• Anonym (Kaffedraken)

    Vaxning av underliv

    Ni tjejer som vaxar ert underliv..Hur mycket vaxar ni bort? Gör ni mönster och sånt man läst om? Isåfall vad? Hur ofta behöver ni vaxa? Och..är det inte pinsamt att vaxa allt inför hon som vaxar er? Vill vaxa ..så trött på rakning och kliandet..men är osäker på hur mycket...

    Har lagt det under sex och sånt för att jag endast gör det för att det är sexigt.

  • Svar på tråden Vaxning av underliv
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kille) skrev 2010-02-19 17:58:47 följande:
    Ok så det känns mindre och mindre :D Fel teknik?? På med skiten och dra eller finns det någon annan teknik?Jag drog den första själv men resten fick jag hjälp med som tur va =)
    Ja, efter några gånger brukar det kännas knappt alls.

    Ang tekniken så ja... det finns ju nog mer eller mindre rätt sätt att göra det på.
    Svårt att beskriva så här.
    Det brukar ju finnas en beskrivning i förpackningen. Den skall man nog granska noggrant hur man skall rycka bort striparna.
    Man ska liksom inte dra utåt från huden utan längs med huden. Vinkeln skall vara ganska liten typ 10° kanske? inte rakt ut  (90°).
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har testat att göra en brasiliansk vaxning på Clinic Divine i Stockholm och de var jätteduktiga. Man känner sig väl omhändertagen. Har provat att göra det själv och det gjorde skitont. Helt klart värt att göra det på salong. Det kostade 400:-

  • Anonym (Kaffedraken)

    någon som vet något ställe i göteborg som vaxar killar?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag kör med veet´s varmvax, funkar super! Finns att köpa på tex Kicks, ibland även på vanliga mataffärer.
    Jag tycker inte att det gör så farligt ont, värst att vaxa på kroppen är ju klart armhålan...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu har jag beställt en tid för vaxning, dom sa att det gör ont {#lang_emotions_surprised}

  • Anonym (Kaffedraken)

    tror det gör ont första gången men senare blir man van och det gäller då för tjejen hahha men vet inte ang killen :P

  • Anonym (Kaffedraken)

    jag vaxade musen för några veckor sen med veets varmvax (köpte på ica maxi) och från början hade jag bara tänkt att ta bikinilinjen, men sedan gjorde det inte lika ont som jag trodde längre ner vid blygdläpparna så jag körde hela paketet och lämnade lite ovanför :)

    jag satt på en pall och hade ena benet på toastolen, på så vis kunde jag sträcka ut huden så mycket som det gick (genom att skjuta fram underlivet utan att lyfta häcken så att säga) och samtidigt sträcka ut huden med ena handen medan jag ryckte med den andra :)
    sträckt hud är A och O för att minimera smärtan!
    sen tog jag ganska små områden, kanske som två fingrar brett och långt. varje gång jag kletade på nytt vax kunde jag använda samma (det jag hade dragit bort alltså) ett par gånger, faktiskt så gjorde det mindre ont för varje gång jag ryckte på samma ställe för att få bort allt :)

    min sambo har tidigare hjälpt mig, men jag tyckte det var värre då! bättre att göra själv ju :)
    hade velat vaxa runt skithålet med, men där såg jag ju inget så jag lämnade det haha.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja, som jag skrivit i flera andra trådar så har jag tagit bort håret med laserbehandling istället. Jag har testat i princip alla metoder som finns; vax, epilator, rakning, weet men allt detta har gett mig kli och inflammerade hårsäckar som i vissa fall blivit som bölder. Så jag har under våren gått på laserbehandling istället. Lämnar en liten landningsbana på mitten, men resten är borta, inklusive blygdläppar. Gör inte ont, inga prickar, inget kli, inget stubb. Helt klart värt varenda krona!

  • Anonym (Kaffedraken)
    jennyu skrev 2010-05-26 10:50:34 följande:
    Ja, som jag skrivit i flera andra trådar så har jag tagit bort håret med laserbehandling istället. Jag har testat i princip alla metoder som finns; vax, epilator, rakning, weet men allt detta har gett mig kli och inflammerade hårsäckar som i vissa fall blivit som bölder. Så jag har under våren gått på laserbehandling istället. Lämnar en liten landningsbana på mitten, men resten är borta, inklusive blygdläppar. Gör inte ont, inga prickar, inget kli, inget stubb. Helt klart värt varenda krona!
    Vill oxå! Har du tips på nåt bra ställe var man kan laserbehandla?
  • Anonym (Kaffedraken)
    dec06 skrev 2010-05-26 11:59:01 följande:
    Vill oxå! Har du tips på nåt bra ställe var man kan laserbehandla?
    Jag går på en salong som heter Hairfree, finns på flera platser i landet. Om du inte hittar någon där du bor (kolla deras hemsida för salonger), så googla på IPL-laser så hittar du säkert någon i närheten. 830 kronor per gång betalar jag och man behöver göra 4 - 6 behandlingar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    jennyu skrev 2010-05-26 10:50:34 följande:
    Lämnar en liten landningsbana på mitten, men resten är borta, inklusive blygdläppar.
    Ja, alltså, blygdläpparna är inte borta, men håret som brukade växa där!! {#lang_emotions_laughing}
  • Anonym (Kaffedraken)

    Köp hårdvax, det gör minst ont och tar bort mest. Jag köper förpackningen som heter brazilian wax tror jag, grön med en tjej med lila triangelbikini på sig.

    Helt barslät, håller i typ 6 veckor sen kommer lite fjun.


    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har länge velat pröva det här och den här tråden har ju gett massor med bra information! Någon som vet en bra salong i Västerås som utför brasiliansk vaxning?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Så där, nu var man nywaxad.... vissa delar gjorde skitont, fast det mesta var inte någon bigdeal. får se i mogon när det röda har försvunnit hur det blev...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Första gg jag vaxa underlivet.. för typ 10 år sen.. Hade jag inge koll.. drog tygremsorna från helt fel håll, hade blåmärken över hela vulvan :D Ha ha.. Vet sen dess att håret växer från lite olika håll... Att man ska ta det peu on peu, lite i taget alltså.. Inte fläska på hela området på samma gång.. Ett litet tips i all välmening.. Jag är nu helt renrakad, slät...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag går själv på laserbehandlingar för bikinilinje och armhålorna, så man slipper håret där. Har varit på 2 behandlingar av ca 4-6 totalt som krävs. Det gör ont. Men helt klart värt det.

  • Anonym (Kaffedraken)

    nu några dagar känns det riktigt bra Skrattande  speciellt på de ställena som man inte kommer åt själv...så om man står ut med smärtan så kan det rekomenderas starkt..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Funderar på att vaxa pung och pubishår. Tänkte köpa veetremsor på Ica men har aldrig vaxat förut så söker tips på vad man ska köpa och vad man ska tänka på. Är det bra att ansa först så håret är kort vid vaxning. Söker alla tips från er kunniga.

  • Anonym (Kaffedraken)

    (Man) Jag vaxar mig sedan några år. Går på salong var sjätte vecka.


    Förlåt alla känsliga, men det gör ont. Särskilt när vaxinnan säger: snart drar jag... vänta lite... det kommer att kännas... nu! RITSCH! Sedan säger hon att jag skulle slappnat av. Så hitta nån som avleder med samtal om ditt och datt. Det är mitt råd.


    Att göra det själv skulle jag inte drömma om.

Svar på tråden Vaxning av underliv