• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Cornelia13

Tekla: Jodå det är bra känner bönan emellanåt och gick in i v.18 idag. Rul den 6 sep, känner mig lite nervös inför det, vad är oddsen att vi lyckats med 3 normala bebisar. Lite oro finns där men det är ju bara och vänta och se.

Hur går det själv med allt?

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09 Kidneybönan bf 2/2-11
  • Tekla78

Jodå, limbo brukar man väl kalla det. Mensmol idag, en vecka innan BIM. Illamående och världens magknip i morse, som man såklart måste koppla till ett eventuellt frö... Hmm, om drygt en vecka är jag väl relativt säker på att jag inte är gravid, men just nu är jag väl lite skenis.

Inskolningen av Ludvig har gått bra hittills. 3 dagar med pappa + 1 dag själv avklarade. Han var väldigt trött innan lunch och åt ingenting. Sen somnade han sjävmant för första gången idag. Maken fick hämta tidigare då personalen misstänkte att Ludvig var superhungrig. Men för att vara första "själva" dagen tycker jag att det gick bra. Imorgon tar jag halvdag på jobbet och hämtar på dagis och är med på stora sångsamlingen med de andra avdelningarna, eller fredagsmyset som de envisas med att kalla det.

• Miniluvan

Tekla: Kul att det funkar med dagis. Bastian verkar ta det hela bra. Han älskar lillebror, han pussar, kramar och klappar honom hela tiden. Ibland är han lite för hårdhänt, men det är lite svårt för honom att förstå att lillebror är ömtålig. Han vill ju ha mycket uppmärksamhet, det märks för så fort jag ska amma så hittar han på bus, men annars går det faktiskt bra.

Jeskan har väl en sådär lite mer än en månad kvar. Hon verkar må fint, chattade med henne för några dagar sen. Vi får skälla på henne så hon kommer in och uppdaterar oss lite.

Lycka till med alla bebisverkstäder och till bebben i magen Cornelia. Lycka till med RUL, det kommer att gå fint ska du se.

♥ Bastian 090615 ♥
  • Åttan

Hej tjejor! Kikar in en sväng.. har ju nästan inte varit inne på hela sommaren.. varför vet jag inte riktigt..  men nu är jag tillbaka igen.. hoppas att det är ok fast jag varit borta ett tag..

Är nu i V35 eller V34+6 om man hellre säger så..  magen har sunkit å bebis ligger med huvudet neråt å baken uppåt som det ska vara..  Är fortfarande sjukskriven å kommer så vara tills den lilla har kikat ut..  har varit å är rätt så påverkad av gravhormonerna..  blir arg för ingenting å skäller på stackars M.. men han börjar bli van nu..  bebis borrar ner sig mer å mer å det ilar både upp mellan bena å ner i bena...  men det är väl som det ska vara antar ja..  M å min syster tror inte att jag kommer att gå tiden ut..  den som lever får se helt enkelt.. 

Går hos BM varannan vecka nu.. varje ggr som vi lyssnar på hjärtslagen så har den legat mellan 130-155, kommer inte ihåg hur det är man brukar säga- om det tyder på en pojke el flicka?

Hoppas att allt e bra med er!!

Kram

Längtar efter skatten i magen..
  • Tekla78

Skönt att det funkar med Bastian! Jeskan, då är det verkligen inte långt kvar. Tyvärr kan jju humöret bli upp o ner några veckor efter bebis kommer ut oxå, men tids nog går det över och tur är väl det ;) vi får hoppas att bebis håller sig inne åtminstone en vecka till, men att du inte går över tiden. Det verkar så jobbigt. Kul att ha dig här igen. Alla är ju välkomna att skriva så mycket/lite de vill, men dett är klart man blir lite orolig när man inte hör något på ett tag.

• jakeline

Miniluvan... jag kanske har missat, men har lillebror fått något namn?

Här är det limbo ja... Bim på lördag eller så... ingen känsla i vanlig ordning. Försöker att itne spekulera och känna efter. Men brösten är nog lite mer ömma än vad de brukar vara...

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • Tekla78

Jag tog ett gravtest i söndags och trots att det var negativt kunde jag inte undgå att känna efter lite extra ändå. Varför kan jag aldrig hålla mig till efter BIM?! Nåja, mensen kom som vanligt. Tråkigt, men än är jag lugn.

Nu har Ludde insett att han blir lämnad när vi går till dagis. Ojojoj, vad ledsen han blir. Hoppas det gått bra idag. I måndags var han ledsen hela dagen. Ska hämta om ca 45 min. Han har en tendens att inte vilja äta, vilket såklart sätter sig på humöret framåt eftermiddagen...

• MiAmore

Hej tjejer! Är jag inte duktig? Har minsann lyckats hålla mig härifrån i nästan två veckor! Det trodde jag aldrig.. Har bim imorgon eller på sönd. Ingen mens ännu iaf. Har symptom som både skulle kunna peka mot att mensen kommer att komma, och att jag skulle kunna vara gravid. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro, hoppet går väldigt mycket upp o ner. Har iaf lyckats hålla mig ifrån att bli skenis länge denna månaden.. Det är först nu dem 3-4 sista dagarna som jag blivet lite "små skenis". Skönt!

Hur går det här annars? Några som plussat?

• Miniluvan

Jakeline: Ja lillebror heter Matteo. Det tog lite tid att bestämma för vi stog och valde mellan det och Leon, men det blev till slut Matteo.

MiAmore: Ja nu är söndagen här! Hur känns det? Någon mens på g?

♥ Bastian 090615 ♥ Matteo 100819 ♥
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2010-09-05 09:26:11 följande:
    Jakeline: Ja lillebror heter Matteo. Det tog lite tid att bestämma för vi stog och valde mellan det och Leon, men det blev till slut Matteo.

MiAmore: Ja nu är söndagen här! Hur känns det? Någon mens på g?
    Både ja o nej skulle man kunna säga. Jag har en sådan mensvärk jag brukar ha när mensen är på G, men jag har ETT symptom som jag ALDRIG har när mensen är på G. Och det är att jag fortfarande har ont i mina bröst. Dem brukar sluta göra ont ett par dagar innan mensen dyker upp. Så ännu så länge har jag mensvärk men inget blod bara en massa flytningar, och onda bröst. Så vi får se... Hoppas inte så mycket, men hoppet är inte helt ute förens mensen är här
Svar på tråden Här peppas det, del 9