• mli02

    studerande

    jag är en studerande tjej som har ca  3år kvar, men vill ha barn, min sambo är arbetslös och får ut ca 10000 och jag ligger på ca: 7800....
    någon som vet om det funkar ekomomiskt och även med skolan eftersom jag vill inte ta ledigt ett år.... så de är kluvigt.. sen omgivningen tycker vi ska vänta, för att vi inte har råd m.m.

  • Svar på tråden studerande
  • JennieL

    Hej! Både jag och min man studerar och vi har ett barn tillsammans. Vi klarar oss bra ekonomiskt, det gäller att kunna hanskas med pengar bara {#lang_emotions_wink}. Gå in på försäkringskassans hemsida där ni kan räkna ut hur mycket ni kan få för att bara hemma med barnet. Problemet uppkommer om man har låg SGI nivå, pengarna kanske inte räcker till då. Ni kan söka bostadsbidrag som kan hjälpa er på vägen. . Två av mina studiekamrater har fortsatt sina studier och låtit pappan vara hemma den första tiden vilket har fungerat jättebra. Du har rätt att ta studieuppehåll, tror det gäller efter du gått en termin. Längden på studieuppehåll kan variera, prata med din studievägledare om det.

    Lycka till.

  • mli02

    okej... tack så mycket.. om jag blir med barn hade jag försökt så långt de går att fortsätta plugga...

Svar på tråden studerande