Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

Möhippan gick bra igår, tror inte att någon misstänkte något. Vi gick runt väldigt mkt i stan, och då hällde jag upp två glas "riktigt vin" för att dem skulle se att jag "drack" vin precis som dem andra. Där är väldigt många vinfläckar på gatorna i Hbg nu kan jag säga..... *flinar* Höll mig lite i bakgrunden, och så fort ingen av dem andra märkte något hällde jag ut lite vin på gatan. hehe Sedan när vi var hemma hos en av tjejorna drack jag ju då mitt eget vin. Vi var dock på ett ställe där vi blev bjudna på en päroncognac shot, och där var det lite svårt att hälla ut. Så jag drack en halv shot, sedan skyllde jag på att jag inte tyckte om det.

Jag ska ringa till mvc imorgon. Har haft en "knuta" på vänster sida mellan revbenen och höften typ, sedan jag plussade. Känns riktigt otäckt. Känns som att det är en knuta i storlek av en studsboll

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Miniluvan: hehe ja det är därför jag jagat dig. :-P Men som du säkert förstått är det inget vi pratar om öppet ännu. GRATTIS till att ha blivet moster!

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2011-05-09 21:58:24 följande:
    Nä jag förstår det. Det håller man ju gärna lite hemligt tills den kritiska biten är över, eller i alla fall tills man sett ett hjärta slå.

Tack! Ja det är roligt, det är ju syrrans första och troligen blir det även hennes enda barn. Hon är ju lite till åren kommen.

Ja man vill göra det, samtidigt som man vill skrika ut nyheten till hela världen *ler*

Hur går allt för er där hemma? Hur gamla är dina grabbar nu?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag undrar om det kanske är en liten flicka i min mage denna gången. Där är rätt många skillnader på denna och förra graviditeten nämligen
    * Med sonen ömmade mina bröst konstant från det att jag plussade till ett par veckor framåt (eller hur länge det nu varade). Denna gången ömmar dem bara när jag haft BH på mig hela dagen och lite på kvällen när jag ligger i sängen
    * Med sonen var jag mkt sällan yr i början. Tror jag fick totalt 2 yrselattacker. Denna gången får jag små yrselattacker så fort jag reser mig upp, oavsett om jag reser mig fort eller sakta
    * Med sonen hade jag sjukt rikliga flytningar dem 2-3 första veckorna. Denna gången har jag inte mycket mer flytningar än jag brukar ha runt äl.
    * Med sonen var jag inte så värst trött. Kom perioder då jag var väldigt trött, men inte varje dag. Denna gången känner jag mig trött så fort jag gjort någonting i ett par timmar

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2011-05-10 21:09:01 följande:
    MiAmore: Bastian blir 2 nu i juni och Matteo blir 9 månader nu i maj. Jag trodde också att jag väntade en flicka, allt var annorlunda tyckte jag men icke, det var en liten prins där inne andra gången med.
    Oj, är Matteo redan över halvåret? Jisses vad tiden går fort!
    hehe, nej jag vet att det inte behöver betyda att det är en flicka i magen denna gången, men hoppas kan man ju.   Välkomnar självklart en liten prins till, men en liten prinsessa hade varit jättekul *ler*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Hoppas det är ok att jag berättar det Jakeline, men Jakline har alltså äntligen blivet tvåbarns mamma! Kön, namn och hur det gick får hon själv berätta Stort GRATTIS igen tjejen!!! Baby {#emotions_dlg.flower} Skål

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Hon ser ut att vara riktigt söt Vad ska hon heta mer än Aylinn? Hur kom ni på namnet?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Cornelia13 skrev 2011-05-24 21:56:52 följande:

Slänger in ett Grattis här också, kan ju inte få nog av sånt!! Låter som en helt ok förlossning ändå, man ska ju vara trött, det är ju liksom meningen eller? En annan var ju tvungen att stanna på BB och spendera 3 dygn ihop med en mamma som var väldigt ung och högljud, hade verkligen hemlängtan!

MiAmore: Hur går det för dig??

Jag gick in i v.8 igår. Idag är första dagen på lääänge som jag (ännu så länge) inte har spytt. Skönt! Har annars spytt varje morgon i ca 2 v nu. Kontstant illamående och en sjuk trötthet är vad jag dragits med dem senaste veckorna. Det är underbart att vara gravid!

Jakeline: Aha Det är väldigt fint iaf
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Tröttheten och illamåendet sitter fortfarande i för mig, så jag har tyvärr fortfarande noll ork att sitta framför familjeliv och läsa igenom och svara på inlägg. Så därför kikar jag bara in lite då o då och uppdaterar läget här. Lovar att vara lite mer aktiv och svara på era inlägg så fort orken infinner sig igen.
    Jag gick in i v.9 i tisdags och är alltså fortfarande väldigt trött och mår fortfarande illa konstant och spyr varje morgon. Känns som att illamåendet har börjat lätta något lite, men det är fortfarande väldigt jobbigt och är "där" mest hela tiden. Magen börjar bli allt svårare att dölja, framför allt fram mot eftermiddagen. Dem flesta på jobbet vet nu efter en händelse på jobb i måndags, så det är skönt att inte behöva försöka dölja magen på jobbet längre iaf. *ler* Föräldrar och syskon fick veta på morsdag. Resten av släkten och vännerna kommer vi vänta med att berätta nyheten till midsommar då jag går in i v.12.
    Nu hoppas jag bara att denna trötthet och illamående ska släppa snart så att man kan börja känna sig som en människa igen och börja kunna njuta av graviditeten.

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag fick utskrivet Lergigan comp för några dagar sedan, och sedan dess har jag inte mått illa mer. SÅÅ skönt! Dock så spyr jag fortfarande om morgnarna, och tröttheten sitter fortfarande i.
    Hur är det med er andra annars? När har ni semester? Vi har semester v.29, så nästan 5 v kvar. 5 långa veckor då jag känner mig i rätt stort behov av semester redan nu *gäspar*

♥Milo 090107♥
Svar på tråden Här peppas det, del 9