Inlägg från: Cornelia13 |Visa alla inlägg
  • Cornelia13

Här peppas det, del 9

Jeskan: Blir alldeles bebissjuk när jag hör om amning och annat, längtar som en tok, vet ju att det inte bara är skoj men ändå!! Hoppas det är vågproblem som ställer till det för er!

Drömde i morse att jag fick (var ej med på födseln) en pojke som jag sprang runt och bar på i en bärsjal han skulle iallfall heta Raphael. Vart jag fått det ifrån kan man ju undra i denna gravidhjärna Minns också att det gick så lätt att röra sig, inget som gjorde ont när jag reste mig och gick ...hmm... kan det vara önsketänkade tro  

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09 Kidneybönan bf 4/2-11
  • Cornelia13
    MiAmore skrev 2010-11-06 11:58:00 följande:
    Jag satt precis och läste igenom bloggen jag skrev här på Fl när vi försökte med sonen. Jag har nästan alla symptom denna månaden, som jag hade den månaden jag plussade med sonen.. Tror ni man hoppas nu eller??!! *skrattar o ler smått* Kyss
    Hihi, härligt! Håller mina tummar för att spåkulan min kommer ha rätt
  • Cornelia13

MiAmore: Tråkigt gummanHjärta Hur svårt det är att inte tänka på det vet jag mycket väl men det kanske är på tiden att vi kvinnor inser i våra reptilhjärnor att hur gärna vi än vill så kan vi inte bestämma( vi vill ju gärna bestämma det mesta) när de små underverken ska komma till oss, de kommer när dem känner för det. Kramar

• Cornelia13

Kikar in och vill önska er en God Jul!!

Har haft så mycket att göra så har inte haft tid med mig själv knappt, vill först beklaga att min spåkula inte fungerar som kanske min välvilja vill MiAmore, men vet att din tid kommer, vet precis hur drygt det är just nu,kram

Kul med en uppdatering från dig Jeskan!

Själv vill jag bara att det ska bli januari så att vi är på rätt sida om året, 43 dagar kvar idag! Vart tar tiden vägen!
    Kram på er!

• Cornelia13

v. 35 idag och det börjar (som om det inte gjort det innan )kännas tungt, har ju haft släkt här på julstök och imorrn kommer några av mannens släktingar och det känns, så egentligen istället för att sitta här borde jag gå och lägga mig, men det är svårt att sova också, sover helt värdelöst. Nåt man får ta helt enkelt tyvärr, mina fogar och min rygg är helt paj så överlever jag denna vecka är jag glad sen

MiAmore: Mitt tips är att ha sex den där extra gången efter att äl är över, när ägget liksom har släppt, har funkat för mig vad jag vet 2 gånger och varje gång har jag ju vid rul blivit framflyttad nån dag bara, kanske just de ligget var det som gjorde det då Tummarna hålls ju såklart stenhårt!!

Jakeline: Härligt med v 20 fortfarande rörlig

• Cornelia13

Bjussar på en bild tagen igår efter att haft julbjudningar i dagarna 3 ... syns inte alls (v. 35)
  • Cornelia13

Tack tjejer!

Tekla: Inte nervös så, mer spänd, sen ska jag nu på tisdag åka på extra ul för att kika om bebis ligger som den ska, BM var lite osäker och jag själv kan inte heller säga hur bebis ligger, så mer detta som gör mig nervös

Önskar er ett gott nytt år  och att ni, MiAmore och Tekla får ert pluss snart

• Cornelia13
    MiAmore: Förstår verkligen att du är ledsen och besviken! Precis som ni säger, varför är det så svårt att bara vara ärlig och säga varför man vill att ena parten ska vara tärna eller inte!!
  • Cornelia13

Tekla: Tack! Ja hoppas att det sätter igång snart, tror lite på 3:de själv

• Cornelia13

Tekla: Med Stella hade jag hf och blev igångsatt efter att de konstaterat att jag hade för lite fostervatten, hon kom 3 dagar efter bf. Med Minde gick jag över 6 dagar, hoppas verkligen att jag får kring bf nu, bebis borde vara klar då om jag säger så

MiAmore: Håller mina tummar för att så är fallet, men det gör ju faktiskt inget, går nog utmärkt att äta enligt vv även under en grav!

Längtar så jag kan dö efter bebis nu, det tär verkligen på oss här hemma just nu, jag känner mig så inmobil och omotiverad till allt samtidigt är jag så rastlös men har som sagt inte ork till nåt! Bebis snälla kom ut!!!!! Vet dessutom att det inte även denna gång kommer bli tal om nån tidig hemgång eftersom de vill ha lite extra koll på bebis då jag ju äter ep-medicin så bara det känns frustrerande, det var nämligen det jag tyckte var det jobbigaste med BB-tiden med Minde att inte få åka hem, mannen kunde ju inte vara med mig då vi inte hade nån barnvakt till Stella och troligtvis blir det ju samma nu och jag brukar alltid få en downperiod andra dagen efter förlossningen och bara känna för att gråta hela tiden och att då bli tvungen att ligga i en 3-sal med två andra är ju inte så roligt. Jag hoppas verkligen att det blir bättre denna gång då de gjort om BB här i Falun då de rivit gamla kvinnokliniken då de ska bygga nytt. Förhoppningsvis får jag ett eget rum.

Svar på tråden Här peppas det, del 9