• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • Jenna82
    JLS skrev 2010-02-28 14:08:17 följande:
    Okej Jenna du gissade 12:e mars, det är klart godkänt!! Lite kul det är det datumet vi själv skulle önska om vi kunde, en fredag och vore perfekt att ha sambon hemma ännu några dagar extra. Då de tio pappadagarna som han först ska ta ut ju inte tas ut under den helgen då
    Klart skrutten kommer den 12:e..menar, titta så rätt jag haft nu alla ggr. hahaha.
    Ja eller typ..Ninni hade jag rätt på exakta dagen. 
    ***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • MiaMarias

Kvällsnattningen gick som vanligt och det var skönt, tog inte lång stund innan han somnade, så skönt.

• NiniMe
    Jenna82 skrev 2010-02-28 20:27:04 följande:
    Ja just de hahaha....
    Ensanna: De va helt klart skönt o ha gubben hemma ett tag där i början, va skitjobbigt när han jobba men jag tror de blev de eftersom Sigge inte förstod på samma vis, idag hade de nog varit mycke enklare, för Sigge förstår sååå mycke mer nu än då.. Shhiiit händer verkligen mycke med dom nu..
    Sigge ska på sin första Dagisdag imorgon, känns lite nervigt måste jag säga men han kommer nog ha kul.. Har försökt komma på ett annat ord eftersom de låter lite fel när jag säger Att de känns som jag tar hans oskuld, fattar ni hur jag menar? Kommer inte på ett annat ord.. Men han e så snäll o oskyldig, men på dagis kommer han att tuffa till sig..
  • Jenna82
    NiniMe skrev 2010-02-28 21:53:55 följande:
     Va? menar du ordet nervigt? Det e nog ni skåningar som har den benämningen på oskuld då..*skrattar*
    ***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • jesslin

jenna. Känner du inte igen ordet nervigt? Känns som ett ord jag känner igen, är dock inte skåning utan från blekinge.

Glömde ju gissa på true hannapanna, får väl lägga in en gissning på de andra.

Lycka till idag ninni.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • JLS
    MiaMarias skrev 2010-02-28 20:21:05 följande:
    Hade vi haft hiss, så hade det ju varit enkelt, men vi bor på andra våningen utan hiss, så tyvärr går det inte.När Gabriel var pytteliten, så hade vi ju hårdliften, så då var det ju enkelt att bära upp honom sovandes.Husen är byggda 1965.
    Ja just det kommer ihåg att du skrivit att ni inte har hiss förut. Jobbigt!
    Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS
    NiniMe skrev 2010-02-28 21:53:55 följande:
    Du menar nog att han får möta den "hårda världen" utanför hemmets väggar där inte alltid mamma kan beskydda honom och hålla ett vakande öga över honom? Tolkade det som det i varje fall. Jag känner lite likadant inför Julias dagisstart i höst även om jag ser fram emot att hon ska få ha kul där, tror att hon kommer att älska dagis när hon vant sig. Men jag tänker också att tänk om andra mer hårda och "elaka" barn utnyttjar hennes snälla och mjuka personlighet, för hon är väldigt snäll. Ja för det mesta i varje fall. Så man känner ju att ingen har gjort henne illa nånsin eller slagit henne men hon lär bli slagen ibland på dagis, sånt händer ju. Men det är bra för dom att tuffa till sig med samtidigt, hoppas bara att de inte blir slagpåsar, fast personalen går väl emellan tycker man ju. Men jag hoppas på att hon sätter sina egna gränser så småningom och inte låter någon bossa runt henne där Får ha boot-camp med henne i sommar
  • JLS

Berättade ju om hennes utbrott förut, hon har inte haft något sedan hon blev frisk men då tänkte jag att det är bra att hon visar lite temperament ändå och kanske tuffar till sig till dagisstarten Märker att hon har blivit lite mer tuff ändå och håller mer på sin rätt vad gäller leksakerna t ex och det är ju sunt och bra.

• Tjej 83

vi planera in båda barnen så bra så Richard va hemma de första 10 dagarna o sen direkt efter kom hans semester på 4v i streck 
    skönt! mitt i sommaren hehe

Nu är barnen friska igen tack o lov, skulel till dagis men bilen sitter som berget i snön.
    de har töat o regnat frusit på osv, så massa in runt bilens å ja komemr inenstans.
    hoppas richard kan få loss sen sen ikväll när han kommer hem.
    tur ja inte jobba idag  :)

• NiniMe

FY FAN vilken jävla upplevelse.. Inskolning idag med Sigge kl 9, vi bestämde oss för att följa med alla, jag pappa och Alex... Vi kom dit med vagnen och körde in, där står 2 personal och glor och jag säger Hej hej, har man kommit rätt och skrattade till lite, kom in från värsta jävla snöstormen typ.. 

-Ja de beror på var ni ska.. (stoneface)
    Jajja tänkte jag, sen kom de några andra ord
    -Ni kan inte ställa vagnarna här, dom får ni ställa där ute...
    Ehhhhh vem fan vill ställa en 7000 kr vagn UTE i detta pissväder.. Ajja
    sen gick personalen Okeeeej
    Jag tog en liten promenad för lillebror sov i vagnen men när jag kommer tillbaka och kommer in så förväntar man sig ju att bli väl mottagen, en presentation osv
    MEN INGENTIIIIIING, har inte en susning om vad dom dom hette...
    Ajja jag satte mig ner med Alex och höll ett koll på min lille Juvel som sprang runt och busa, men personalen satt på golvet och höll en unge eller så va dom inne på kontoret eller så stod dom bara och hängde, INGEN av dom lekte eller busa med ungarna, dom fick sköta sig själv, och i denna gruppen va där ålder mellan 1-3 MEST 1-2 åringar och EN som va 5 år, ehhh lite felplacerad eller, denna unge beteede sig som en boss över dom små ju... Dörrar öppnades och small igen PANG men ingen kolla så inga små fingrar va ivägen, ingen sa att de inte va ok att smälla med dörrarna..
    Ungarna fick inte sitta vid bordet om de inte va måltid på g...
    De va inte alls trivsamt, vita kalla vägar, inga teckningar på dom eller ngt alls, knappt några mattor..
    1 rum stod där en hylla med leksaker i och en mjuk kudde
    Rum 2 en soffa, lekspis och bord och lite leksaker i en låda
    Rum 3 matborden..
    Jag satt med Alexander i rummet med soffan för han skulle sova och där va en liten flicka som satt på en stol och fjanta sig, och jag bara vänta på att någon skulle ta ner henne (denna flicka e 15 månader) PANG så åkte hon i golvet och hennes huvud dunsa i både bord och stolen brevid, och jag VRÅLAR HALLÅ KAN NÅGON KOMMA... Men ingen kom, som tur va hörde min man mig så han kom och fick ta upp den lilla flickan som va så ledsen, så han trösta henne sen ville hon komma till mig, men där va ingen personal som kom och fråga hur de gick eller så...
    Och detta dagis e inte alls på många kvm så de e jävligt konstigt att dom inte hörde varken mig eller henne...
    Nä fy, Sigge kommer inte gå dit mer.. Glad att jag valmöjligehetn..
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...