Inlägg från: Apple Pie |Visa alla inlägg
  • Apple Pie

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

JLS skrev 2010-03-10 17:02:30 följande:
    Det ska bara bli så jäkla skönt att bli av med överflödsvätskan till att börja med!! =) Är du svullen eller är det bara jag som samlar på mig mkt vätska?
    Jag är svullen!!! och har aldrig varit det innan, sen har jag iofs gått upp 20kg alla tre gångerna fast sett helt olika ut! Men jag brukar gå ner alltihopa av att amma, så skönt vill bara bli smal igen. Trött och tungt!
    Men jeanskänslan är oslagbar ;) då har man nått sitt mål!
  • Apple Pie

Nej jag har nog tur ;) för diciplin har jag ingen, men som tur är så har jag gått ner mycket de första 3 månaderna och allt dvs 20kg på 6 månader efter båda mina barn fast de har varit väldigt tätt emellan dem. 

• Apple Pie

EnSanna: Oj, grattis till BF dagen! Äntligen här! Min är ju i sikte nu också och inom 3 veckor så har jag bebis, känns skönare än bara för några veckor sedan det var 5 veckor kvar men kan lika bra vara 7! Men de låter mig bara gå över max en vecka dvs till påsk! så bebisen kommer nog inte med storken utan påskharen, som tur är så är påsken olika datum varje år, så det är ju inte direkt som julafton födelsedag isåfall.

• Apple Pie

Karla sätter sig på toaletten i tid och otid och ropar -klar!!!! ;) fast hon har blöja på sig, nu när hon bajsar så brukar jag göra henne uppmärksam på det, fast hon bara står och kryster och skriker -nej! Fast jag tycker att det är för tidigt än. Kanske provar i sommar. Har ingen brådksa väntade med Maja tills hon var 2,5 och då gick det på tre dagar och så var hon torr dag och natt, istället för några av mina vänner som höll på (stängde in sig i 14 dagar) och ''pottränade'' till deras tvåårsdag och de har fortfarande nattblöja (ett år senare)

• Apple Pie
    Fick både positiva nyheter och negativa idag hos BM. 

Negativt  - jag har GBS, det har jag inte haft innan, så det blir ju antibiotika till mig, och eventuellt bebisen också, och så måste vi ligga kvar på uppsyn minst 24 timmar, tur e ju iofs att vi testade så nu vet vi det, kan ju gå riktigt illa om bebisen smittas annars. Positivt också är att de vill att jag kommer in direkt vid förlossningssymptom, eller direkt vattnet går så sätter de igång mig direkt, eftersom dem vill ge mig antibiotika direkt och minst 4 timmar innan bebisen kommer. 

Positivt - Min BM gav mig en kontakt till en läkare som behandlar åderbråck med laser, och vår privata sjukhusförsäkring täcker kostnaderna, hade annars trott att jag fått bekosta det själv privat!

Bebisen var inte alls fixerad fast huvudet är fortfarande ner iallafall. Fick tid till nästa torsdag v39 + 5. Glömde fråga om de gör hinnsvepning om jag har GBS, och hur det blir med igångsättning om jag går över tiden...jaja, kan ju fråga nästa vecka tror inte jag fött tills dess iallafall. 
  • Apple Pie
    JLS skrev 2010-03-19 10:33:17 följande:
    Jag går privat och alla erbjuds GBS test om vi vill, vilket jag ville, dessutom så går jag på ett forskningssjukhus och för tillfället så pågår en GBS studie, som jag också tackade ja till att medverka i. Tycker att det är bättre med så många tester som möjligt, har inga symptom, och har heller inte testat positivt vid mina andra graviditeter och förlossningar. 
  • Apple Pie
    Tjej 83: Min brorsson fick reda på att han var laktosintolerant, men han var verkligen inte lös i magen utan mycket hård. Bäst att gå till doktor, kan ju vara vad som helst, gluten osv, inte lätt att bara börja utesluta själv.
    MiaMaria: Karla fick också 'stor' säng i veckan, vi gjorde om hennes säng till juniorsäng, hon skriker så när hon vaknar och  är 'fast' i spjälsängen så vi tänkte att det måste vara lättare för henne om hon har egen kontroll för att gå in och ur sängen...1sta natten satt hon och grät iallafall, och inatt kom hon själv in till oss ;) fast vi har varit lata och tagit upp henne och burit in henne till oss när hon vaknat, så vi får ju skylla oss själva. 
  • Apple Pie
    MiaMarias skrev 2010-03-20 11:44:46 följande:
    Apple Pie:  Vi tog bort en sida från spjälsängen, så där kan han komma i  och ur hur mycket han vill, men nu har jag satt några gosedjur där istället. Jag frågade honom var han vill sova i natt "stooa sänngen" =) Nu ska vi fixa lunch och sen blir det till att sova middag, nu när man har tid för det. =)
    Lyx med stor säng ;) Fast det får vi inte plats med så hon får snällt ha juniorsäng nu i några år iallafall!
  • Apple Pie
    JLS skrev 2010-03-21 16:42:12 följande:
    Nu är det bara Applepies gissning på 23 mars som hägrar, snälla låt dig ha rätt!! =)
    ;) Ja, förlåt alla utom jag har snälla gissningar, men tycker alltid alla gissar precis runt BF liiite innan, men de flesta brukar ju får gå över så jag gissar alltid sent. Hoppas att du slipper vänta för länge nu, och nu kommer jag snabbt ikapp dig! Har ju BF om 6 dagar...tänk om jag hinner före ;)
  • Apple Pie
    JLS skrev 2010-03-21 22:05:08 följande:
    Jag måste säga att självklart vill jag att babyn kommer så fort som möjligt nu men jag är nöjd om den kommer senast nästa söndag så jag slipper igångsättningen. Känner på mig att det kommer ta lång tid om jag blir igångsatt.
    Å andra sidan vill jag bli igångsatt, kändes så skönt att fixa barnvakt, packa väskan och åka in till sjukhuset, min första förlossning kände jag att jag inte alls hade någon kontroll över, gjorde jätte ont, och jag krystade i 3 timmar, och fast jag sa att bebisen inte kommer så tyckte dem bara att 'du krystar nog inte tillräckligt' nu vände sig inte Maja så jag skulle kunnat att krysta fortfarande! Sattes igång med Karla och det tog 23 timmar från att vi kom in på sjukhuset, men jag hade kontroll över dem öppnades 1 cm i taget, hann få  smärtlindrande, osv. Och det var absolut bara 10 timmar och inte 23 som jag var i förlossning, de första13 så gick vi på stan, var ute och åt, riktigt mös ;)
    Jag vill helst bli igångsatt nu också, vill bara inte vänta tills jag gått över tiden i 2 veckor, BF+2 låter bra ;)
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...