• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Åttan
    MiAmore skrev 2010-09-17 13:22:53 följande:
    Här känns det som att apiforcen gör något i min mage. Det känns inte hela tiden, utan kommer o går. Har gjort det nu dem 3 sista dagarna. Vad jag inte visste var att bidrottninggele tydligen ska/kan hjälpa till att få en lite kortare mens cykel. Så jag räknar med att jag bör ha äl någon gång mellan tisd-fred nästa vecka. Vi har börjat "mysa" var annan - var tredje dag redan. Tar det lite små lugnt denna veckan (men har ändå fått till det 2 gånger denna veckan redan ), men nästa vecka kör vi på ordentligt med sex var annan dag - var tredje dag, förutom när jag bör ha äl enligt min senaste cykel, vilket jag bör ha på fred. Tänkte försöka få till det två dagar på raken då, dvs fred och lörd.
    Hård körning på g.. härligt.. skönt att du känner att det händer nått i kroppen..
    Längtar efter skatten i magen..
  • MiAmore
    Åttan skrev 2010-09-17 13:41:16 följande:
    japp stämmer bra det.. bara 7 kg upp sen inskrivningen..  jätte märkligt då jag alltid haft jätte lätt för att gå upp i vikt..  kan ju hoppas att kroppen fortsätter med å inte vija gå upp så lätt i vikt..
    Åttan skrev 2010-09-17 13:44:06 följande:
    Hård körning på g.. härligt.. skönt att du känner att det händer nått i kroppen..
    Jag gick upp runt 19 kg har jag för mig det var, med Milo.. Men, sedan var ju Milo också ganska stor när han föddes, plus att jag hade rätt mkt vatten i kroppen pga havandeskapsförgiftningen. Hoppas på att inte gå upp lika mycket nästa gång.
    Ja nu hoppas jag ju bara att det verkligen händer något i kroppen, så att det inte bara är inbillning för att jag så gärna vill *ler*
  • Åttan
    MiAmore skrev 2010-09-17 13:50:34 följande:
    Åttan skrev 2010-09-17 13:44:06 följande:
    Jag gick upp runt 19 kg har jag för mig det var, med Milo.. Men, sedan var ju Milo också ganska stor när han föddes, plus att jag hade rätt mkt vatten i kroppen pga havandeskapsförgiftningen. Hoppas på att inte gå upp lika mycket nästa gång.
    Ja nu hoppas jag ju bara att det verkligen händer något i kroppen, så att det inte bara är inbillning för att jag så gärna vill *ler*
    Ja.. BM tror att krabaten som gömmer sig i magen min väger mellan 3,2-3,6 så det blir nog inte någon mini bebis här..
  • MiAmore
    Åttan skrev 2010-09-17 13:54:21 följande:
    Ja.. BM tror att krabaten som gömmer sig i magen min väger mellan 3,2-3,6 så det blir nog inte någon mini bebis här..
    Det är rätt litet iofs skulle jag vilja säga. Inte ovanligt litet sas, men absolut ingen stor bebis
  • Åttan
    MiAmore skrev 2010-09-17 16:01:48 följande:
    Det är rätt litet iofs skulle jag vilja säga. Inte ovanligt litet sas, men absolut ingen stor bebis
    "normalvikten" på nyfödda bebisar brukar väl ändå ligga runt 3,5....
  • MiAmore
    Åttan skrev 2010-09-17 16:07:41 följande:
    "normalvikten" på nyfödda bebisar brukar väl ändå ligga runt 3,5....
    Ja precis, så mao är det ingen stor bebis du har i magen. Mer en "normalstor". Stora bebisar är enligt mig iaf, 4 kg o uppåt
  • Åttan
    MiAmore skrev 2010-09-17 16:30:34 följande:
    Ja precis, så mao är det ingen stor bebis du har i magen. Mer en "normalstor". Stora bebisar är enligt mig iaf, 4 kg o uppåt
    ja en normalstor å det är jag glad för.. där av jag skrev att det troligtvis inte bor någon "mini bebis"  i magen min.. det har jag varit rädd för iom att jag gått upp så lite...
  • Tekla78

Miniluvan, Matteo är jättefin! Håller med om att han är lik sin storebror.

Jeskan, spännande att det händer grejer. Jag var ju helt säker på att gå över tiden då man oftast gör det som förstföderska (statistik och önsketänkande i och med att jag ville ha efter årsskiftet) så jag blev förvånad när det hela satte igång 1vecka innan beräknat datum. Nu kanske du inte har något datumönskemål så det kanske är skönt att få träffa miraklet lite tidigare.

MiAmore, skönt att det händer grejer. Hoppas det blir ett bra resultat denna månad också ;)

Själv är jag nog i limbo. Och självklart har jag börjat känna symptom som skulle kunna förklaras av vad som helst. Molvärk: Sen ÄL eller tidig mens. Hård i magen: dålig kost och lite motion? Magknip/illamående på kvällen: Magknip är mig veteligen inte ett symptom, så det kan vara stress och eller dålig kost som gör att jag får magknip och därmed även illamående.

• jakeline
    Åttan skrev 2010-09-17 22:27:32 följande:
    ja en normalstor å det är jag glad för.. där av jag skrev att det troligtvis inte bor någon "mini bebis"  i magen min.. det har jag varit rädd för iom att jag gått upp så lite...
    fast det beror ju bara på att du delat med dig generöst till bebben. Det sa iaf min BM när jag knappt gick upp alls i början. blev ju bara typ 10 kg allt som allt.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Åttan

Jag trodde för ett tag att jag skulle få åka in i natt för jag hade värkar hela em igår å hela kvällen/halva natten men sen så POFF gick de åter när jag låg å vila/ sov...  irriterande må jag säga..  ska det komma igång så kan det lika gärna komma igång ordentligt tycker ja..  

Svar på tråden Här peppas det, del 9