Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Som sagt så kostade vår insemination första gången 300:- och andra 600:-. Hade t.o.m gått på högkostnadskortet om vi båda haft det. Mycket gynnad läkare m.a.o! Sjukhuset gör tvätt och sortering gratis till honom-han sätter in grabbsen. Sist vi var där hade han gjort 3 insem. samma dag. Jönköping ska tilläggas om ni bor nära.

Här är mensen slut och kommandosexet närmar sig.  Käkar r.r och hoppas trots våra usla odds. 9 försök sen jag var gravid sist. 11 försök mellan gångerna innan. Man vet ju aldrig... Författaren till Bridget Jones fick barn vid 48! Glad

• Pimpinellan

Ninni: jag är inte gammal i tråden,men gammal i försöken så jag förstår dig också. Jag finns här i alla fall om/när du tittar in igen! Lycka till med vad som nu händer under tiden!

Kram!

• Pimpinellan

mojutten: Är rmc landstinget eller? I så fall är jag inte alls förvånad. Men vilka prover är det då? Dag 3 och 21 prover ska man ju inte behöva ta inför IVF och röda hund och hiv m.m går ju ta när som helst.

• Pimpinellan

Annat via landstinget då  för jag har bara tagit FSH och dag 3proverna en enda gång på alla dessa år och det är nu 4,5 år sen! Men rätt som det är står du där och ska spruta för tiden går snabbt,jag intygar! Glad

• Pimpinellan

Jaha...? Alla gravida,gett upp eller gått vidare på andra sätt? Här kom mensen på exakt dag igen så r.r funkar väldigt bra för att räkna ut BIM. Kom på att vi får ett extraförsök i nov. p.g.a tidig äl. Inte dumt!

• Pimpinellan

mojutten: jag tycker det verkar fantastiskt med möjligheten till IVF jag så jag hoppas du kan känna så framöver också. Chansen på ett enda försök att barn är 22%,rätt bra chans anser jag. Glad Jag har gjort 8 behandlingar med sprutor,5 äggplock och 2 ET så har du frågor fråga bara på! Du får säkert lite extra medicinunderstöd också med tanke på dina m.f.

Här ska det fattas mod till FET och om det går åt h-vete ännu större mod till ED. Tar emot så in i bomben... Andra k-llar och får barn på typ 5 försök medans en annan hittills lagt ut säkert uppåt 90000:- på ingenting! Skrikandes 

Du har mina tummar så kanske jag kan få en vid ev. FET? Glad

Ni andra då?

• Pimpinellan
    mojutten skrev 2011-11-07 09:40:24 följande:
    Klart att du får mina tummar Pimpinellan. När är det dags? Har ni många i frysen?

Väntar med nervös spänning tills första läkarbesöket den 24:e. Var och lämnade FSH prov idag. Känner mig sjukt orolig för att få provsvaren.
    Jag hoppas att din positiva attityd till ivf ska smitta av sig

Ledsen SoB (haha hur ser det där ut, inget illa ment dock) att inget hänt.
    Vi har en enda i frysen som vi tänkte provtina innan jul om det hinns med. Hur jag lyckades få till honom vette fåglarna när jag vid tre äggplock inte ens gick till insättning! Förvånad

Så du fick lämna FSH-prov? Det slapp jag,men de kanske utgick från att det var normalt eftersom det var det vid utredningen? Du kanske inte lämnat det eller var det jättelänge sen? Jag tror säkert det är bra eftersom du kunnat bli gravid! Att ha kunnat bli gravid oavsett om det slutat i missfall räknas som mycket positivt trots allt. Man har kommit flera steg på vägen som andra inte ens vet om de nånsin kommer förbi som t.e.x att äggen är befruktningsbara och just den mannens spermier kan befrukta dem och ägget kan fästa. Det är ju dock det där sista avgörande steget som fattas,men man får ta ett steg i taget.
  • Pimpinellan
    Saftmedbulle skrev 2011-11-07 17:19:44 följande:
    Japp, ett steg i taget... Här är det ÄL, så vi ligger i ;)
    Här prickades det med nöd och näppe,men skam den som ger sig!
  • Pimpinellan

Jag ska bistå med allt pepp jag bara kan uppbringa! Glad Det psykiska är ju det jobbigaste med en IVF trots att många innan gruvar sig för det rent fysiska,men det går ju över på några veckor. Om man inte blir gravid,men med missfall i bagaget är det ändå det psykiska som är jobbigast. Vem av oss skulle inte kunna spy 9 månader om man visste att det gav barn?

• Pimpinellan

mojutten: usch,vilken sits! Att folk inte begriper bättre,saknar de helt förståelse och uppenbarligen empati? Fräs ifrån om det blir alldeles för mycket,det är nog mycket redan. Ta ett snack med chefen? Byta rum?

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3