• snabbavinden

    Tvillingar Aug-08 Del 9

    Oj tänk att 3 mån har gått igen. Har missat helt att det var dax att starta en ny tråd, Nu hoppas jag att alla hittar hit och är det någon som har hunnit starta en ny tråd redan så berätta det så skippar vi denna.

  • Svar på tråden Tvillingar Aug-08 Del 9
  • 20082011

    Tack för länken
    Mår ni bra?

    Sen tjejerna började på dagis för tre veckor sen har vi haft ett h-vete med alla sjukdomar.

    *Magsjuka
    *2 förkylningar på raken, hög feber varje gång
    *Hosta som vägrar försvinna
    *och nu ögoninflammation.

    Gah! Nu förstår jag varför småbarnsföräldrar inte är så attraktiva som anställda...

  • Anki85

    nu har jag hittat hit tack för länken snabbavinden!

    har haft lite data strul ett par dagar... mina underbara tjejer hällde kallt kaffe på tangentbordet som stod kvar vid datorn (jäkla gubbe att glömma sina koppar överallt)

    han verkar ha minnet någonstans där det inte ska vara, han är ledig i dag och i morgon men glömde lägga ut taxibussnyckeln och extra nyckeln fugerade inte så han fick åka nu på morgonen i af... och jag som längtade efter en sovmorgon

    annars trallar dagarna på som vanligt, lillpojken börjar bli riktigt stor nu, är redan 3½månad och om en månad är det dags för dop


    Liam 070423, Nova & Linn 080710, Elias 091026
  • snabbavinden

    Ja sjuka är dom så fort dom sätter sin fot på dagis. Är så tråkigt o jobbigt för en annan.  hoppas dom blir friska o krya snart.

    Oj är han redan 3 1/2 mån ja tänk va tiden går fort.
    I fredags så ville Amy sitta på pottan så jag tog av henne blöjsan så hon fick sitta där men inget kom. Sen så åt hon kvällvälling i knät på mig när jag kolla på tv, när vällingen var slut så gick hon ner på golvet tog av sig blöjan o satte sig på pottan i tv rummet o då kissa hon. Jag blev jätte glad o berömde henne så fick hon följa med in på toa o tvätta händerna o göra rent pottan. Sen nu hela helgen så tar hon av sig blöjan o vill vara utan. jag tror att hon har börjat känna när hon  är kissnödig.

    Jag kommer inte ihåg när dom brukar bli torra om dagarna någon som minns sen tidigare. Men jag tror att min älsta dotter var i samma ålder när hon började med potta men jag tycker ju att dom är så små än. Snacka om att tiden går fort. Dom fyller 2 i sommar =)

  • Anki85

    ja jösses vad tiden går fort, min äldste som började vi med pottan vid 18 mån och det gicj bra men sen började han strula och då fick han ha blöjan ett tag till men vid 2 år så var han blöjfri på dagen, han har dock blöja kvar natten och han fyller 3 nu i april.

    Linn har gått på pottan och kissat en gång så det är på gång här med
    de blir bara stora för fort
    men det är skönt när de klarar mer själva nu.

    hurmkt pratar era twins?
    mina tjejer förstår nästan allt man säger och kan peka ut saker/kroppsdelar osv men pratar inte så mkt än, de säger typ, hej, mamma, pappa, där, mu, bä...


    Liam 070423, Nova & Linn 080710, Elias 091026
  • snabbavinden

    Våra tjejer pratar nog rätt mkt när jag tänker efter. Fast visst finns det även ord som man ändå förstår vad dom säger el menar med.

    Våra säger även våra smeknamn ibland istället för mamam o pappa. äta, dom härmar vad katten,hunden o hästen säger. Astrid kan säga vad mormors klocka säger den säger hoho (hon har ett gökur) o när man frågar astrid om vad man säger till hunden så höjger hon upp ett pekfinger o säger sitt.
    Så finns det ju andra ord som pluppar upp titt som tätt men som jag inte kan säga så här på rak arm.

    Men tjejerna är nog dom som har var tidigast utvecklad med språket. Men så har dom ju oxå två äldre syskon som tjattrar på hela dagarna så dom måste ju snappa upp massor av ord.

  • snabbavinden

    Tänk att det redan är mars månad. Snart slipper vi alla dessa vinterkläder. Är så himla trött på att packa på dom kläder. Men det jag brukar tänka på nu när man har två är ju att när man väl bara har ett barn att klä så går det ju jätte fort, sånt tyckte man ju inte när man hade bara ett barn.  Kan ju säga att man ändrar uppfattning..

    Har alla börjat jobba nu igen efter föräldrarledigheten??
    Tänkte bara för att det är rätt dött på denna tråd =)

    Här busar tjejerna på som bara den, är så kul att se för varje dag vad dom har lärt sig..

  • mandelblomma

    nu är ju killarna födda i september, men den 2;a så jag hänger med här om jag får :)

  • 20082011

    Ja lite dött här i tråden har det minsann blivit
    Du e så välkommen hit mandelblomma jag hängde i septembertrådar hela graviditeten men sen så blev det ju augusti. Kvittar egentligen

    Jag pluggar på förfullt, tjejerna älskar sitt dagis men VARJE onsdag/torsdag sjuknar nån av dom in med feber, hosta, snor. Vi har inte varit friska en endaste helg på över en månad!

    Utöver sjuksköterskeplugget så går mycket av tiden åt till körlektioner och teoriplugg.
    Förra veckan förlovade vi oss också

    Det ska bli så skönt att slippa vintern.
    Vi funderar på ett nytt barnvagnsköp, Brio Twinsitty eller dagisvagnen Brio Duette. Nån som har erfarenhet av dessa?

  • mandelblomma
    20082011 skrev 2010-03-03 21:21:03 följande:
    Ja lite dött här i tråden har det minsann blivit Du e så välkommen hit mandelblomma jag hängde i septembertrådar hela graviditeten men sen så blev det ju augusti. Kvittar egentligen Jag pluggar på förfullt, tjejerna älskar sitt dagis men VARJE onsdag/torsdag sjuknar nån av dom in med feber, hosta, snor. Vi har inte varit friska en endaste helg på över en månad!Utöver sjuksköterskeplugget så går mycket av tiden åt till körlektioner och teoriplugg.Förra veckan förlovade vi oss också Det ska bli så skönt att slippa vintern.Vi funderar på ett nytt barnvagnsköp, Brio Twinsitty eller dagisvagnen Brio Duette. Nån som har erfarenhet av dessa?
    fler med mycket sjuka barn alltså :(
    Vi har inte ens börjat på dags ännu, men hela halva hösten och nu i vinter har vi varit sjuka hela tiden känns det som...nyss avslutat en 12 dagars lång magsjuka från helvetet...var frisk i 5 dagar då det var dax för hög feber med massa blåsor i munne...
    Innan det var det en sväng i februari med öroninflammation och ja så har vintern varit typ :(
    Vi jobbar båda två och går omlott med lite barnvaktshjälp fram tills i augusti då killarna ska börja dagis.

    Vagn vete tusan, är också inne å en till lite smidigare att få plats med i bilen - har en UJ nu som vi förisso älskar, men vill ha en paraplymodell tills i sommar.
Svar på tråden Tvillingar Aug-08 Del 9