna vilja ha en fin klänning och verkligen känna mig FIN. Vilket jag vet att jag kommer göra om jag lyckas gå ner några kilon till.
Ännu så länge har jag gått ner 5,1kg, på (knappt) två månader.
-
Ja man behöver ha en morot för att nå sitt måljakeline skrev 2011-04-07 10:38:39 följande:Det är ju bra jobbat med viktnedgången! Kul att du känner dig motiverad också iom bröllopen! :)
Hur är allt med dig nu annars? Inte allt för långt kvar till bf för dig nu ju
Antar att du börjat känna dig rejält tung nu? Tycker du att det är lättare eller svårare att vara gravid denna gången? Min svägerska som ska ha sitt andra ungefär samtidigt som dig, tycker att det är jobbigare denna gången. Hon upplever sig som mycket tröttare och har mer ont
-
jakeline skrev 2011-04-07 13:11:32 följande:Tung till och från. Det beror nog mest på hur trött jag är. hur trött jag är beror på hur Éomer sover på nätterna... :P Allt hänger ilksom ihop känns det som. Tycker nog att efter de första veckornas illamående så har jag nog haft färre krämpor den här gången än sist. inte lika mycket foglossning tex, men det kan ju ha att göra med att man vet hur man ska bete sig. nästan ingen halsbränna som jag vet att jag hade problem med sist. Jag mådde ju bra sist också. jag har inte gått upp lika mycket som sist, just nu ligger jag på 3 kg plus sen inskrivningen. det känns ju helt okej i v 34.Låter som att du mår bättre denna gången känns det som? Skönt isf.
Men visst hade du också börjat gå ner i vikt innan du blev gravid, och vägde något/några kilon mindre när du blev gravid nu, än med Éomer? Kanske det påverkat? Hoppas det blir likadant för mig isf.
Ännu så längre väger jag ju ca 7kg mindre än jag gjorde när jag blev gravid med Milo, och lär hinna gå ner åtminstone 2kg till, innan jag blir gravid 
-
Okjakeline skrev 2011-04-07 14:50:01 följande:det handlade iofs bara om ett kilos skillnad i inskrivningsvikt. Jag gick ju upp en del precis innan också. Sen tror jag att jag kanske äter mindre "fet" mat nu än förra gången. Vi lagar mer mat tack vare Éomer. FÖrut var det lätt att det blev korv och pommes lite titt som tätt och annat enkelt. Sen rör man sig mer när man redan har en skrutt som man får springa efter och underhålla ute och så vidare.
gratis träning liksom.
Jo det är nog mycket som kommer vara annorlunda under andra graviditeten. -
Precis *ler*jakeline skrev 2011-04-07 15:20:17 följande:ja precis. ingen graviditet är ju den andra lik -
Har varit off i några dagar nu, och idag fick jag reda på varför jag haft så ont i halsen iaf; har åkt på halsfluss
Så nu ska man gå på penicilin i 10 dagar
Där är många som kör på direkt efter mf, och blir tydligen gravida nästan direkt då. Men, jag tycker nog du gör rätt ändå, i att lyssna på läkaren. Men måste vara jobbigt att gå o vänta på mensen.Tekla78 skrev 2011-04-09 22:03:29 följande:Nä, nu tycker jag mensen kan komma så vi kan sätta igång och försöka igen. Tror att jag kanske fick en pyttepyttemens för ett tag sedan, men eftersom jag inte är säker vågar vi inte köra på. De sa att det var bra om livmodern läkte innan man satte igång.
Igår kväll var jag och maken ute och åt finmiddag för presentkort som vi fått för att vi hjälpt till och kaklat en hall. Idag har jag varit ute och ätit brunch / planerat möhippa med en kompis. Hjälp vad mycket det är att kolla upp / boka / folk att maila etc. Det kommer att bli en superbra dag i "tusen och en natt"-tema med magdans och fotografering av den blivande bruden + proffessionell sminkning inför utgång etc.
Ikväll hann jag med att spackla en del hål som jag stört mig på i typ ett halvår. Dels har vi flyttat upp gardinstängerna 20cm mot taket och dels flyttade vi på en hylla i Ludvigs rum som lämnade stora fula hål efter sig. Puh, alltid så skönt att få sådana saker gjorda
Vad härligt med lite utgång. Var det vara du o maken eller?
Här blir det också en del möhippor inom det närmaste. Ska på tre bröllop i sommar, med start nu i maj
Då får vi hejja på varandra så vi når våra slutmål med viktenCornelia13 skrev 2011-04-11 13:52:19 följande:Åh jag ska också planera möhippa, då min kusin gifter sig i sommar, jag ska då vara brudtärna väldigt hedrande! Här uppe är ju utbudet inte lika stort som nere hos dig Tekla men nåt roligt ska vi väl kunna åstadkomma, brudparet måste bara skicka ut sina inbjudningar så att vi vet vilka vi ska kontakta

Duktig du är med viktnedgången MiAmore, själv fick jag mycket gratis som vanligt efter förlossningen, vägde 71 kg vid inskrivningen och som mest 75 kg, nu två månader efter väger jag 65 eller 64,9 kg som vågen visade i morse (psykologiskt mycket viktigt
) Dock har jag alla andra gångerna efter några månader gått upp till maxvikt igen och det vill jag verkligen INTE göra!!! Min kropp är det nåt fel på tror jag. Har börjat äta efter LCHF så vi får se hur det går, vill ju också känna mig snygg i sommar. Har dessutom anmält mig till tjejvättern vilket jag denna gång ska fixa att cykla själv då min kompis fick annat viktigt att göra. Min målvikt som jag skulle vara nöjd med är kring 54 kg.
Nu börjar det verkligen närma sig Jakeline! Snart är maj här!! Åh sköna Maj...
Jag hoppas klart att jag ska bli gravid innan, så att jag sedan kan satsa på slutmålet riktigt ordentligt sedan efter graviditeten *ler*Känns skönt antar jag?jakeline skrev 2011-04-11 14:17:40 följande:Japp jobbar knappt en månad till. Sen får bebis gärna titta ut när den känner för det.
-
Håller tummarna för er nu igen dåTekla78 skrev 2011-04-16 22:15:06 följande:MiAmore, tror det är bra för psyket att ladda om ordentligt. Men mensen kom bara någon dag efter att jag skrivit inlägget:) Nu är vi alltså igång igen. Som innan tänker vi bara sexa när vi har lust och inte ÄL-testa eller så. Det var bara jag o maken och vi hade en toppenkväll med fördrink, middag, dessert o drink efter maten. Yummie!!! Och Ludde hade varit snäll mot barnvakterna:) Skulle också vilja gå ner putmagen, men tror jag kör mer med promenad & löpning än med kosten. Försöker äte små eller normala portioner och hålla igen på godis &kakor. I torsdags var jag med i en motionstävling som Fortum anordnat för bättre belysning i spåret. Gick ca 6km i powerwalktempo. Idag blev det 2timmars normal promenad i solen och imorgon planerar jag att promenera under Ludvigs sovstund igen.