• Fröken Freda
    Äldre 6 Feb 14:35
    2692 visningar
    7 svar
    7
    2692

    Wordpressare som inte kan kommentera hos Blogger?

    Jag har vid flera tillfällen stött på detta problemet hos blogger. Jag som har en wordpress.org blogg på egen domän och hotell kan inte kommentera hos blogger. Jag måste där välja en profil och det finns bland annat wordpress som val men då som wordpress.com, det finns google, aim, open någonting och inget alternativ för oss som har annat och så länge man inte lägger till en profil så kan man inte kommentera,  inte jag i alla fall. Försökt med allt nu.

    Finns det fler som har problemet eller är det specifikt för mig/vissa bloggar eller vadd et än månne vara? Jag har bara haft blogg.se och egen mysql/php-databas och blogg så jag vet inte alls hur blogger funkar.

    Någon som har svar?


  • Svar på tråden Wordpressare som inte kan kommentera hos Blogger?
  • Äldre 6 Feb 15:59
    #1

    Just blogger har detta, jag väljer alltid namn/webbadress & fyller i OM dom nu har "släppt" det. Endel av bloggeranvändarna har ju bara att vissa får kommentera

  • Fröken Freda
    Äldre 6 Feb 21:23
    #2
    fiamiaria skrev 2010-02-06 15:59:49 följande:
    Just blogger har detta, jag väljer alltid namn/webbadress & fyller i OM dom nu har "släppt" det. Endel av bloggeranvändarna har ju bara att vissa får kommentera
    Okej men då har de jag varit inne hos blockat vissa då. Synd för det finns ju sjukt många olika. :(
    Och nu när du säger det så stämmer det att jag sett det någonstans.
  • Äldre 7 Feb 17:18
    #3

    Min gamla blogg ligger inne hos blogspot, när man går in på denna så kommer man automatiskt till min wordpress. Så de gånger jag inte kan fylla i 'namn och URL' på blogger så använder jag mitt googla-account (som är blogspot). Men det är som du säger, väldigt irriterande när folk väljer bort att kunna fylla i bara namn o adress.


  • Stargi­rl
    Äldre 7 Feb 17:47
    #4

    Jag har en Wordpress blogg och kan kommentera överallt.


    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Äldre 7 Feb 19:43
    #5
    Stargirl skrev 2010-02-07 17:47:23 följande:
    Jag har en Wordpress blogg och kan kommentera överallt.
    Jag har inga exempel på bloggar just nu, men om du tittar på 'kommentar' sidan på blogspot tex. så står det: Googe, livejournal, wordpress, aim, open id,  namn/url och anonym. Man kan välja att ta bort anonym och namn/url så att man måste ha ett konto hos någon hos dom andra 'hostarna'. Om man har en betal version av wordpress så kan man ej fylla i sin profil-info. Dock är det väldigt ovanligt att folk tar bort namn/url (har sett 2 bloggar) så därför har du nog bara haft tur och inte surfat in på någon sådan än
  • Fröken Freda
    Äldre 8 Feb 21:20
    #6
    LAMadde skrev 2010-02-07 19:43:36 följande:
    Jag har inga exempel på bloggar just nu, men om du tittar på 'kommentar' sidan på blogspot tex. så står det: Googe, livejournal, wordpress, aim, open id,  namn/url och anonym. Man kan välja att ta bort anonym och namn/url så att man måste ha ett konto hos någon hos dom andra 'hostarna'. Om man har en betal version av wordpress så kan man ej fylla i sin profil-info. Dock är det väldigt ovanligt att folk tar bort namn/url (har sett 2 bloggar) så därför har du nog bara haft tur och inte surfat in på någon sådan än
    Betal version av wordpress? Wordpress.org  är gratis för alla, dock får man stå för serverplats själv genom att hyra på ett webbhotell.

    Men hur som helst så är det ju faktiskt rätt dumt av bloggspot/blogger att ha att enbart vissa har rätt att kommentera. Inte alla har ju ett google-konto. Lite dumt tycker jag. Inte ens avancerade wordpressbloggar har en funktion som kan välja bort vissa läsare. Kanske något okänt plugin möjligtvis.

    Har stött på flertalet bloggard är jag inte kan kommentera. :/
Svar på tråden Wordpressare som inte kan kommentera hos Blogger?