Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Här peppas det, del 9

MiAmore, låter ju skönt att vara helt ledig på julafton istället! Har jag inte sagt det, vi är med i Vi föräldrar just för att Ludvig föddes på julafton. Skynda er att tjuvläsa numret (hoppas de inte hunnit plocka bort det...) Vi är "mittenparet" som heter Widö i efternamn.

Jeskan, låter som om ni har det rättså bra. Kul att få en liten uppdatering. Välling som inte är majs-välling är från 6 mån har jag för mig, men har ingen pejl på majsvälling då Ludvig tyckte att det var så äckligt så han kräktes :)

Vi ska vara hemma hos oss på julafton med Martins släkt. På juldagen åker vi till Örebro (min hemstad) och hälsar på några långväga kompisar som är hemma just då och passar på att hälsa på min brors familj också (som inkluderar min gudson). Sen åker vi hem och myser från annandags kväll till efter nyår. Börjar jobba/dagis 3/1 igen.

• Tekla78

Tackar, tackar. Maken tycker inte riktigt om bilden för att han är sminkad, men jag tycker det blev bra och har skickat det som julkort i år.

vecka 35, då är det ju dags snart! Galet vad fort tiden går. Och håller med om att det känns som om Jakeline precis plussade.

MiAmore, håller tummar och tår (för både dig och mig...)!

God fortsättning på julen alla! Vi firade Ludvig en vecka före julafton, sen var det sång och present på julaftons morgon och julfirande här hemma på julen. Ludvig var alldeles salig för alla presenter och klappar. Av oss fick han en pojkdocka med tallrik &bestick, vällingflaska, blöja & potta. Stooooor lastbil fick han av faster (han stod och hoppade när han öppnade för han blev så lycklig) och en radiostyrd bil av Martins kusin. I sjunde himlen!

Igår åkte vi till Örebro för att hälsa på vänner och familj och åkte tillbaks hemåt idag. Nu ska vi bara ta det lugnt fram till efter nyår. Handla säng till Ludvig och skrivbordsstol till "kontoret" (som består av en hängande bänkskiva i klädkammaren, haha).

• Tekla78

Tyckte precis jag skrev något när jag var inne tidigare idag. Nåväl... gjorde jag det är det borta nu...

Cornelia, Vilken kalaskula! längtar du eller är du nervös inför förlossningen?

MiAmore, härligt med lite humpabumpa...

• Tekla78

Nja, inte svårt att få till humpa här. Tyvärr har han en förkärlek för att komma utanför men några simmare har nog hittat in iaf. Jeskan, krya på dig!

• Tekla78

Gott nytt år! Vi firade med några vänner och deras barn. Alla barn var över 5, så Ludde var liksom sladdisen som alla tyckte var söt, men ingen direkt ville leka med ;) Han fick låna maaaassssor av bilar så han var nöjd och glad ändå! Och vi vuxna hade väldigt trevligt också!

Härligt Cornelia! Då är nyårsgränsen passerad, ungen slipper oroa sig för att han/hon blir sist med moppe :) Lycka till med UL.

Miniluvan, det är ju det som är det sköna med det här gänget, inga sura miner om någon droppar av under en period, man är lika välkommen när man har tid igen.

• Tekla78

Jakeline, att du orkar med så många bloggar! Jag har fullt sjå med min vanliga (som jag iofs inte satt någon stämpel på, men som helt klart för det mesta utgår från Ludvigs värld)

MiAmore, kul att ni haft det så bra i Danmark! Vi har haft en jättebra julledighet med en bra blandning av slappande och umgänge med släkt och vänner.

Ego: funderade just på när jag har BIM, men sköt tanken ifrån mig då jag inte vill tänka på det egentligen. Men nu vet jag ungefär eftersom MiAmore har på fredag. Borde också ha någon gång då i krokarna ;) Jag mår precis som vanligt och förväntar mig inga mirakel denna månaden Maken säger att vi måste vara avhållssamma kring datumen som innebär jul- eller nyaftonsbarn, dvs om det inte tar sig denna gång eller nästa blir det uppehåll i barnamakandet . Får se om han kan hålla sig till det - tveksam, hehe)

Imorgon upp till jobb efter 1 1/2 veckas ledighet. Ångest... Men jag ska absolut inte klaga, finns de som jobbade under mellandagarna. Har som sagt haft en jättebra jul.

