Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Här peppas det, del 9

Kram på dig Jeskan! Beklagar sorgen! Får man fråga hur det hände? Låter som om det kom ganska hastigt? Det blir tufft för dig och din syster att behöva ta tag i alla praktiska bitar mitt i allt. Massor av kramar till dig!!!

• Tekla78
    Åttan skrev 2011-03-09 11:33:29 följande:
    Man vet inte riktigt vad det var som han gick bort av.. men vad vi tror så gick han in i socker koma..  Han var alkolist som försökte att bli nykter å just nu så hade han haft ett återfall som varat i ca 2-3 veckor.. dygnet runt..  han hade problem med hjärtat, levern å njurarna å diabetes på det - därav att vi tror att det var socker koma för att han gått in in det 2 ggr tidigare men då fått hjälp utifrån. Nu satt han hemma med en kompis å båda hade "somnat" i varsin soffan- sen när kompisen vaknat så hade han hittat pappa i soffan alldeles blå om läpparna. Vi får reda på mer vad som eg har hänt när obduktionen är klar.
    Jobbigt för dig. Hoppas att allt går så smidigt som möjligt med allt det praktiska så att ni kan sörja i fred. Hoppas ingen ställer sig på tvären eller ställer till bekymmer på annat sätt, för det räcker med bara sorgen och fixandet.

Själv har jag inget kul besked att komma med. Har hållt hemligt ett tag att jag var gravid då jag inte riktigt vågade skriva om det här. Tyvärr slutar min graviditet på fredag i ett uteblivet missfall/skrapning. Embryot hade slutat växa i v 7 och läkaren hittade inget tickande hjärta, tyvärr. Nu skulle det ha varit v. 13. Vi är jätteledsna, men ändå vid ganska gott mod. Vi har ju en toppenfin son och vi är helt överens om att försöka igen så snart som möjligt. Hoppas min teori stämmer om att det är lättare att bli gravid snart igen om man varit det nyligen.
  • Tekla78

Tack tjejer! Jobbigt och tungt och ser verkligen inte fram emot skrapningen. Just nu känns det dock som att det kanske blöder ut av sig självt innan för jag har djävulskt ont i magen

• Tekla78

Tack för stödet! Det blev skrapning även om det mesta kom ut av sig själv och natten till fredagen var fruktansvärd. Nu mår jag bra och har även hämtat mig/ställt om mig till att inte vara gravid och siktar framåt. Hoppas bara mensen kommer igång så snart som möjligt så vi kan köra igång igen Har också hört det där med att man kan bli gravid lättare efter ett missfall. Hoppas det ligger något i det mer än en skröna.

Jeskan, hur har du det med allt?

• Tekla78

MiAmore, jotack det är bra nu. Det känns som om det gick relativt snabbt att ställa om. Och du vet ju, det är väldigt jobbigt varje gång mensen kommer och det kanske låter som en konstig jämförelse, men såhär i efterhand känns det som den besvikelsen även om den såklart känns starkare. Jag bara vet det att jag har jättemycket respekt för alla som kämpar med IVA som ofta måste gå igenom denhär hemska upplevelsen kanske både en och flera gånger. Önskar inte min värsta fiende ett missfall. Men som sagt, nu är jag igenom det, jag är inte den enda och vi har förhoppningsvis blivit starkare av detta. Nu kommer vi att se nästa (för det blir det ju förhoppningsvis) graviditet på ett helt annat sätt. Hoppas bara att vi inte kommer att vara för oroliga pga detta.

Och, det bästa av allt, jag tror mensen kom igång idag så att vi kan börja på ny kula. Tror aldrig jag varit så glad för att få mens förut

Håller tummarna för att det lyckas denna gång, MiAmore!

Cornelia, jag undrar också hur ni har det i "kaoset"?

• Tekla78

Vi håller tummarna för Januaribarn!! Jag var också på en såndär fotning och bilderna var inte gratis. Däremot smink, styling o fotandet. Gick därifrån med 3 fina, men svindyra bilder som jag nog använder till CV om jag ska söka jobb.

• Tekla78

Tråkigt att det inte blir radbrytning när man skriver m telefonen:( Får väl använda många mellanslag eller punkter nästa gång...

• Tekla78

Tänk att man kan bli så rörd av ett TV-program! Sitter o håller andan i ca 1h i sträck Tur att det är reklam ibland, hehe. Förundrad över hur de kan få mig att tycka att det är kul att titta på två förlossningar i en hel timme!

• Tekla78

Nä, nu tycker jag mensen kan komma så vi kan sätta igång och försöka igen. Tror att jag kanske fick en pyttepyttemens för ett tag sedan, men eftersom jag inte är säker vågar vi inte köra på. De sa att det var bra om livmodern läkte innan man satte igång.

Igår kväll var jag och maken ute och åt finmiddag för presentkort som vi fått för att vi hjälpt till och kaklat en hall. Idag har jag varit ute och ätit brunch / planerat möhippa med en kompis. Hjälp vad mycket det är att kolla upp / boka / folk att maila etc. Det kommer att bli en superbra dag i "tusen och en natt"-tema med magdans och fotografering av den blivande bruden + proffessionell sminkning inför utgång etc.

Ikväll hann jag med att spackla en del hål som jag stört mig på i typ ett halvår. Dels har vi flyttat upp gardinstängerna 20cm mot taket och dels flyttade vi på en hylla i Ludvigs rum som lämnade stora fula hål efter sig. Puh, alltid så skönt att få sådana saker gjorda

• Tekla78

MiAmore, tror det är bra för psyket att ladda om ordentligt. Men mensen kom bara någon dag efter att jag skrivit inlägget:) Nu är vi alltså igång igen. Som innan tänker vi bara sexa när vi har lust och inte ÄL-testa eller så. Det var bara jag o maken och vi hade en toppenkväll med fördrink, middag, dessert o drink efter maten. Yummie!!! Och Ludde hade varit snäll mot barnvakterna:) Skulle också vilja gå ner putmagen, men tror jag kör mer med promenad & löpning än med kosten. Försöker äte små eller normala portioner och hålla igen på godis &kakor. I torsdags var jag med i en motionstävling som Fortum anordnat för bättre belysning i spåret. Gick ca 6km i powerwalktempo. Idag blev det 2timmars normal promenad i solen och imorgon planerar jag att promenera under Ludvigs sovstund igen.

Svar på tråden Här peppas det, del 9