Här peppas det, del 9
Någon som hört något om Jeskan?
Någon som hört något om Jeskan?
Hmm, låter som att det är dags (även om jag själv fick första värkarna kl 21 på kvällen och åkte in på natten). Kroppen tömmer sig själv, hmm. Ja, iaf gjorde min det (och inte via en kräkning), vilket BM berättat att den ofta gör innan förlossningen sätter igång.
Stort lycka till och hoppas du snusar bebis väldigt snart :)
Nä, om man skulle stänga ner datorn så man kan få sig ett skjut innan läggdags ![]()
MiAmore. Trist med minus, men hoppet verkar ju inte alls ute än.
Jag gick hem tidigare i fredags efter att en kollega gått på toa och kräkts. Efter det blev jag illamående och hade ont i magen hela kvällen. Dagen efter kände jag mig illamående så fort jag tänkte på att jag skulle kunna bli sjuk. Haha, inte konstigt att man kommer på en massa symptom när man önskar att man vore gravid ;)
Just nu känner jag mig inte så hetsig med hela grav-grejen. Hade ont i tjejmagen igår så det stod härliga till så jag misstänker en stark äl, vem vet.
Jakeline, jo är man riktigt sugen så... Men det är sällan jag hinner bli det. Och på något sätt som tjej vill jag spela lite svårfångad även om jag vet att det är löjligt och bara samhällets fel att det är så. Maken blir ju hur upphetsad som helst om jag visar tendenser på att vara sugen. Har jag väl hetsat upp honom har jag ingen chans att dra mig ur ;) Jag är hur knäpp som helst när det gäller sänghalmen och psykologin kring det där, men nu har vi avdramatiserat det hela ganska mycket. På gott och ont.
Jeskan, iiihaa! Häftigt med den där känslan "nu är det nu". Hoppas bebis kickar igång förlossningen inatt så du slipper bli igångsatt.
MiAmore. Trist att det inte tog sig denna gång heller, men som du säger. Man har ju inget annat val än att orka med, så det är lika bra att försöka se det positiva om man kan.
Jakeline, skönt med energi.
Själv blev jag förvånad när jag ställde mig på vågen igår och ännu mer förvånad i morse. Trodde min inaktivitet och mina matvanor skulle visa uppåt på vågen. Det kändes så också när jag såg mig i spegeln. I morse var jag för första gången på mycket mycket länge under 60kg (är ganska kort ni som tycker att det är en väldigt låg vikt).
Grattis Jeskan!!! Casper är ett fint namn. Ja, synd att inte bildladdningen funkar. Är bilden för stor? Drömde inatt att jag var gravid och var på tidigt ultraljud. Tänkte; åh där e bebisen. Och där är bebisen igen! Sen när bm skulle trycka ut bilder sa hon; här är son nr 1 och här är son nr 2. Gaaaahhh! Jag blev alldeles förskräckt och ville inte alls ha tvillingar. En gudagåva, javisst, men när man har häcken full med en ibland... Hehe, blev helt plötsligt mindre sugen nu
Inga ÄL tester för mig. Förra gången tog det nästan död på allt vad sexlust hette både för mig och karln. Jag har nästan blivit lite anti med försökandet nu och vi har mest sex när andan faller på, vilket kan bli någon/några gånger i veckan. Det får räcka för oss. Vi har väl inte jättemycket hopp ändå eftersom simmarna inte riktigt hittar rätt
Tar det sig så tar det sig.
Jeskan, jag är fortfarande så underbart glad för er skull och att Casper kommit till er! Massor av kramar! Hur känns det efter all denna tid? (säkerligen jättebra, men det är förstås helt tillåtet att säga att det är för djävligt att amma eller liknande om du så tycker det...) Har baby blues kommit än? Jag fick en liten en prick på 3:e dagen som kanske varade någon/några dagar. Sedan hade jag det tufft med amningen, men insåg det kanske inte själv. (oj, menade inte att låta negativ, men jag minns att alla förväntade sig så positiva svar hela tiden så då gav man dem det)
Jakeline, såg bilden på bloggen innan. Trevligt att det börjar synas om du ändå berättat för många.
Hur går det med illamåendet för er preggosar?
Idag blev det någon timme VAB för mig och imorgon blir det det också. Blir nog doktorn för oss då lillskrutt hostar mycket. Tycker det är bäst att konstatera om penicillin behövs eller inte (helst inte, men alltid skönt att kunna utesluta om det är så).
Jeskan, han är såå fin! Angående amningen, om du har någon hjälplinje du kan ringa till så gör det om det blir tufft. Behöver inte vara en stor grej för att ringa, men det kan vara underbart skönt att få bekräftelse på att det kan vara jobbigt. Eller bara få ett litet, litet tips som gör allt lättare.
Miniluvan, åh, vad gulligt! Ska nog ta mig tid att sy en drakdräkt till Ludvig någon dag. Mjölkstockning är verkligen inte att leka med. Fick det en gång då jag kämpade med amningen och använde en sån där amningsnapp så att Ludvig inte sög ur ordentligt. Var helt borta. Jättejobbigt! Hoppas det ordnar till sig så att du inte får fler nu.
Tänk när det gått 2 år! Helt oootroligt att man helt plötsligt har ett barn och ingen liten bebis längre...
Det är snart 3 år sedan vi började prata i denna tråd, tänka sig! Tråden startades första gången 20/1. Ni andra var ganska tidiga och jag kom in som "sening" 25/1. Haha, det är så coolt att vi fortfarande följer denna tråd.
Kram på er allihop. vi kanske ska hitta på något bus den 20/1 2011?