• Tekla78

MiAmore, jag har tyvärr ingen aning om det där med tempning vid graviditet eller inte. Du får väl vänta och testa på fredag morgon med morgonurin helt enkelt... Eller så sparar du ett test och väntar lite till...

Vi blev bjudna på älgentrecote, klyftpotatis och bearnaisesås ikväll, mycket trevligt! Ludde var hos sin favoritgammelfaster Karin och Mange.

Dagisfröknarna säger att Ludvig är ovanligt glad och nöjd för att ha varit ledig så länge från dagis. Han har lite svårt att samsas t.ex. när de är två som ska dela på ett staffli och måla vill han gärna putta bort det andra barnet... Min, min, min är det som gäller här hemma för det mesta. Nej är också ett poppis ord.

Uscha, jag tycker det har blivit mycket svårare/tråkigare att gå upp på morgonen såhär efter ledigheten. Tänker liksom: ska det vara såhär ända till sommaren (eller om man har någon semester innan det). Upp, jobba, hämta, utfodra, TV, säng... upp, jobba.... osv. Men man kommer väl in i det så småningom. Några av er har ju lyxen att få vara hemma snart/ett tag till (oj, nu lät jag bitter, inte alls meningen). Nä, egentligen trivs jag ganska bra på mitt jobb, svårt att få en balans över mycket och lite att göra bara... När jag har för lite drar jag ner på tempot och får inget gjort. När jag har för mycket blir jag effektiv och får mycket gjort, men blir väldigt stressad.

Ja, ja, lite blaj från mig. Hoppas ni alla fått en bra start på året hittills :)

• Tekla78

MiAmore, Tack så mycket! Jodå, nog är jag trött. Känner mig sällan utvilad på morgonen just nu.

Kan ha att göra med att jag ligger och vrider mig på nätterna då jag dels har mycket på jobbet och dels agerar stöd till min bror som har en knäpp ex-sambo som även är mamma till hans son. Hon har bestämt sig för att dra in hans umgänge, troligtvis för att han börjat umgås/är tillsammans med en annan tjej. Det har varit slut länge så det finns egentligen ingen anledning... Ja, hon är en människa som lever genom såpoperor, dvs finns ingen dramatik i hennes liv ser hon till att skapa den själv. Tröttsamt. Min bror som har en tendens att bli deprimerad när det blir jobbigt och svårt (han har haft en utmattningsdepression innan, så han faller lätt tillbaks) behöver mycket stöd just nu. Har pushat honom att gå till advokat och hoppas han klarar sig hela vägen igenom en rättsprocess.

Själv har jag inga speciella känningar förutom att det känns som om mensen är på väg. Jag har inget gravtest hemma så om jag inte fått mens på lördag morgon går jag nog och köper ett till på söndag morgon.

• Tekla78

MiAmore, Jag är beredd att hålla med Jakeline. Ta en paus från ÄL-tester och tempning. Låt maken hoppa på dig någon gång efter mens och ca 1-2veckor framåt när han/du har lust. Ta en paus från FL. Även om vi härinne inte pratar så mycket BIM/ÄL/temp etc är det ju det vi är kopplade till från början. För även om vi skulle peppa varandra utan att prata BIM o ÄL etc från början så blev det ju onekligen en del prat om det ändå.

Ikväll hade vi "farfar och farmor" på besök. Mycket uppskattat från Ludvigs sida och från deras också tror jag. Vi åt baconlindade, fetaostfyllda kycklingfiléer med ris och fetakräm, mmmm, gott!

Idag känns det som söndag, så har man en "bonusdag" imorgon. Denna vecka har känts helknasig. Jobbigt att ta sig till jobb i måndags & tisdags efter lång ledighet, onsdagen blev som en fredag, torsdagen som en söndag och fredagen som en måndag men ändå fredag?! Idag är det lördag och känns alltså som söndag, haha!

Svar på tråden Här peppas det, del 9