Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Här peppas det, del 9

Åh, vad tråkigt MiAmore. Tänk att det är så lätt att börja skena... Extra jobbigt då med alla ny-gravida runtomkring och att försöka vara glad för deras skull.

Väntar min mens om en vecka om det inte mot förmodan tagit sig. Vi har inte skapat så stora möjligheter för det denna månad, så vi får väl se.

Trosa är väl inte så långt från Stockholm. Det kanske finns något lekland eller skoj för ungarna att göra där? Kan absolut tänka mig att träffas någon lördag eller söndag. Om det är bättre med Nynäshamn/Södertälje/Stockholm funkar det för mig också. Lekland/Astrid Lindgrens värld/hemma hos mig (Telefonplan, Stockholm) spelar ingen roll för min del.

• Tekla78

MiAmore, jag tänker likadant Sist blev det ju "rätt" Ludvig. Tänk om det hade blivit någon annan, hehe!

För mig blev det "bättre lycka nästa gång"... Hur mycket jag än tänker att det inte är meningen att det ska bli just nu blir jag ändå besviken. Har 26 dagars cykel nu mera och fick mensen på dagen denna gång också - ändå går jag nästan och tror att jag gått över tiden och är på väg att börja testa. Det blir ju inte bättre av att M sa till mig för någon vecka sedan att han trodde jag var gravid...

Åja, nu kan jag slappna av, dricka vin med gott samvete i helgen och fokusera på annat. T.ex. har jag bokat massage till på lördag och jag läste att man inte skulle bli masserad om man var innan vecka 12 (vilket jag hade lite ångest över när jag gick och inbillade mig saker).

En sak är skön iaf, jag hade inga skenis-symptom denna gången.

• Tekla78

Jakeline, lycka till! Ser fint ut på bilderna. Sen är det ju alltid jobbigt med budgivning tycker jag. Hoppas det går bra!

• Tekla78

Jakeline, Keep us posted...

Jag har verkligen haft en produktiv helg. Gick upp tidigt på lördagen och bytte däck på bilen (fick hjälp, svårt när skruvarna sitter så hårt), gick på massage, fikade med maken på café medan Ludvig sov i vagnen, lekte en massa med Ludde, fyllde på luft i däcken, hann kolla en kompis nya lägenhet samt åkte med henne och hälsade på en annan kompis för att äta middag.

Idag röjde jag i lägenheten innan jag o Lus åkte till en lekplats några stationer härifrån, bytte farsdagstofflorna på vägen. Kom hem och damsög. Fikade med makens föräldrar + syster och borrade sedan upp en lampa i sovrummet. Puh, efter läggningen slocknade jag som en gris i soffan ;)

Hur har ni haft det?

• Tekla78

MiAmore, spackla är inte fy skam heller. Tråkigt, men nödvändigt för att det ska bli fint.

Jakeline, hur har det gått???

• Tekla78

MiAmore, jag har inte heller någon pejl på ÄL-tester tyvärr. Skulle ha rekommenderat samma som Jakeline, men men... Du kanske ska testa en sån där clearblue? Är inte de mer exakta?

Jakeline, tråkigt för er! Hoppas det löser er till slut ändå. Tänk om det för något yberpositivt med sig som att det blir billigare om ni är de enda spekulanterna och inte har råd. Hur mycket är utgångspriset nu igen?

Härhemma har vi kräksjukan, eller iaf sonen än så länge. Jag och maken har hypokondri ;)

Vi Föräldrar har kommit ut för dem som prenumererar. Kommer 28:e november i butik. Där är vi med :)

• Tekla78

Lycka till med väntan! Har ingen aning om ÄL. Tror jag har det ungefär nu. Börjar faktiskt få lite bebislängtan igen. Har liksom inte riktigt känt mig redo fast vi börjat försöka. Beställde bilder som vi ska sätta in i ett album på dagis och då fanns några bilder med på Ludvig 1 dag gammal.

Hur går det med våra nyblivna mammor och havande?

Puh, vilken fajt vi hade ikväll, jag och Ludvig. Eller han var mest bara jättearg - på allt. Slutade med att jag vaggade honom till sömns...

• Tekla78

Trött, utvecklinsprång, på väg att bli sjuk, dålig dag... jag vet inte. Han bröt liksom ihop för minsta lilla hela kvällen. Sen blev han rasande när han skulle lägga sig. Men nu sover han gott.

• Tekla78

MiAmore, det var spännande (men som sagt, det har ju varit spännande förr). Vi har nog ungefär samma BIM denna månad eftersom jag har runt 26 dagar och jag har för mig att jag fick mens på en onsdag sist. Hade en "dagdröm" när jag nattade Ludvig i slutet på sommaren då det kändes som om min mamma ville säga något. Fick liksom en känsla av att jag skulle vara nygravid och lyssna på luciasånger ;) Fy vad roligt/läskigt om det skulle vara så och vad besviken jag blir om det inte är så, haha!

I tisdags hade jag värk i ryggen och molande mage. Inbillade mig att det var annorlunda än annars. Men sedan hade jag ju druckit dagen innan eftersom vi var på julfest med jobbet, så det kan lika gärna ha varit någon form av obalans i kroppen pga det. Nåja, den som lever får se...

Jakeline, härligt med mage! Har ni kollat något mer på hus eller blev ni så nerslagna sist?

• Tekla78

Tänk såhär, rent teoretiskt skulle du kunna ha fler ÄL än en just den månaden och om du då redan haft en och ni lägger ner försöken för denna månaden kanske du missar... Vi kör på när andan faller på (eller mer sällan än det för honom och oftare än det för mig...) oavsett om det är direkt efter mens eller strax innan. Man vet ju aldrig.

Imorgon har vi kalas för vår soon-to-be-tvååring! Vi har ju tänkt att alltid ha kalas helgen innan jul så att han får en "egen dag" och känslan att hans paket är just födelsedagspaket och inte julklappar. Av oss föräldrar får han en docka med tillhörande nappflaska, potta och blöja mm. Får se hur den presenten faller ut. Lite genustänk måste man väl ha ändå även om jag misstänker att det inte kommer att bli hans favvisleksak.

Svar på tråden Här peppas det, del 9