Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Får jag på skallen om jag berättar att insemination för oss kostar max 600:- eller t.o.m går på högkostnadskortet? Tillkommer väl ett VUL,men ändå.

• Pimpinellan

Ninni: gå till privatläkare i annan stad. Utan min läkare hade inget hänt ö.h.t för vanliga vården skiter i kvinnor som fyllt 40. Alla läkarbesök där går under högkostnadskortet och ett besök kostar 300:-. Bara VUL inför IVF som är dyrare. Så enda gången hittills vi gjort insemination gick det på 300:-,jag hade ju kortet. Våra IVF.er har däremot kostat runt 70000:- och allt inkl. mediciner och hälsokost genom åren minst 100000:- Det är ju dock värt det tio gånger om när man väl får barn! Glad

• Pimpinellan

Ninni: vår läkare är guld värd och jag hoppas du-och andra här som inte hittat nån riktigt bra än-hittar en också! Vi har tre bekanta som adopterat och för två av paren gick det rätt fort. Tror de ena tagit ett "skadat" barn från Kina för det brukar inte ta bara några år. Oavsett väg till barn är det värt alla pengar,men visst önskar man att man bara kunnat pippa och få ett gratis barn...

Vi hade ju tänkt insem. nästa månad,men frågan är om spermierna tatt för stor skada av makens skyhöga feber. Det sätter ju sina spår på grabbsen.

Kram från kallt,men vårlikt småland!

• Pimpinellan

Hos oss går insem. till så att man lämnar spermaprov på sjukhuset som tvättar och sorterar dem,sen får man en värmepåse med dem i och får åka till kliniken. Insättning ska sen ske inom en timme helst. Det spelar mycket mindre roll hur många de är vid insem. än vid hemmaförsök så i.o.f.s tror jag de räcker. Ska mejla läkaren.

• Pimpinellan

Det blir tydligen insem. ändå. Ångest i kubik över alltihopa! Så länge sen jag tog sprutor och dessa kan jag inte ens. Menopur kan jag ta i sömn däremot. Börjar imorron. Hoppas på tre äggblåsor,men chansen finns ju liksom inte vid min ålder...
    LIte ego just nu,men skickar en kram till alla som behöver!

• Pimpinellan

Ninni: det är Gonal-F jag ska ta-har provat alla de andra innan och flest gånger Menopur. Får kolla instruktionsfilmen flera gånger,jag har så svårt för alla steg. 2 blåsor är målet med min dos,men jag har varit svårstimulerad senaste gångerna så jag undrar var det slutar... Förra inseminationen -istället för IVF-var det två blåsor och jättetidig mens,det är mitt problem efter stimulering.
    Känner igen det där med sexlusten efter så många försök samtidigt som man vet att utan sex=ingen chans. Leta symtom tycker jag dock du ska sluta med! Flört Leder sällan till nåt gott,bara vansinne enligt erfarenhet! Man kan tyda vad som helst till vad som helst. Även klimakterium som sagt...

Ingen annan glömd heller. Kram!

• Pimpinellan

mojutten: ett sista-minuten-försök med nåt innan vi lägger ner och gör ED istället. Normalt sett gör man inte insem. på så gamla som mig,men han chansar.
    Höns? Va trevligt! Glad Har vi funderat på,men då måste vi bygga om stallet. Och luska ut ifall de går ihop med fåren. Men jag kan nästan se dem framför mig samsas om samma hage,de ena bräkandes,de andra kacklandes och alla springandes som yra hönor när nåt extra händer!

• Pimpinellan

Förlåt om detta är min egovecka... Så hysteriskt nervös så jag t.o.m drömde mardrömmar om min läkare inatt! Det är sista försöket i Sverige,jag vet det och det känns så ödesmättat. Sen blir det ED.

Hur som haver... Sprutar för fullt och det blir insem. nästa torsdag. När allt detta är över så lovar jag att vara mer stöttande!

MC. Välkommen hit där ingen vill vara med. Beklagar dina missfall!

• Pimpinellan
    MCT79 skrev 2011-04-11 14:28:02 följande:
    Tack Pimpinellan...nej det är ju lite "klubben" som ingen vill vara med i..  men nu är livet såhär och då är det rätt skönt att ha andra att ventilera med.

Självklart får du vara "ego" jag fick underbart stöd under mitt MA och börjar känna mig starkare nu... Vad står ED för? Egg donation? Du har kämpat länge förstår jag?
    Det är nästan livsnödvändligt att ha nån att ventilera med,som fattar vad man pratar om!
    ED= embryoadoption-donation. Inne på nästan fem år. Ger aldrig upp!
  • Pimpinellan

Ett roligt besked mitt i alla ångest: TSH var 0,89 vilket ju är jättebra. Har stadigt legat under 2 och neråt länge nu,har tydligen rätt dos Levaxin. Apropå vikt så har alla mina  hormonbehandlingar och korta/halvlånga graviditeter satt sina spår. Inte så många kilon,men stora bröst (dags för ny BH,bara att inse...) och liksom "fetare" överallt. Ett par byxor jag köpte när jag var gravid passar inte ens längre! Nästan inget passar längre,jag fattar inte hur 4-5 kilon kan göra så mycket! Jag hade kunnat ta väldigt många extra kilon om det givit ett barn,men det här har ju inte gett nåt...

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3