• MCT79

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jag tror mer på att leva så normalt som möjligt... den gång det fungerat bäst för mig var när jag inte ens trodde jag hade äl och därför levde preciiiis som vanligt..

Själv blöder jag... igen. Vafan...

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79
    mojutten skrev 2011-05-04 08:48:48 följande:
    Jag igen, nu har vi fått tid för parutredning. Nästa onsdag är första mötet med gynekolog och androlog, spännande. Det lönar sig att ringa och ligga på, jag undrar hur länge det dröjt om vi bara väntat på besked.
    Ohh vad skönt!! Man lär fan ligga på och ringa och vara skitjobbig.... lite som med fågelungar... den som skriker högst får mest, men sjukt att det ska vara så!
    NinniNinna skrev 2011-05-04 10:09:24 följande:
    MCT: hur är det i dag? Blöder du fortfarande? Ska du kontakta läkaren ang. det? Skit att det inte kan få vara över för er nu!
    Jag störtblödde ju på jobbet, sen när jag kom hem hade det inte kommit något alls mer, liiiite lite i natt och nu ingenting. Blir fan knäpp.
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79

Oj gick lite fort.. träffade läkare i måndags som sa att allt såg okej ut och att hon trodde blödningen fredag-lördag var min mens... (?)

Orkar inte tänka mer nu känner jag. Nu får kroppen bete sig som den vill ett tag...

• MCT79

mojutten ohh vad härligt det låter med pastafredag! Jag kanske apar efter er idag!

Här har det varit en oerhört turbulent vecka.. både på jobbet och privat. Min sambo gjorde något mindre smart som ställde tll det för mig på jobbet så det har varit mycket bråk och tårar och så.
    Men det har hänt bra saker med... vi har tex bokat en resa till New York! Woho! Ser fram emot det massor!! I slutet av juni åker vi! Vi har varit en gång tidigare men då var vi flera och det blir så styltigt när en del tycker att alla måste göra allting tillsammans hela tiden. Den här gången är det bara vi två! <3

Blöder än.. eller... blöder är det synd att kalla det... kom ju en stor blödning i tisdags sen ingenting igen, sen kommer det typ brunt kladd bara. Blööööh! Men just nu orkar jag faktiskt inte bry mig... känns som jag mentalt behöver en paus...

NN jag känner igen det där med att önska att man kunde förlita sig till en högre makt och att allt sker av en anledning.. men jag kan bara inte.. Jag brukar påminna mig själv om att "det som inte dödar gör oss starkare" Kanske är det så? Vi alla kanske blir lite bättre föräldrar/människor en dag för vi vet bättre än att ta saker för givet..

• MCT79
    laris skrev 2011-05-11 18:33:21 följande:
    Hej tjejer. Jag är 31 år och fick missfall i fredags. Vi har förökt och få till det i 1,5 år och det var första gången vi lyckades få till ett plus. Men det gick ju som det gick. Mf i v6. Får man hänga med er?
    Klart du får hänga här! Beklagar ditt missfall! :(
  • MCT79
    mojutten skrev 2011-05-11 09:01:27 följande:
    Grattis TT, nu får du och Snigelkatt dela på mina tummar. Här kom blodet idag. Att det ska vara så svårt att bli på smällen. Jag trodde faktiskt att det kanske var ngt på gång, hade mensvärk och super svullna bröst sen i fredags och min mens brukar inte annonsera sin ankomst mer än nån timme innan om ens det. Jaja, det är bara att vänta på den nya tiden hos läkarna och hoppas på hjälp. Hoppas att ni får en fin dag. Jag ska jobba hemma, så jag får iaf sitta i trädgården och dricka kaffe och titta på hönorna medan jag planerar min föreläsning. Hoppas att ni får en fin dag
    Usch vad trist... så himla ironiskt att pre-mens och gravsymtom kan vara så lika.... hatar det!!
  • MCT79

hej tjejer..

har varit in och läst men inte orkat skriva.. har varit lite nere och det har varit mycket på jobbet också... idag fick jag nog en förklaring till min trötthet dock... bim-5 och ett svagt plus... aldrig plussat så tidigt förut.. nu får vi se då... trombyl har jag ätit sen förre mensen, och börjar med crinonegel ikväll... jag är skiträdd... :(

mojutten, du gör rätt som backar från jobbet. hoppas det känns bättre snart! surt med läkare som slarvar... jag var med om samma sak... fick visserligen kromosomutredning men det var allt... jo sköldkörteln kollade han också..  hoppas ni plussar nu nder sommaren när man är mer avslappnad och att fragmin är det som gör susen!

NN håller tummarna för att plan B håller!

Pimpinellan, hoppas du har brutit ihop klart snart och snart orkar ge dig på cirkusen igen..  kram till er alla!

Det är bara att kämpa på!
  • MCT79

Tack söta ni.. lite mindre rädd idag men än 4 dagar till bim.. kan hända massor än.

NN; min sambo sa nått roligt en gång andg. pms... "det är lite spännande också, en vecka varje månad så har man liksom en annan sambo än vad man har de andra veckorna".. antar att det också är ett sätt att se det.. ;) Hoppas din pms är nått annat... jag vill bita huvude av min sambo... mest för att han stinker! hahah! Vilket han såklart inte gör..=)

Tingeling, vad händer i din cirkus? =)

Jahajaaa....
  • MCT79

TT, oh vad spännanade, håller tummarna för dig!

Bim idag! Kom en liten blödning igår men har fått höra fråna nnat håll att crinone-gelen kan vara rätt elak mot slemhinnorna... känner ju av det också. redan igår fick jag starkt fint utslag på testet! Känns bra!

Jahajaaa....
  • MCT79
    Pimpinellan skrev 2011-06-20 15:53:17 följande:
    Ligger lite lågt,men läser. Käkar r.r och har tydlig äl p.g.a det-lite tidig också,men det gör ju inget. Kommandosex som vanligt...
    Ja inte är det romantiskt.... Man får hoppas sexlivet repar sig...hehe..
    Jahajaaa....
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3