• LillSnurr82

Bilbur till labrador

Får hem en labradorvalp om ca 3 veckor och har tänkt att vi ska köpa en bilbur till honom. Någon som vet vilka mått man ska ha på buren till en fullvuxen labrador?

Vi har en stadsjeep.

• Svar på tråden Bilbur till labrador
  • Lathundarna
    Joico skrev 2010-02-06 12:57:20 följande:
    Man bör ju inte ha en hel dubbelbur åt en hund, om det inte är en väldigt stor ras.
    Mjah, var inte riktigt så jag menade när jag skrev. Menade att strlk L i MIMbur borde vara lagom för en vuxen labbe
  • Joico
    Lathunden skrev 2010-02-06 18:50:59 följande:
    Mjah, var inte riktigt så jag menade när jag skrev. Menade att strlk L i MIMbur borde vara lagom för en vuxen labbe
    Hmm, va.. har jag citerat dig? Kommenterat något du sagt? *skakar på huvet* nix! Menade mer allmänt faktiskt, hade inte ens läst ditt svar
  • Lathundarna
    Joico skrev 2010-02-06 21:07:16 följande:
    Hmm, va.. har jag citerat dig? Kommenterat något du sagt? *skakar på huvet* nix! Menade mer allmänt faktiskt, hade inte ens läst ditt svar
    Hehe, det var mer att jag själv läste ditt inlägg, sen läste jag mitt igen och upptäckte att man faktiskt kan tolka det som att jag rekommenderar en dubbelbur *Förvirrad*
  • Joico
    Lathunden skrev 2010-02-06 23:28:42 följande:
    Hehe, det var mer att jag själv läste ditt inlägg, sen läste jag mitt igen och upptäckte att man faktiskt kan tolka det som att jag rekommenderar en dubbelbur *Förvirrad*
    Hehe jag tänkte mest allmänt, fast de va nåt inlägg innan som "inspirerade" mig lite (fast inte ditt, för de såg jag ju inte :p)
  • Lathundarna
    Joico skrev 2010-02-06 23:30:32 följande:
    Hehe jag tänkte mest allmänt, fast de va nåt inlägg innan som "inspirerade" mig lite (fast inte ditt, för de såg jag ju inte :p)
    Har faktiskt sett en på en parkering med samma dubbelbur som vi hade. Enda skillnaden var att det fanns 6 chihuahuor i den. Ingen skiljevägg, no nothing. Jag hoppas de slipper krocka {#lang_emotions_surprised}
  • Joico
    Lathunden skrev 2010-02-06 23:37:24 följande:
    Har faktiskt sett en på en parkering med samma dubbelbur som vi hade. Enda skillnaden var att det fanns 6 chihuahuor i den. Ingen skiljevägg, no nothing. Jag hoppas de slipper krocka
    Wow intressant. Många som har småhundar verkar envisas med att stoppa dom i samma bur. Men 6 chiahuahuor i en stor dubbelbur har jag aldrig sett, hmmm
  • Lathundarna
    Joico skrev 2010-02-06 23:38:20 följande:
    Wow intressant. Många som har småhundar verkar envisas med att stoppa dom i samma bur. Men 6 chiahuahuor i en stor dubbelbur har jag aldrig sett, hmmm
    Nej, jag har aldrig sett nåt liknande. Och man hoppas ju att man slipper se det igen {#lang_emotions_undecided} Lite märkligt egentligen, för jag har aldrig sett nån knöka in 3-4 golden eller nåt i den sizen i en och samma dubbelbur (utan skiljevägg of course). Är det bara med småhundar man får såna dåliga ideér??
  • Joico
    Lathunden skrev 2010-02-06 23:44:41 följande:
    Nej, jag har aldrig sett nåt liknande. Och man hoppas ju att man slipper se det igen Lite märkligt egentligen, för jag har aldrig sett nån knöka in 3-4 golden eller nåt i den sizen i en och samma dubbelbur (utan skiljevägg of course). Är det bara med småhundar man får såna dåliga ideér??
    Verkligen inte :/ Nä man ska ju inte ha mer än en hund i samma bur.. då slår dom ju i varandra och kan skada sig av varandra istället. O inte en för stor bur, som sagt. Märkligt såntdär...
  • LillTussa

Ett förslag på mått är ju att hunden ska kunna ligga ned på sidan med benen utsträckta och fortfarande ha lite mån. Så tänk vuxen labbes max-mankhöjd i bredd plus lite mån. Sen ska hunden kunna sitta rakt upp utan att taket ska ta i. Då har du godkända mått på buren. Om jag inte minns fel.

• Lathundarna
    Joico skrev 2010-02-06 23:59:35 följande:
    Verkligen inte :/ Nä man ska ju inte ha mer än en hund i samma bur.. då slår dom ju i varandra och kan skada sig av varandra istället. O inte en för stor bur, som sagt. Märkligt såntdär...
    Jag hade nog mest varit orolig för om hundarna skulle ge sig på varann om de blir stressade/skadade/chockade. Inte alla hundar som är åkabilknarkare som mina {#lang_emotions_dreamer}
  • Joico
    Lathunden skrev 2010-02-07 00:12:09 följande:
    Jag hade nog mest varit orolig för om hundarna skulle ge sig på varann om de blir stressade/skadade/chockade. Inte alla hundar som är åkabilknarkare som mina
    Ja det är ju också en risk.. :/
Svar på tråden Bilbur till labrador