Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

mojutten skrev 2011-09-25 19:24:49 följande:
    Saft och Bulle, det är jävligt tröttsamt!
    Blä igen... Det enda positiva med att mensen kom var ju att jag skulle kunna göra den där hydrosonografin som jag fått remiss till (måste göras dag 8-10 i cykeln-man får inte blöda, inte ha ÄL eller vara gravid). Guess what? Läkaren som ska göra testet har semester! "Du får återkomma nästa cykel..." ha, ha... Jag hoppas ju för det första att jag inte får någon mens nästa cykel och OM den kommer är jag bortrest precis dag 8-10 i  nästa cykel. Bra va? Not!
  • Saftmedbulle
    NinniNinna skrev 2011-09-27 07:30:33 följande:
    Mojutten: ja, det är jobbigt med gravida på jobbet. Man tvingas liksom se det varje dag och det är ju inget man önskar... Hur är det annars? Hur ofta går du på KBT? Känns det fortfarande bra?

SaftochBulle: skit också! Och att läkaren dessutom är borta nästa månad var ju himla tråkigt. Styrkekram!

Cali: vad kul att se dig! Hur är det med dig? Har tänkt på dig!
    Det vi inte visste om var att min kroniska sjukdom som ökar risken för blodproppar och därmed borde jag ju ha fått blodförtunnande för länge sen, men det har ingen läkare talat om för mig utan de har tvärtom pratat om riskerna med blodförtunnande när man har min diagnos. De har alltså haft helt fel, trots att jag pratat med otaliga läkare om detta. Det känns inte så kul.... Men nu har vi ju tur nog fått positiva nyheter om adoption, så vi har annat att glädjas åt Glad

Pimpinella: Vad bra att ni skickat in en inresseanmälan! Håll oss uppdaterade om hur det går!

Om programmet "Barn till varje pris", så tyckte jag att det var väldigt bra. För mig var det inte ett dugg konstigt att homosexuella och singlar kan ha exakt samma barnlängtan som oss som lever i hetrosexuella par. Naturligtvis kan de inte vara ofriviligt barnlösa i biologiska mening, men längtan är säkert precis likadan.
    Nä, det är jag som är bortrest nästa månad, men ändå... Tack för styrkekramen! Skickar en i retur!

Cali: Ja, ibland undrar man om Sverige är ett u-land... (jag är bara LITE bitter)
  • Saftmedbulle
    NinniNinna skrev 2011-10-08 08:55:26 följande:
    Pimpinella: härlig inställning Glad

Till alla...
    Jag har funderat och tror att det är dags för mig att ta en paus från FL ett tag. Vi är inte många kämpare kvar i tråden nu, men ni ska veta att ni har mina tankar och tummar. Jag tror och hoppas att det kommer att gå bra! Tack för den här tiden och för allt stöd, som har varit oumbärligt under de här jobbiga åren Hjärta Vet inte hur lång pausen blir, så kanske syns vi snart igen... och tills dess så håller jag tummar och tår för många glada nyheter i tråden! Stor kram
    Kram tillbax!
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2011-10-13 11:01:19 följande:
    Min man blev väldigt upprörd och ringde upp och skällde lite. Han fick uppenbarligen prata med en väldigt vänlig och medgörlig sjuksköterska som nu ser till att blodproverna blir analyserade direkt.
    Pimpinellan, jag måste uppenbarligen ta ett dag 3 prov och jag är nu helt lägligt på dag 10 ...
    Tyvärr har mitt förra just blivit för gammalt.
    Så nu får vi det första mötet i november, men pga jul och nyår så kommer vi nog trots allt att få vänta till januari innan vi kommer igång, men det är iallafall inte deras fel att min cykel precis krockar med högtiderna.
    Känns trots allt strul skönt att ha kommit fram i kön och att något händer. Nu är det bara att hålla tummarna tills de blir blå att det ger utdelning.

Kram till era alla
    Jobbigt när det strular - otur med cyklernas läge (men är det jul så är det...). Styrkekram!
  • Saftmedbulle

mojutten: Inväntar BIM, som är nästa helg... en halv evighet tills dess, känns det som. Skönt att du är på banan igen!

• Saftmedbulle
    Pimpinellan skrev 2011-10-28 23:56:13 följande:
    Jaha...? Alla gravida,gett upp eller gått vidare på andra sätt? Här kom mensen på exakt dag igen så r.r funkar väldigt bra för att räkna ut BIM. Kom på att vi får ett extraförsök i nov. p.g.a tidig äl. Inte dumt!
    Varken gravid eller gett upp. Har varit bortrest i en vecka... Vi satsar på november!
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2011-11-08 09:30:45 följande:
    Lycka till med ÄL SoB och hoppas att det ger utdelning!

Tack Pimpinellan, jag kan verkligen behöva lite pepp. Jag känner mig faktiskt livrädd för ivfen, jag är så rädd att det ska visa sig att jag har mer problem och att det inte hjälper oss.

Jag har tagit FSH förut men det var över ett år sedan så jag var tvungen att ta nytt. Tyvärr har jag ingen aning vad det låg på förut, men det var iallafall inget de anmärkte på då. Jag är jätterädd att de ska upptäcka att jag har skruttiga ägg och att det är därför som det skiter sig hela tiden. Tror att detta kanske blir något att ta upp hos min terapeut i veckan. Jag känner att jag oroar mig mer än jag kanske borde. Du har ju rätt i att jag åtminstone har varit gravid förut. Det känns bara som om jag passerat bäst före datumet och att det är därför jag inte blivit gravid på över 1.5 år.

Jag håller tummarna för den lilla eskimon! Kanske är det en liten seg krabat som kan knipa sig fast.
    Försök att inte ta ut sorgerna i förskott, om du kan... Pepp!
  • Saftmedbulle
    Pimpinellan skrev 2011-11-22 14:50:39 följande:
    Och själv sitter jag här helt skräckslagen,jag blev nämligen gravid detta försök,men om jag fortfarande är det och i så fall hur länge det får fortgå återstår att se. Har inte testat,men jag är aldrig sen och har lite symtom så gravid är jag/var jag. Stenkoll på äl! Chockad trots att jag rent teoretiskt vet att oskyddat sex kan leda till graviditet,men vid min ålder och med min historik trodde jag faktiskt inte det skulle ske igen. Vågar knappt gå på toa,igår var jag 100% säker på att mensen kommit,men inte en droppe. Ska avvakta till imorron om jag inte blöder idag och ringa läkaren. Men jag tror inte jag hinner så långt,hann jag inte sist ju...
    Inga grattis tack,men en liten tumme!
    Du har absolut min lilla tumme!
  • Saftmedbulle
    Pimpinellan skrev 2011-11-22 14:55:04 följande:
    Tack! Det är så knäppt,andra skulle ju jublat,men inte efter 6 m.f och vid min ålder och alla år vi försökt. Jag önskar jag mådde illa,såna graviditeter är väl i regel säkrare? Har aldrig mått illa.
    Inte alls knäppt. Helt naturligt i vår sits. Tyvärr. Roligt att höra att du plussat i alla fall - det SKA gå vägen!
    Tror inte att illamåendet är någon garanti, vad jag vet. Har mått skitilla alla mina graviditeter och inte hjälpte det...
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3