Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Ligger lite lågt,men läser. Käkar r.r och har tydlig äl p.g.a det-lite tidig också,men det gör ju inget. Kommandosex som vanligt...

• Pimpinellan

Apropå sex.. Har ni blitt avrådda under graviditet eller avstår ni ändå? Vi har aldrig sex efter äl.-går ju inte heller bokstavligt talat...- och tänker inte ha alls innan v.25. Samvetet tillåter inte det även om jag vet att det sällan påverkar. Hur tänker ni och gör ni som är gravida nu? Har ni fått andra förhållningsorder som te.x att inte träna,inte stressa,inte bada varmt o.s.v? Kort sagt-vad vågar ni göra som gravid? Jag ser mig själv framför mig sittandes i soffan i 8 månader käkandes fullkorn typ och vatten...

• Pimpinellan

ÄNTLIGEN ett internet som funkar (får se hur länge det varar...)!
    Tack för era svar! Inte bara jag som är lite knäpp m.a.o. Och det är inte konstigt efter alla dessa år och försök och missfall... Här blir det som sagt ingen sex-skulle nog inte gå heller för det går bara vid äl. Och inget kaffe. Slutade ju ändå i två år och dricker bara en kopp per dag nu så sluta går ju. Tränar ju inte heller p.g.a min funktionsnedsättning. Men badet då? Hört att värme kan framkalla missfall och jag älskar att bada riktigt varmt! Nåja,går väl skippa det med om jag måste.

Återkommer när nätet funkar och andan faller på.Kram kära medsystrar!

• Pimpinellan

TT: jag är ju "ledig" jämt som pensionär,men maken har semester 28-31 och då åker vi bl.a hemåt norrland. Så minst två veckor utan internet då ni får sköta er själva! Glad

• Pimpinellan

Här är det enbart skit så jag har inget att tillföra tråden mer. Åker hem i två veckor,sen väntar begravning och mer skit. Vore bättre om en sån som jag aldrig fötts...

• Pimpinellan

Tack underbara ni!
    Återkommer förhoppningsvis lite stärkt till kropp och själ efter norrlandsresan (inkl. Norge faktiskt). Äl på g och det vanliga kommandosexet,men på hotell blir ju lite variation. Flört

Mer bebbar åt folket!

Kram!

• Pimpinellan

Hemma,mens,vill inte leva. Och kommer det bli bara massa gravsnack här lämnar jag.
    Det är väl kul att ni lyckats,men jag orkar faktiskt inte efter fem års försök läsa om allt runt det. Förlåt,men så känner jag. Jag hade ALDRIG börjat försöka få barn om jag vetat att det inte skulle gå... Mitt livs största misstag alla kategorier. Och bilder-nä där går gränsen,det är provocerande anser jag som aldrig kommer få nån. Gråter

• Pimpinellan
    mojutten skrev 2011-09-05 07:27:13 följande:
    Pimpinellan, läser du någonsin tråden? Hur är det med dig?
    Jättesnällt att fråga! {#emotions_dlg.flower} Nej,jag har inte läst sen sist vilket jag ber om ursäkt för för jag har ju säkert missat nåt. Men jag har inte orkat helt enkelt... Vi har passerat in på 6:e året och nu känns det verkligen hemskt. Har det i.o.f.s  alltid gjort,men åldern och verkligheten har kommit ikapp totalt. 1% chans att bli gravid vid varje äl är ju rena skämtet! Fortsätter envist ändå. Får ju tydlig äl av r.r och mens när jag "ska" så jag funkar ju så långt. Ska bara åf iväg ansökan om EA -nu måste vi!

Kram till alla-ingen nämnd,ingen glömd!
  • Pimpinellan

Tack kära ni! Alltid vänliga trots min frånvaro och depp. Vi har skrivit ansökan om embryoadoption,men måste få tummen ur och mejla den också. Sitter såååå långt inne även om det i sig inte spelar nån roll om vi får nån "annans" barn,men det är just det där med att jag vet att jag kan bli gravid och varit gravid som spökar... Hoppet försvinner ju inte fast man försökt över 60 gånger! Nåja,det ska bli av. Liksom att tina vår lille frysis. Om han nu klarar det. Chansen att bli gravid via FET är större om det ägget tillhör en äggomgång man blivit gravid av innan även om just den graviditeten slutade i missfall så jag hoppas på det trots allt.

Kram från oerhört regnigt småland!

• Pimpinellan

Mens idag-igen. Gråter inte numer,bara konstaterar att jaha,den kom igen... Skickat intresseanmälan till St Petersburg,men ska nog leta upp nån billigare klinik. De i Polen har tydligen inte EA länge,vi väntade för länge! Tittade på "Barn till varje pris" idag på tv och blev lite upprörd. Bögar kan per definition inte klassas som ofrivilligt barnlösa och borde inte buntas ihop med såna som vi! Och hon som tyckte att INGEN skulle skaffa barn och INGEN skulle få hjälp och INGEN vill egentligen ha barn,det är inlärt att man "måste"-vad gjorde hon där!?

Hoppas det går bra för er andra var ni nu befinner er i alla processer hit och dit! Vi ligger jättelågt "offentligt",ingen vet vad vi tänker eller hur  det står till. Vill nästan på "pin kiv" skaffa två svarta barn bara så alla fattar att det inte bara är att beställa barn! Och blir det EA tänker vi inte välja föräldrar utan bara ta vad de har och vara tacksamma om det blir barn av det. Glad

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3