• Linawb
    Äldre 6 Feb 09:06
    1246 visningar
    18 svar
    18
    1246

    vilken vecka är jag i?

    Ni erfarna som vet hur BM räknar, vilken vecka är jag i?
    Hade min sists mens 6/1, har 9 dagars lutealfas med en cykel på ca 27 dagar. Jag vet at jag hade äl 24/1, så det är 2 v sen imorgon. Men man räknar väl det inte som 2 v? Är jag i v 4 eller 5? Får olika svar från olika grav.kalendrar. Hur räknar NI?

  • Svar på tråden vilken vecka är jag i?
  • Linawb
    Äldre 6 Feb 09:25
    #1

    puffar...

  • Linawb
    Äldre 6 Feb 09:37
    #3
    litenböna skrev 2010-02-06 09:30:58 följande:
    Tack för ditt svar! Räknar man alltså från sista mensen alltid, oavsett hur lång lutealfas man har? I så fall måste jag ju vara i v 5? Jisses...
  • Linawb
    Äldre 6 Feb 15:22
    #6

    Ja jag känner av den! Mår lite illa, är jätte trött, men ffa känner jag i magen, det molar och drar. Ibland blir jag nästan lite orolig, men anar att det är växtvärk!

    Hur långt gången är du nu då?

  • Linawb
    Äldre 7 Feb 09:54
    #8

    Kul, då ligger vi väldigt nära! Grattis!!! Känner mig också orolig för att det inte ska gå bra, för man är ju som sagt såååå himla glad!! Jag har testat nu både igår och idag också, för att se så att sträcket blir starkare - och det blir det. Puh!

    Har inte ringt BM än, ska nog göra det imorgon eller så, VUL tror jag inte jag får gra om det inte tillstöter något. Kanske man kan tjaa till sig ett i v 12!  Ska du göra VUL? Var bor du?

  • Linawb
    Äldre 7 Feb 10:12
    #10

    Litenböna, nej jag har inte ens ring BM än. Ska nog göra det i början på veckan. Ska du göra VUL? Trodde man bara gjorde det om man misstänkte att något var fel, det finns väl vissa risker med VUL också eller?
    Klart man vill ha en liten bild på pyret men trodde man fick vänta till RUL v 18. Var bor du Litenböna?

    Har ni berättat för vänner och familj?  så fall, när gkorde ni det?

  • Linawb
    Äldre 8 Feb 08:33
    #12

    Litenböna: Nej jag vet hur det med alla dess rul, vul, bm, bf osv... Hoppas det går bra hos bm idag, längtar tills jag ska dit! Men det är ju några veckor dit.

    Jag bor i Eskilstuna, sörmland. Vi har faktiskt berättat för närmaste familjen, föräldrar och syskon, trots att det är så tidigt. Resonerar så att om det blir missfall så kan det va skönt att några vet om det!


    Känns helt fantastiskt... Man tror knappt det är sant!! Hade ni försökt länge?

  • Linawb
    Äldre 8 Feb 18:23
    #15
    litenböna skrev 2010-02-08 16:40:11 följande:
    Linawb: Haha ja, många konstiga förkortningar här:PIdag gick det jättebra hos bm, så snäll o trevlig så! Skönt att få sina undringar o frågor besvarade! O vi fick en tid för ul, 29 mars, lääängar!Ja, men hur ska man kunna klara att vänta med att berätta egentligen?! Man var ju skit ivrig att få berätta! Jag skulle gärna skrika ut till hela världen att jag är gravid. :D Hur var deras reaktioner?Min mamma börja storgråta, så glad blev hon. O det var ju en positiv reaktion! :)Ne, faktiskt inte.. Vi bestämde oss i oktober att jag skulle ta ut min spiral. Så i november tog jag ut den, tre v senare var jag gravid! :D Trodde inte det skulle gå så fort, för man har ju hört att det kan ta upp till ett halvår innan man kan bli gravid efter att ha haft spiral.. men bara rykten dock.Hur länge har ni försökt? :)
    Ååå vad kul med besök hos BM, och underbart att få tid för ul! Det blir ju verkligare då...
    Min pappa började också gråta... Mina svärföräldrar blev också glada, men de är lite mer "oroliga" av sig, jag pluggar och skulle ha blivit klar årsskiftet 10-11, men det blir ju uppskjutet nu... Såå värt det! Min mamma hade jag så gärna berättat för, men hon lever tyvärr inte. Man skulle verkligen behöva sin mamma när man själv ska bli mamma, trots att man är vuxen.

    Vilken "tur" ni hade då som blev gravida så snabbt!! Vi fick jobba lite för det, 5:e försöket!  Har haft en kort lutealfas sen jag slutade med p-piller i sept, så var riktigt orolig att det skulle gå. Men det gjorde det till slut!

    Har du haft värk i magen? Jag har som kraftig mensvärk av och till, antar att det är växtvärk. Kommer då och då, ibland när jag anstränger mig. Man blir ju lite orolig! Har inte blödit i alla fall så antar att pyret bor kvar än i alla fall!
  • Linawb
    Äldre 8 Feb 18:24
    #16
    Mamma till W skrev 2010-02-08 16:43:03 följande:
    jag använder mig av fls graviditetsuträknare eftersom jag har en cykel på 25 dagar istället för bm:s 28.. annars lägger du på två veckor från äl!
    Tack! Tror att jag börjar få grepp om det nu!
  • Linawb
    Äldre 9 Feb 08:50
    #18

    Litenböna: Med femte försöket menar jag på femte äl sedan vi började försöka, efter p-piller stopp. Så nej inga missfall!


    Skönt att någon mer känner värken i magen, min går också över snabbt, efter några minuter bara. Är också trött och seg som bara den, har inte så mycket ork till något annat än bara vila!
    Vet att små blödningar inte behöver innebära missfall, men fy vad orolig man skulle bli! Varje dag som går känns som en seger!


    Å vad härligt med lite semester, hoppas du får det riktigt mysigt!!

Svar på tråden vilken vecka är jag i?