• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • Apple Pie

Åh, då e karla duktig, hon har varit blöjfri länge, vi börja i sommar, och sen oktober absolut och de senaste två dagarna så har non vägrat nattblöja fast den har varit torr länge, och i förra veckan vaknade hon och gick upp och kissa på natten. 

Hon sover ibland, men on hon sover för länge (två timmar) eller sent som igång 15-16.00 så blir det problem på kvällen. Sen har hon börjat ''dagis'' 3 timmar om dagen och det är så skönt för både henne och mig!

Nu har jag äntligen lite bebistid! och nu när lillan är 10 månader så e det så mysigt!

• Jenna82

Oj oj oj va länge sen man va härinne o hälsade på! Kul o läsa lite om hur allt går för er o era små skruttar!

Leia hon har varit blöjfri hon med sen i somras dagtid och nu nattetid sen drygt 1mån tillbaka. Har t.o.m vaknat o ropat när hon behövt gå o kissa (sover ännu i spjälsängen, haha).
    Hon sover middag 1-2ggr om dagen..ca 1-3timmar totalt, beroende på om hon e på dagis eller inte. På dagis sover hon bara 30min-1tim..o då e hon trött när hon kommer hem sen.
    Även om hon sover mellan 15-16 så är det inga problem att lägga henne 19-20 på kvällen sen. Tröttmössor mina kids, vilket jag nämnt förut.

Leia pratar på som oss, rent och helt galet stort ordförråd. Kan de flesta sångerna och älskar att leka "mamma, pappa, barn" och affär.
    Har ett jädra temperament som jag inte är van vid, då hennes syskon alltid varit bra mycket lugnare. Hmm sista barnet..kanske blir så då?

Hon går på dagis sen aug-10 och jag pluggar nu, vilket e skitkul!
    Dock när det gäller hennes dagis nu så ska vi byta då jag inte känner mig helt säker på hennes. Tycker att de aldrig är ute me kidsen m.m... så det blir ett byte till Liam o Novas gamla dagis där de är ute JÄMT oavsett väder och hittar på massa me barnen varje dag.

Hoppas allt e bra med alla!  

***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • MiaMarias

Nu har vi slagit till, vi har köpt ett hus, så nu ska vi flytta utanför kommunen till en ny, blir en flytt till Staffanstorp i slutet på juni. Men tillgång till huset får vi i mitten på april, 6 rum & kök, 150 kvm, så stort är det, dock har det ju varit lite svårsålt och det kan nog bero på att priset var satt för högt när de försökte sälja det från början och sen är ritningen lite knepig med 2 genomgångsrum till ett tredje längst in.

Men det är en lugn gata och en bit ifrån stora vägen, och barnfamiljer på gatan, så det blir ju skönt med nystart som nygifta fr.o.m början på juni.

Nu ska vi ju bara hitta en kostym till Gabriel och fästmannen också.

Det betyder ju också att han får byta dagis, men han ska ju ändå upp en avdelning i höst med nya fröknar.
    Men lite tråkigt blir det ju att lämna hans dagis här i Lund som är så underbart, drömmen hade ju varit ett hus i närheten av dagis, men här i Lund kostar ju allt 3 miljoner och uppåt ochså blir det ju för det mesta budgivning också.  

Det börjar bli lite trångt i vår 4a och fästmannen jobbar ju hemifrån och störs när vi kommer hem i hallen, nu kommer det vara en bra bit mellan hallen och vardagsrum/kök och till kontoret. Så då känns det bra. =)
     Så i juni blir det en flytt från vår 4a på 96 kvm till 150 kvm, så rejäl skillnad. =)

• Hannajo

Grattis MiaMarias! Både hus och bröllop låter det som, härligt! Hoppas ni kommer trivas bra i huset. Toppen att få tillgång till huset så tidigt. De har säkert bra förskolor i Staffanstorp också, har ni börjat titta/köa?

Vi har haft en mindre rolig period sen mitten på förra veckan, då vår värmepanna la av. Vi har luftvärmepump, så det var inte iskallt, men 12 grader i sovrummet och inget varmvatten är ingen höjdare. Vi fick dock snabbt hit en rörfirma som installerade en värmepump och i nästa vecka borrar de för bergvärme, dyrt nu, men elräkningarna kommer bli lägre framöver. Toppen att de kunde komma så snabbt, nu har vi värme, även om det är dyr elpatron.

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • MiaMarias

Okej, nu blev de länkar ändå, men såg inte ut som länk när jag skrev in texten.

Idag har vi tittat på ett dagis, och det var väl okej, men vi ska titta på ett till och hoppas
    att det är snäppet bättre.

Lite svårt med byte nu när Gabriel går på ett så underbart dagis, men han hade ändå fått nya fröknar till
    hösten.  

• Hannajo
    MiaMarias skrev 2011-03-01 22:06:01 följande:
    Okej, nu blev de länkar ändå, men såg inte ut som länk när jag skrev in texten.

Idag har vi tittat på ett dagis, och det var väl okej, men vi ska titta på ett till och hoppas
    att det är snäppet bättre.

Lite svårt med byte nu när Gabriel går på ett så underbart dagis, men han hade ändå fått nya fröknar till
    hösten.  
    Tack för länkarna! Hoppas ni blir nöjda med nästa förskola ni besöker!
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • MiaMarias

En liten tråkig uppdatering, vi tackade nej till huset efter besiktningen.
    Rötskador, mögel, fukt, och några fler.

Det var inte roligt alls att läsa protokollet, hade det bara varit ett par fel, så hade man ju kunnat
    åtgärda dem, men nu var det nästan överallt.

Vi var så nära, tur vi fick in besiktningsklausulen i kontraktet.

Vi har pratat med flera utanför och de har tyckt vi skulle stryka det, så det har vi gjort nu.
    Tråkigt för säljarna också, huset har varit ute på marknaden 3 ggr och denna gång så kanske
    det var närmast säljframgång. Alla var vi glada när vi skulle skriva på kontraktet.

Påtal om barn, så har Gabriel varit väldigt trotsig idag, han ska göra på sitt vis och får han inte det,
    så blir han väldigt arg och inte glad. Så nu börjar nog en period 3-årstrots, som man ju har hört så mycket om.

Idag fick Gabriels farfar vara barnvakt, då vi åkte och smakade smaker till bröllopstårtor. =) 

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...