Inlägg från: Ungmamma83 |Visa alla inlägg
  • Ungmamma83

Hur sover ni som jobbar natt?

Var ett tag sedan jobb jobbade natt senast men jag brukade

Hur sover ni som jobbar natt?

Om du menar när jag kommer hem så brukade jag sva från 8-15, och sedan vila mellan 18.30-20 innan jag började.

Hur många timmar sover ni?

Sover 8h när jag kommit hem och vilar sedan i 1.5h innan jobbet.

Hur sover ni dagen innan ni jobbar och dagen efter?

Om jag ska gå på passet är jag vaken som vanligt under dagen men lägger mig ca 4h innan jag ska jobba. När jag kommer hem sover jag fån 8-15.

Hur långa arbetspass har ni på natten?

10h (21-07)

• Ungmamma83
    Lady Bling skrev 2010-02-05 19:19:34 följande:
    Tack för era svar! Ja, för att förtydiga min första fråga, det jag undrar är om ni sover i ett svep eller om ni går upp "vanlig" tid på morgonen och sen sover ett extra pass på kvällen innan ni jobbar eller hur ni gör? Min sambo brukar somna efter några timmar efter att han jobbat natt och sover sen ända fram tills han ska åka till jobbet på kvällen. Har hört om andra som bara sover fram till lunch dagen efter ettt nattpass och sen är vakna till nästa nattpass, dom sover alltså bara kanske 3-4 timmar, och klarar sen att jobba igen efter det, tydligen. Själv ska jag jobba natt i natt och har försökt att vända på dygnet nu i 3 dagar inför nattpasset, men lyckas inget vidare. Är trött redan vid 9 på kvällen och dödstrött vid 2 när jag sedan stupar i säng. I natt somnande jag vid 02,00 och sov till 14,00 och min sambo sa att jag aldrig kommer att orka hela natten om jag går upp så tidigt, medan jag inte lyckas sova längre än så.
    Jag går upp som vanligt men vilar i ca 4h innan jag ska jobba.
  • Ungmamma83
    maggsan skrev 2010-02-13 02:26:40 följande:
    Jag jobbar 6 veckor ett 5 -2 schema ibland mer ibland mindre.. och då ser det ut så här... Hur sover ni som jobbar natt? Jag sover mellan 08-08,30 - ca 14,45-15,30.. sedan hämta barn. Hur många timmar sover ni? Se ovan   Hur sover ni dagen innan ni jobbar och dagen efter? Dagen innan jag ska jobba håller jag mig oftast vaken till 06.40 då barnen ska till dagis, sedan går jag och lägger mig. Dagen efter om jag inte ska jobb mer natt går jag upp efter fyra timmar, annars så brukar jag sova lite längre.. men inte mkt. Håller mig dock vaken mellan passen till ca 03-04 Hur långa arbetspass har ni på natten? 12 h 19-7
    är du vaken hela natten til 06.40 samma dag du ska gå på natten första passet?
  • Ungmamma83
    maggsan skrev 2010-02-13 02:47:20 följande:
    VAd jobbar ni med då?? rörligt eller sitter ni still större delen?? För mig är det stilla sittande och INTE svårt att somna om man har otur..
    jobbade tidigare inom vården. nu jobbar jag som resegudie (8-18, 19.30-22, 9.30-18,)
Svar på tråden Hur sover ni som jobbar natt?