Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Lycka till Snigelkatten, Monchichi och NN!

Liss, njut av allt nu när du har fått se att allt är ok. Jag förstår hur svårt det är, oron är svår att skaka av sig när man har det bakgrund som vi har.

• mojutten

Jag håller med NinniNinna, jag tycker inte heller att du ska gå och tänka på att du stresser upp dig och att detta ska påverka din chanser att bli gravid. Som jag har förstått det så krävs det en betydande, långvarig stress för att sätta kroppen så pass mycket ur spel. Sen så tjänar ingen av oss något på att lägga mer skuld och elände på oss själva, vi kämpar på bra med de förutsättningar vi har och har nog med bekymmer ändå.

• mojutten

Icka, lycka till imorgon. Klart att näsapan kommer att vara perfekt.

Tråkigt med din syster Helena, det är verkligen ett svar på sina prover som man inte vill ha.

Jag har börjat gruva mig lite inför provsvaren, jag går också som tidigare skribenter och hoppas på att de ska hitta ngt litet och lätt åtgärdat. Har sagt det förr, det känns konstigt att önska att något ska vara galet...

• mojutten

Det känns trösterikt att se att du och andra lyckas tillslut, det inger hopp och får mig att tro på att det ska gå bra så småningom. Jag börjar bara ha så dåligt med tålamod..

• mojutten

Ninni, en paus är aldrig fel när man känner sig stressad och deprimerad. Man ska lyssna på signalerna och ta hand om sig själv, det är viktigast av allt. Sen så tycker jag att man ska ta all hjälp man kan få, även om jag inte alltid tror att medicinering är det första man ska ge sig på. Att försöka hitta andra glädjeämnen och hitta tillbaka till saker som gjorde en glad innan allt det här tråkiga är viktigt tror jag för att all ens lycka inte ska hänga på att detta ska gå vägen.

Mayan, lite rosa behöver inte betyda någonting men som alla andra i vår sits så förstår jag oron. Jag hoppas att det bara är en ofarlig liten sak och att du får komma in och se ett litet pickande hjärta.

• mojutten

Skönt Mayan!

Angående ÄL-test så vet jag inte men jag misstänker att det precis som graviditetstesten kan variera med hur länge man har hållt sig och sen så ska man helst inte testa tidigt på morgonen. Jag har haft tur och alltid sett en succesiv stegring och det har räckt med ett test om dagen. Tyvärr kan jag inte hjälpa mkt har alltid bara tagit test ngn dag före jag förväntar mig ÄL, så jag vet inte hur det ser ut resten av månaden.

Jag hade Äl stegring i går och det är en vecka kvar innan jag ska på första läkarbesöket för utredningen, börjar bli lite skraj. Dessutom kommer min man att vara bortrest och kan inte komma med mig.

• mojutten

Nej så tråkigt Icka, men det behöver inte vara så illa. jag tänker på dig och skickar positiva tankar.

• mojutten

Grattis Sanne! Förstår att du blir skärrad men du ska se att allt är väl.

Grattis till akrobaten Liss!

Var på mitt första utredningsmöte. Frisk och kry verkar jag vara och det är väl bra. Fick ta prov för en full koaguleringsutredning men det finns inga indukationer på att det skulle vara ngt problem.

Sen så får vi även ta kromosomanalys om vi vill men vi har valt att avvakta då det ändå inte finns ngt att göra i det läget.

• mojutten

Sanne jag förstår dig även om jag inte har riktigt samma känsla. Jag har inte riktigt haft tanken på att utredningen kommer att ge mig svar. Jag kan väl så klart säga att jag hoppades på att det skulle visa sig vara ett litet enkelt fel som lätt var åtgärdat och sen skulle allt fungera men på någotvis trodde jag aldrig att det skulle bli så. Jag försöker vara positiv och tänka att i sinom tid så... men det är svårt och det är påfrestande. Framförallt tycker jag att det är jobbigt att mina känslor svänger så mycket, i ena sekunden tänker jag att det aldrig kommer att lösa sig och i nästa att det självfallet kommer att bli bra.

Jag hoppas att allt kommer att se fint ut på fredag och varför skulle det inte det. JAg håller tummarna

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3