Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Här peppas det, del 9

MiAmore skrev 2010-08-15 14:58:06 följande:
    Men trivs du inte på ditt jobb då eftersom att du har ångest? Det var det jag menade. Kan inte vara kul att ha ångest inför att börja jobba igen efter semestern
    Jodå, det gör jag väl. När situationen väl kommit tillbaks till det normala brukar det vara roligt om än lite stressigt. Men det är iofs stressen ibland som gör det lite kul (låter inte som att det går ihop kanske, hehe). Om jag får välja mellan semester/föräldraledighet och jobb väljer jag helt klart det första...
  • Tekla78

Wow, grattis till tvåbarnsmamman!!! :) (och resten av familjen också för den delen) Så häftigt att tänka sig livets mirakel! Vilken härlig mage du hade på slutet!

• Tekla78

Miniluvan, hur tar Bastian det att ha blivit storebror?

*tummar tummar för alla i verkstaden*

Cornelia, hur har du det med magen?

Vet inte om jag missat något när jag var borta, men hur har Jeskan det? Någon som vet?

• Tekla78

Jodå, limbo brukar man väl kalla det. Mensmol idag, en vecka innan BIM. Illamående och världens magknip i morse, som man såklart måste koppla till ett eventuellt frö... Hmm, om drygt en vecka är jag väl relativt säker på att jag inte är gravid, men just nu är jag väl lite skenis.

Inskolningen av Ludvig har gått bra hittills. 3 dagar med pappa + 1 dag själv avklarade. Han var väldigt trött innan lunch och åt ingenting. Sen somnade han sjävmant för första gången idag. Maken fick hämta tidigare då personalen misstänkte att Ludvig var superhungrig. Men för att vara första "själva" dagen tycker jag att det gick bra. Imorgon tar jag halvdag på jobbet och hämtar på dagis och är med på stora sångsamlingen med de andra avdelningarna, eller fredagsmyset som de envisas med att kalla det.

• Tekla78

Skönt att det funkar med Bastian! Jeskan, då är det verkligen inte långt kvar. Tyvärr kan jju humöret bli upp o ner några veckor efter bebis kommer ut oxå, men tids nog går det över och tur är väl det ;) vi får hoppas att bebis håller sig inne åtminstone en vecka till, men att du inte går över tiden. Det verkar så jobbigt. Kul att ha dig här igen. Alla är ju välkomna att skriva så mycket/lite de vill, men dett är klart man blir lite orolig när man inte hör något på ett tag.

• Tekla78

Jag tog ett gravtest i söndags och trots att det var negativt kunde jag inte undgå att känna efter lite extra ändå. Varför kan jag aldrig hålla mig till efter BIM?! Nåja, mensen kom som vanligt. Tråkigt, men än är jag lugn.

Nu har Ludde insett att han blir lämnad när vi går till dagis. Ojojoj, vad ledsen han blir. Hoppas det gått bra idag. I måndags var han ledsen hela dagen. Ska hämta om ca 45 min. Han har en tendens att inte vilja äta, vilket såklart sätter sig på humöret framåt eftermiddagen...

• Tekla78

Miniluvan, Matteo är jättefin! Håller med om att han är lik sin storebror.

Jeskan, spännande att det händer grejer. Jag var ju helt säker på att gå över tiden då man oftast gör det som förstföderska (statistik och önsketänkande i och med att jag ville ha efter årsskiftet) så jag blev förvånad när det hela satte igång 1vecka innan beräknat datum. Nu kanske du inte har något datumönskemål så det kanske är skönt att få träffa miraklet lite tidigare.

MiAmore, skönt att det händer grejer. Hoppas det blir ett bra resultat denna månad också ;)

Själv är jag nog i limbo. Och självklart har jag börjat känna symptom som skulle kunna förklaras av vad som helst. Molvärk: Sen ÄL eller tidig mens. Hård i magen: dålig kost och lite motion? Magknip/illamående på kvällen: Magknip är mig veteligen inte ett symptom, så det kan vara stress och eller dålig kost som gör att jag får magknip och därmed även illamående.

• Tekla78

Har det lika som Jakeline. M blir supernöjd när han lyckas få till det vid varje försök Nu har vi haft utvärderingssamtal m Ls dagis o allt går bra. Han håller sig mest till fröknarna, men är en glad o charmig kille enligt personalen. Bits visserligen, men det går över snart tror personalen. Hehe, hon sa att han låter väldigt när han äter, men hon hade inte riktigt listat ut vilken melodi det rör sig om;) han mmm:ar och namm:ar hela tiden om han tycker något är gott.

• Tekla78

Kunde inte hålla mig o testade i morse. Verkar som om mensen kommer idag eller imorgon iaf... Ska iväg på resa med jobbet o ville ha koll på om jag var gravid. Tidigare har jag haft 26-dagarscykler, men det verkar bli 27 eller mer denna månad. Hejar på MiAmore i sänghalmen o Jeskan i födsloarbetet:)

Svar på tråden Här peppas det, del 9