• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • MiAmore

Här är det fortfarande ingen glad gubbe på äl-testet ännu, men dock ökade flytningar. Så snaaart hoppas jag Gubben hoppade iaf på mig igår ( ), och jag tänkte hoppa på han på fred eller lörd (beroende på när jag får en glad gubbe på äl-testet). Sedan är det bara den eviga väntan på bim. Skönt att vi är i Spanien sista dagarna innan bim.

• Åttan

va fan.. jag svarade ju er igår.. men det inlägget verkar som bortblåst..

Anledningen till att vi inte har haft sex sen i december är för att i januari så gick jag under behandling å då har jag noll lust..   sen blev jag ju gravid å då ville inte jag ha nått innan v 12...  sen efter det så har sambon tyckt att det känts konstigt att ha fullbordat sex med vetskapen att vårt barn legat där inne i magen å nu på senare tid att det känts konstigt för att stora magen varit i vägen...  JAG därimot har varit mer pilsk under graviditeten än vad jag brukar vara.. så det har då varit lite trist för min del.. MEN vi får väl försöka ta igen det sen när vi landat i föräldrar rollen..

Längtar efter skatten i magen..
  • MiAmore
    Åttan skrev 2010-09-22 16:57:47 följande:
    va fan.. jag svarade ju er igår.. men det inlägget verkar som bortblåst..

Anledningen till att vi inte har haft sex sen i december är för att i januari så gick jag under behandling å då har jag noll lust..   sen blev jag ju gravid å då ville inte jag ha nått innan v 12...  sen efter det så har sambon tyckt att det känts konstigt att ha fullbordat sex med vetskapen att vårt barn legat där inne i magen å nu på senare tid att det känts konstigt för att stora magen varit i vägen...  JAG därimot har varit mer pilsk under graviditeten än vad jag brukar vara.. så det har då varit lite trist för min del.. MEN vi får väl försöka ta igen det sen när vi landat i föräldrar rollen..

Du får hälsa guben att han inte kommer åt bebisen med snoppen om det är det han oroar sig för
    Jag var också väldigt kåt när jag var gravid. hehe

• Åttan
    MiAmore skrev 2010-09-22 17:24:25 följande:

Du får hälsa guben att han inte kommer åt bebisen med snoppen om det är det han oroar sig för
    Jag var också väldigt kåt när jag var gravid. hehe

jaa.. men det har jag gjort..   har försökt att intala honom att det inte är någon som helst fara.. men nej det känns konsigt tycker han..  Å nu ´har jag ju gått så långt å har ONT så nu vill inte ja ha... 
  • MiAmore
    Åttan skrev 2010-09-22 17:27:06 följande:
    jaa.. men det har jag gjort..   har försökt att intala honom att det inte är någon som helst fara.. men nej det känns konsigt tycker han..  Å nu ´har jag ju gått så långt å har ONT så nu vill inte ja ha... 
    hehe..
  • Miniluvan

Oj vad ni skrivit här inne! Och detaljer, man blir ju nästan generad.

Jeskan: Vi hade faktiskt inte särskilt mycket sex under graviditeten med Bastian, men nu med Matteo var det helt torka, det var först sista veckan som jag lyckades få maken att gå med på lite sex. Men mycket berodde på att han varit stressad under hela våren att få färdigt alla tentor och examensarbeten. Nu orkar vi inte för vi lider bägge av sömnbrist. Det enda vi orkar med är att ligga och hålla om varandra innan vi somnar, men det känns skönt det med. Kanske vi orkar nu när vi åker på semester... eller efter. Har bokat 2 veckor till Tunisien, vi åker på tisdag så vänta med att få bebis tills jag är tillbaka. OK!

♥ Bastian 090615 ♥ Matteo 100819 ♥
  • MiAmore

Nehe.. Fortfarande ingen glad gubbe på äl-testet Aja.. På sätt o vis gör det inget, för att jag jobbar kväll idag och är inte hemma förens 23:30, så vi hade inte fått till det ikväll ändå.. *ler*

Miniluvan: Härligt med två veckor i Tunisien! Här åker vi till Spanien om drygt en vecka, ska vara iväg en vecka

• Miniluvan

MiAmore: Det låter inte så dumt det heller.

♥ Bastian 090615 ♥ Matteo 100819 ♥
  • Åttan

Miniluvan;  Jag HOPPAS att jag får bebis innan du kommit hem igen..   du förstår nog vad jag menar.. gå in å kika på min FB sida får du se.. såå irriterad på vissa så kallade kompisar...  Härlig med semester.. 2 veckor dessutom..  njut nu..

Miamore: trist att du verka ha missat älen.. eller så kanske den inte har varit ännu.. skönt att även ni ska iväg ett tag till värmen..

Svar på tråden Här peppas det, del 9