Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

Nu har jag åter igen fått svar från säljaren Torkel Svensson som sålt mig en summer of 2007 tunic. Från att hon hävdar att den varit "ny och tyvärr i fel strl" är den numera "köpt på blocket men passade inte". Mina påståenden om kopia är tydligen inte passade utan gör säljaren väldigt kränkt och illa tillmods.

Odd Mollys huvudkontor har bekräftat att detta är en kopia och jag har inrapporterat säljarens uppgifter. Säljaren i sin tur verkar inte veta hur hon ska agera- ena stunden hotar hon att anmäla mig , i samma stund meddelar hon att hon skickat porto för retur och i tredje stund beklagar hon sig över att hon är arbetslös och det är respektlöst att sparka på liggande.

Så, det är tydligen respektfullt att importera och systematiskt försälja piratkopior?

• Pokergirl
    Innerjoin skrev 2010-03-09 20:52:07 följande:
    Men WTF, här är ju samma annons igen...Den andra som det länkades till var ju slut och så nu en likadan med samma text OCH samma köpare som vann förra auktionen har högsta bud nu... Mysko! www.tradera.com/Odd-Molly-Tunika-Klanning-auk...
    Det som är mest mystiskt är att köparen, som även denna gång budar, redan hunnit ge positivt omdöme på den klänning hon budade in tidigare idag.
    Tror det är ngn som fiskar positiva omdömen för att kunna blåsa stort.

Apropå att bli blåst,

Duntoffla: Hur gick det för dig?
    För mig går det sisådär... Min grandmas har ff inte dykt upp. Har varit förbi postens utlämningsställe gånger flera, inget paket. Avsändaren säger att hon skickat men jag börjar känna en viss skepsis.
    Hon skulle reklamera men vad hjälper det, paketet skickades med posten så det var ju inte försäkrat. Frågan är dock, jag bad att få det skickat med schenker alt annat spårbart alternativ, och erbjöd mig självklart att betala extra för detta. Trots min önskan skickade hon det som brev. Borde jag inte då ha rätt att få lite tillbaka?
    Så himla trist, jag som jagat en lila grandmas i ett års tid...
  • Pokergirl
    Mabimao skrev 2010-03-09 21:17:10 följande:
    Anmäl tii T med länkarna tycker jag. Men vad var det för säljare som skickade med posten mot din vilja? Vilken stil!
    Jag anmälde förra annonsen med hänvisning till att det inte var ngn OM, inget hände så jag antar att det är tämligen meningslöst att anmäla en annons.

Jo, det känns verkligen trist, hela historien. Så typiskt när man verkligen suktat efter ett plagg, önskar verkligen att det varit något annat jag budat hem. Så himla typiskt! Och att säljaren dessutom skickar det med post ospårbart gör mig smått förbannad. Den var ju inte billig, och just därför ville jag ju ha spårbart.
  • Pokergirl

Mabimao: Och samma köpare dessutom. Jag får nog ta och uppdatera "svarta listan" snart. Men det känns som att det just nu sväller över med oseriösa säljare.

En tanke som slagit mig är att OM kanske inför hösten tänker bli så exklusiva att dom beräknar att vi "svenssons" som gillar OM sviker märket och det därmed blir mindre attraktivt att göra kopior på. Färre kunder men högre priser.
    För min del är smärtgränsen nådd med råge. Har precis fått hem kläder från bla Chill Norway och inser att kvaliteten hos OM inte är något speciellt att sukta efter. Finns många andra märken som faktiskt håller betydligt högre kvalitet till lägre pris.

Duntoffla: Så himla trist! Framförallt då du blivit lovad pengar tillbaka. Hon har nog aldrig skickat något plagg.
    Om jag förstått det rätt så får man inget tillbaka om man inte valt tilläggstjänst hos posten, ex rek.

Brawny: Grattis, vad har du fyndat för ngt?

• Pokergirl
    Frusna flickan skrev 2010-03-09 22:46:08 följande:
    Jag tycker att hon får stå för förlusten om hon skickat på annat sätt än enligt ÖK. Fy så trist!!
    Jag hoppas hon gör det. Jag är bara så besviken då jag verkligen jagat den, och betalade långt över vad jag tänkt bara för att den skulle bli min. Så surt!
  • Pokergirl
    storblomman skrev 2010-03-10 08:46:39 följande:
    Hur är det med lovely kniten. Är den i bomull likvärdig i storlek som den andra eller är den rymligare? Provade en i bomull i går i stl 2 och den satt bra förrutom att knytbandet liksom hamnar precis på bröstet?! Kanske är fel modell för mig (förstora bröst) eller hur sitter den på er?
    Jag har köpt i min vanliga storlek, det är ju lite beroende på hur man vill att den ska sitta. Vissa vill ha en tight men jag vill att den ska kännas bekväm. Mitt band sitter också över bröstet.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV