• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Tekla78
    MiAmore skrev 2010-08-09 18:18:47 följande:
    Tråkigt vännen Men maj bebis låter väl rätt bra va?
    Tekla78 skrev 2010-08-08 14:16:43 följande:
    Attans MiAmore och Jakeline!

Själv undrade jag idag för en sekund om jag inte kunde vara gravid trots mens eftersom jag var så illamående och ont i ryggen... Illamåendet följer nog huvudvärken som ett resultat av jobbångest och ryggen, ja, kan väl vara dålig lyftteknik eller något.
    Vad är det nu du jobbar med, och trivs du inte eftersom att du har ångest?
    Jag jobbar med logistik och säljprognoser. Jobbångest hade jag för att jag haft semester i 4 veckor och skulle tillbaks. 230 mail har nu minskat till ca 20, men är back-up för en kollega i en vecka till. Efter en vecka tillbaka på jobbet känns allt rätt ok igen.

Mörka tankar är inte roligt Jakeline. Hoppas för din skull att det tar sig snart... Själva har vi väl inte oddsen riktigt på vår sida då vi konstaterade förra gången att många av makens simmare ville simma åt fel håll :-S Ännu är jag inte orolig, men om några månader kommer jag nog att vara det.
  • MiAmore
    Tekla78 skrev 2010-08-15 14:52:08 följande:
    Jag jobbar med logistik och säljprognoser. Jobbångest hade jag för att jag haft semester i 4 veckor och skulle tillbaks. 230 mail har nu minskat till ca 20, men är back-up för en kollega i en vecka till. Efter en vecka tillbaka på jobbet känns allt rätt ok igen.

Mörka tankar är inte roligt Jakeline. Hoppas för din skull att det tar sig snart... Själva har vi väl inte oddsen riktigt på vår sida då vi konstaterade förra gången att många av makens simmare ville simma åt fel håll :-S Ännu är jag inte orolig, men om några månader kommer jag nog att vara det.
    Men trivs du inte på ditt jobb då eftersom att du har ångest? Det var det jag menade. Kan inte vara kul att ha ångest inför att börja jobba igen efter semestern
  • Tekla78
    MiAmore skrev 2010-08-15 14:58:06 följande:
    Men trivs du inte på ditt jobb då eftersom att du har ångest? Det var det jag menade. Kan inte vara kul att ha ångest inför att börja jobba igen efter semestern
    Jodå, det gör jag väl. När situationen väl kommit tillbaks till det normala brukar det vara roligt om än lite stressigt. Men det är iofs stressen ibland som gör det lite kul (låter inte som att det går ihop kanske, hehe). Om jag får välja mellan semester/föräldraledighet och jobb väljer jag helt klart det första...
  • MiAmore
    Tekla78 skrev 2010-08-15 15:05:56 följande:
    Jodå, det gör jag väl. När situationen väl kommit tillbaks till det normala brukar det vara roligt om än lite stressigt. Men det är iofs stressen ibland som gör det lite kul (låter inte som att det går ihop kanske, hehe). Om jag får välja mellan semester/föräldraledighet och jobb väljer jag helt klart det första...
    Skönt att du trivs iaf, kan inte vara roligt att åka till ett jobb man inte trivs på varje dag
  • MiAmore

Det verkar som att jag har äl idag. Men lite tidigt kan jag tycka? Har iaf känt mig lite småmensig i tjejmagen nästan hela dagen, och upptäckte en riktigt typisk äl-flytning i trosan tidigare idag.. Borde inte ha äl förens till helgen. Sexade till det tidigare ikväll iaf, just in case..

• Miniluvan

Ingen bebbe än, 3 dagar till bf. Vill ha ut bebben nu!!! Jättemagen håller på att spricka!
    ♥ Bastian 090615 ♥
  • MiAmore
    Miniluvan: Tänk att det redan bara är 3 dagar kvar till bf för dig. Tiden har gått fort! Din mage är jätte fin!

Jag undrar om jag antingen har en jäkligt stark äl på G denna månaden, eller om det är pga glandinet, men jag har iaf haft "mensvärk" och ganska rikliga flytningar hela veckan. Äl bör ske till helgen. Hoppas att det ska ta sig denna gången iaf!
  • Miniluvan

MiAmore: Tack!
    Hoppas det funkar med Glandinet denna gången också.  Håller tummarna.

♥ Bastian 090615 ♥
Svar på tråden Här peppas det, del 9