• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Tekla78

Åh, vad jobbigt Miniluvan! Hoppas bebben väljer att komma lite innan BF då. Hur punktlig var Bastian? Jag beräknade fel på ÄL, så om det nu blev något är d bergis en flicka. Hade världens ÄL-känningar nu i helgen. sambon verkar ha fått kalla fötter, jaja... Det tar sig om det vill även om det är frustrerande. På tal om skenis-känningar hade jag t.o.m. symptom innan ÄL, det ni;)

• Miniluvan

Tack tjejer, det är ganska jobbigt nu men man får bara bita ihop och hålla ut. Bastian kom på bf så han var väldigt punktlig. Men det är inget som säger att denna bebisen kommer att vara det enligt min bm, finns inga regler eller riktlinjer på det där.

♥ Bastian 090615 ♥
  • MiAmore

Äl+6 och fortfarande skenis.. *suck* Har fortfarande rikliga flytningar, mensvärk och ont i magen, trött, hungrig och med början idag även ont i brösten... Kan det inte vara nästa torsd nu snart??

• MiAmore

Äl+7 idag. Trött, lätt irriterad, rätt bra mensvärk, öm i brösten. Tröttheten och irritationen kan bero på att jag jobbade i 16h igår, men annars kan man ju inte låta bli att hoppas lite *ler*

• jakeline

lite updatering från mig på verkstadsfronten. BIM på lördag, helgen bjöd på molvärk (ovanligt), nu PMS (inget ovanligt), ömmande bröst (ovanligt)... så än så länge så gissar jag på att mensen kommer på lördag, eller hur?

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-08-03 20:03:36 följande:
    lite updatering från mig på verkstadsfronten. BIM på lördag, helgen bjöd på molvärk (ovanligt), nu PMS (inget ovanligt), ömmande bröst (ovanligt)... så än så länge så gissar jag på att mensen kommer på lördag, eller hur?
    Låter som att du är lika osäker på om det kan ha tagit sig eller om mensen kommer trots allt, som jag? Har haft en massa symptom som tyder på graviditet enda sedan äl i princip, och har väl fortfarande det, men just nu känns det som att mensen skulle kunna komma när som. Bim på torsd. Så det vet i katten... Vi får hålla tummarna för varandra!
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-08-03 20:39:12 följande:
    Låter som att du är lika osäker på om det kan ha tagit sig eller om mensen kommer trots allt, som jag? Har haft en massa symptom som tyder på graviditet enda sedan äl i princip, och har väl fortfarande det, men just nu känns det som att mensen skulle kunna komma när som. Bim på torsd. Så det vet i katten... Vi får hålla tummarna för varandra!
    vi får göra det! jag vill så gärna! men samtidigt vill jag inte hoppas för mycket för jag vet hur besviken jag blir. Speciellt nu nrä vi verkligen har legat it... no pun intentendet :P
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-08-03 20:59:49 följande:
    vi får göra det! jag vill så gärna! men samtidigt vill jag inte hoppas för mycket för jag vet hur besviken jag blir. Speciellt nu nrä vi verkligen har legat it... no pun intentendet :P
    Jag har lite blandade känslor huruvida jag vill ha blivet gravid denna månaden eller inte.. Vill för att jag längtar efter och vill ha syskon till Milo. Men samtidigt så har jag som jag nog sagt innan, lite dåligt samvete för om jag skulle bli gravid så fort efter att jag skrivet på papperna om fast anställning. Plus, att Milo är inte speciellt rolig att ha att göra med vissa dagar. Humör värre än ja jag vet inte vad *ler smått*
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-08-03 21:03:38 följande:
    Jag har lite blandade känslor huruvida jag vill ha blivet gravid denna månaden eller inte.. Vill för att jag längtar efter och vill ha syskon till Milo. Men samtidigt så har jag som jag nog sagt innan, lite dåligt samvete för om jag skulle bli gravid så fort efter att jag skrivet på papperna om fast anställning. Plus, att Milo är inte speciellt rolig att ha att göra med vissa dagar. Humör värre än ja jag vet inte vad *ler smått*
    det förstår jag. Éomers humör går upp och ner. förskola igen efter semestern gör ju sitt till. trött och grinig när han kommer hem, men solstråle när han är där... :P haha
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-08-03 21:06:46 följande:
    det förstår jag. Éomers humör går upp och ner. förskola igen efter semestern gör ju sitt till. trött och grinig när han kommer hem, men solstråle när han är där... :P haha
    Jo Milos humör går också upp o ner. Igår var han på riktigt härligt o glatt humör hela dagen, och det var han hela förmiddagen idag med. Men eftermiddagen o kvällen har har inte alls varit rolig. Tror att han känner av att hans mamma inte är helt 100 (molvärk i snart två veckor, spända o ömma tuttar, trött) i form just nu o har mycket i huvudet
Svar på tråden Här peppas det, del 9