• celine2010

    För oss som väntat många år på o bli gravida

    Hej!

    Jag fick min endometrios konstaterad 1996....gjort 5 operationer, mkt svår smärta genom åren o en hel del mediciner, 7 IVF behandlingar, ett missfall......

    Helt plötsligt blitt spontant gravid o är nu i vecka 15...hoppas det ska funka hela vägen. Har väntat på detta barn i 14 år alltså.....

    Kan rekommendera er o testa zonterapeut Jan Rosenqvist i Landskrona...är säker på att han har del i detta underverk som skett....

    Vill ni läsa mer om mig-kolla in min blogg: celine2010.blogspot.com

  • Svar på tråden För oss som väntat många år på o bli gravida
  • Kurreburre

    Å va underbart o läsa! Grattis! Jag har oxå endo och har gjort 10 IVF/ICSI med ett MA. Jag har oxå träffat den fantastiske Jan Rosenqvist men han hittade inga fel på mig så därför kunde han inte behandla mig. Han sa att allt va perfekt och skojade om att om jag gick ut på krogen och strulade till det så skulle jag bli gravid på en gång. Min man har få o slöa simmare, därav ICSI. Men vi har haft jättebra befruktningar med ICSI:n men det har bara fäst en gång.
    Men jag kan inte riktigt glömma vad an sa och e sugen på o testa donatorinsemination, inte krogen men vi har inte råd med fler IVF och jag orkar nog inte det heller. Så då blir det insemination men med tanke på endon så e förutsättningarna inte lika goda som med IVF.
    Men under vår utredning så kollade vi äggledarpassagen och de va väldigt god.


    Plötsligt händer det! - mitthemochmintradgard.blogg.se
  • celine2010

    Oj det va många försök.....Tycker du ska testa donatorinsemination. Men vart åker man o gör det då? Vad kostar det? All lycka till er!

  • Kurreburre

    Danmark, det e ungefär samma priser som här i Sverige + växlingskursen för den dyra danska kronan. Runt 3-4000 DKK tror jag att det va. Så inseminationer har man råd med några stycken.
    Jag har mejlat några kliniker i Köpenhamnsområdet och har två st som jag kan tänka mig. Ska bara sätta mig in lite mer i det här med val av donator och sen fixa så att de kan få vår journal.


    Plötsligt händer det! - mitthemochmintradgard.blogg.se
  • celine2010

    Ja Danmark är ju inte så långt bort heller o det va ändå ett hyfsat pris om man jämför med IVF....Det finns väl nåt som heter Stork kliniken i Danmark som är rätt känt iaf?

  • celine2010

    Ja fortsätt kämpa brunnsäpplet. Hur länge har ni hållit på? Man måste ta lite längre pauser mellan varven o lägga fokus på annat än barn för orka. Jag har t ex rest en del o utbildad mig lite under åren jag väntat....All lycka till er!

Svar på tråden För oss som väntat många år på o bli gravida